  • 1. Data: 2008-09-10 06:44:16
    Temat: PIT - czy trzeba sie rozliczac
    Od: badzio <b...@g...com>

    Witam wszystkich,

    mam pytanie. Kiedys slyszalem ze dawniej (jakies 10 lat temu) mozna
    bylo nie skladac PITa, jesli podatnik nie przekroczyl okreslonej kwoty
    (kwoty wolnej od podatku?). Caly czas cos takiego istnieje?
    Z gory dziekuje za odpowiedz.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-09-10 08:49:06
    Temat: Re: PIT - czy trzeba sie rozliczac
    Od: "Czaki" <w...@o...pl>

    Uzytkownik "badzio" <b...@g...com> napisal

    > jesli podatnik nie przekroczyl okreslonej kwoty
    > (kwoty wolnej od podatku?). Caly czas cos takiego
    > istnieje?
    > Z gory dziekuje za odpowiedz.
    > Pozdrawiam

    zapewne chodzi Ci o kwote niepowodujaca obowiazku zaplaty podatku.

    Nawet jesli nie przekroczyles, to wg mojej wiedzy powinienies zlozyc PITa -
    jesli miales dochód z umów zlecen/ o dzielo to nawet Ci zwróca pobrana
    zaliczke na podatek dochodowy.

    Pozdrawiam
    czak
    http://www.mbank.net.pl/503 - nie masz konta? zalóz w mBanku!

  • 3. Data: 2008-09-10 11:14:45
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 10 Wrz, 10:49, "Czaki" <w...@o...pl> wrote:
> [...]
    > jesli miales dochód z umów zlecen/ o dzielo to nawet Ci zwróca pobrana

    Dokladnie o to mi chodzi. A co jesli klient nie chce zwrotu tej
    zaliczki? :)
    1) Czy US da jakas kare z powodu niezlozenia PITu?
    2) Na ile jest sprawny system komputerowy w skarbowce? Jak delikwent
    wystapi pozniej do skarbowki o zaswiadczenie o dochodach (zakladamy ze
    w ciagu roku klient osiagnal dochod niepowodujacy obowiazku zaplacenia
    podatku) - dostanie bo nie zlozyl PITu czy tez nie dostanie bo
    komputer wypluje ze firma X wyplacila kowalskiemu kwote Y?

  • 4. Data: 2008-09-10 13:53:56
    Od: "Czaki" <w...@o...pl>

    Uzytkownik "badzio" <b...@g...com> napisal

    > A co jesli klient nie chce zwrotu tej
    > zaliczki? :)

    to, ze dziwnie to wyglada:)

    A na pozostale pytana nie odpowiem bo nie chce wprowadzic Cie w bledy - ale
    pcozekaj - napewno ktos sie na grupie pojawi, kto odpowie.

  • 5. Data: 2008-09-10 15:07:09
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    badzio wrote:

    > Dokladnie o to mi chodzi. A co jesli klient nie chce zwrotu tej
    > zaliczki? :)
    > 1) Czy US da jakas kare z powodu niezlozenia PITu?
    > 2) Na ile jest sprawny system komputerowy w skarbowce?

    Obawiam sie, ze nigdy tak nie bylo i obecnie tez tak nie jest, ze do pewnych
    kwot mozna
    bylo nie skladac PIT.
    Nie zlozysz zeznania, to wylapia Cie bardzo szybko.
    Zleceniodawca przeciez wysle Twoj PIT i zabraknie im do niego zeznania.
    Jakis mandat 100 moze 200zl?

  • 6. Data: 2008-09-11 06:22:15
    Od: "1603 AD" <A...@o...mofnet.gov.pl>

[...]

    Nie dostanie bo firma X zlozyla pit-11 Kowalskiego do urzedu, i wtedy trzeba
    sie rozliczyc. Chyba ze firma nie dopelnila swojego obowiazku i nie
    przeslala Pit-11 do uzedu. System napewno to wylapie :)

    Kwota wolna od podatku jest okolo 3000 ale nie powiem dokladnie.

  • 7. Data: 2008-09-11 06:40:27
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 11 Wrz, 08:22, "1603 AD" <A...@o...mofnet.gov.pl> wrote:
    > Nie dostanie bo firma X zlozyla pit-11 Kowalskiego do urzedu, i wtedy trzeba
    > sie rozliczyc. Chyba ze firma nie dopelnila swojego obowiazku i nie
    > przeslala Pit-11 do uzedu. System napewno to wylapie :)

    Dzieki za wyjasnienia :)

  • 8. Data: 2008-09-11 06:47:23
    Od: badzio <b...@g...com>