  • 1. Data: 2008-01-30 12:53:45
    Temat: PIT 8C i praca za granica
    Od: "telemahos" <t...@p...onet.pl>

    Witam Grupowiczow!
    Mam maly dylemat z rozliczeniem pit za 2007r i bylbym wdzieczny za pomoc.
    W roku 2007 w moim mieszkaniu spoldzielczym wymienialem okno. Spoldzielnia
    zwrocila mi czesc kosztow w kwocie 583,05zl (PIT-8C). Wiem, iz kwota wolna
    od podatku wynosi 572, 54zl. Czyli musze w rozliczeniu pit ujac ten zwrot
    jako przychod i zaplacic od tej kwoty 19%. Tylko, ze caly rok kalendarzowy
    2007 nie pracowalem w Polsce tylko w Irlandii. Czy na rozliczeniu pit musze
    takze ujac moj dochod z zagranicy? Jesli tak, wychodzi na to, ze zaplace
    wiecej podatku od przychodow niz dostalem zwrotu za wymiane okna.

    Z gory dziekuje za pomoc
    telemahos

  • 2. Data: 2008-01-30 20:25:58
    Temat: Re: PIT 8C i praca za granica
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > takze ujac moj dochod z zagranicy? Jesli tak, wychodzi na to, ze zaplace
    > wiecej podatku od przychodow niz dostalem zwrotu za wymiane okna.

    Nie martw się na zapas. Przychód w tej wysokości jest wolny od podatku. Mylisz
    wysokość graniczną kwoty podatku wyliczonego którego wysokość jesli nie
    przekracza podanej wartości nie powoduje obowiązku jego zapłaty ponieważ nie
    przekracza uzyskany dochód kwoty wolnej a więc trochę powyżej 2600,oo zł.

    Pzdr-Kriss

  • 3. Data: 2008-01-31 01:55:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kriss wrote:

> [...]
    > przekracza uzyskany dochód kwoty wolnej a więc trochę powyżej 2600,oo zł.

    A w jaki sposób to jest wolne od podatku?

  • 4. Data: 2008-01-31 14:29:38
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    Mylisz

    > A w jaki sposób to jest wolne od podatku?

    A mógłbyś proste przejezyczenia głupszego od siebie kolegi co do zasady nie
    zmieniające sytuacji i konsekwencji dla pytacza - prostować we własnym
    zakresie a nie siać ferment i wątpliwości ?

    Chyba nie mogę na to liczyć , więc koryguję do wersji dla purystów.
    "dochód w tej wysokości nie powoduje obowiązku zapłaty podatku , gdyż kwota
    wyliczonego podatku jest niższa od kwoty wolnej. Tym samym ; nie powstaje
    obowiązek składania PIT w Polsce."

    Pasi - ? Kriss

  • 5. Data: 2008-01-31 21:11:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kriss wrote:
> [...]
    > zmieniające sytuacji i konsekwencji dla pytacza - prostować we własnym
    > zakresie a nie siać ferment i wątpliwości ?

    ja się tylko pytam a nie sieję ferment.
    Co sie mnie czepiasz.

> [...]
    > wyliczonego podatku jest niższa od kwoty wolnej. Tym samym ; nie powstaje

    A skąd wziąłeś, że nie musi składać pit?

  • 6. Data: 2008-01-31 21:55:06
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Kriss wrote:

> [...]
    > przekracza uzyskany dochód kwoty wolnej a więc trochę powyżej 2600,oo zł.

    To gdzie on w końcu ma centrum interesów życiowych, skoro ma majątek w
    Polsce?

    Nie to, że się czepiam - ale grzecznie pytam :-)

    Piotrek

  • 7. Data: 2008-01-31 22:02:51
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Piotrek wrote:

    > To gdzie on w końcu ma centrum interesów życiowych, skoro ma majątek w
    > Polsce?
    >
    > Nie to, że się czepiam - ale grzecznie pytam :-)

    Dobrze, już wiem - np. interpretacja PB6/033-0404-1943/05/Idy

    Piotrek

  • 8. Data: 2008-02-01 03:45:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotrek wrote:

    > To gdzie on w końcu ma centrum interesów życiowych, skoro ma majątek w
    > Polsce?

    A co ma majątek w Polsce do centrum interesów życiowych?

  • 9. Data: 2008-02-01 06:44:52
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    witek wrote:
    > A co ma majątek w Polsce do centrum interesów życiowych?

    Ano nic. Sam sobie już wcześniej odpowiedziałem.

    Z tego co pamiętam decyzje stwierdzające nieograniczony obowiązek
    podatkowy na podstawie tego, że w Polsce została jakaś nieruchomość.
    I stąd były moje wątpliwości.

    Piotrek

  • 10. Data: 2008-02-01 06:45:34
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    witek wrote:
    > A co ma majątek w Polsce do centrum interesów życiowych?

    Ano nic. Sam sobie już wcześniej odpowiedziałem.

    Z tego co pamiętam były decyzje stwierdzające nieograniczony obowiązek
    podatkowy na podstawie tego, że w Polsce została jakaś nieruchomość.
    I stąd moje wątpliwości.

    Piotrek