  • 1. Data: 2002-11-19 10:38:12
    Temat: PIT do umowy o dzielo???
    Od: "Anna K" <a...@p...pl>

    Czy do zaliczki na podatek osoby, która wykonala dla mnie prace w ramach
    umowy o dzielo wypelniam jakis formularz PIT, czy tylko sam przelew???

    pozdrawiam,
    a.k.

  • 2. Data: 2002-11-19 13:47:03
    Temat: Re: PIT do umowy o dzielo???
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@h...pl>

    Użytkownik "Anna K" <a...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Czy do zaliczki na podatek osoby, która wykonala dla mnie prace w ramach
    > umowy o dzielo wypelniam jakis formularz PIT, czy tylko sam przelew???
    >
    > pozdrawiam,
    > a.k.

    Tak PIT-4 za miesiąc wypłaty wynagrodzenia. Wpisujesz pobrane zaliczki od
    wykonawcy do poz. 66 PIT-4. Wpłaty pobranych zaliczek dokonujesz na konto
    swojego US (a nie US wykonawcy !).
    Po zakończonym roku wystawiasz wykonawcy PIT-8B i przesyłasz go również do
    US wykonawcy.

    Z.K.

  • 3. Data: 2002-11-19 15:07:05
    Od: "ann" <k.piekarska[nie-spamuj]@wp.pl>

    A do którego wpłaca się zaliczkę na podatek?

    - pozdrowienia

  • 4. Data: 2002-11-19 15:11:11
    Od: "Anna K" <a...@p...pl>

    Użytkownik Zygmunt Kałuża <e...@h...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ardfep$2rv6$...@n...ipartners.pl...
> [...]
    > swojego US (a nie US wykonawcy !).
    > Po zakończonym roku wystawiasz wykonawcy PIT-8B i przesyłasz go również do

    a na przelewie w miejscu "NIP zobowiazanego" wpisuje numer moj czy osoby,
    ktora wykonywala umowe o dzielo?

    pozdrowienia,
    a.k.

  • 5. Data: 2002-11-19 15:14:28
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@h...pl>

> [...]
    > dyskusyjnych napisał:ardfep$2rv6$...@n...ipartners.pl...
    > >
    > a na przelewie w miejscu "NIP zobowiazanego" wpisuje numer moj czy osoby,

    Jest to podatek dochodowy więc do 20. każdego miesiąca następnego po
    wypłacie za umowę zlecenie lub umowę o dzieło.
    Oczywiście NIP swój, bo to płaci się podatek dochodowy "na swoje konto", a
    nie na konto zleceniobiorcy.

    Z.K.

  • 6. Data: 2002-11-19 15:51:54
    Od: "Anna K" <a...@p...pl>

    Użytkownik Zygmunt Kałuża <e...@h...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ardkgi$301j$...@n...ipartners.pl...
> [...]
    > wypłacie za umowę zlecenie lub umowę o dzieło.
    > Oczywiście NIP swój, bo to płaci się podatek dochodowy "na swoje konto", a

    ale przeciez to podatek osoby wykonujacej prace od jej zarobku...ja tylko
    potracam z jej wynagrodzenia i przekazuje do US jako pracodawca (napewno nie
    jej US?)

    a.k.

  • 7. Data: 2002-11-19 17:34:26
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@h...pl>

> [...]
    > potracam z jej wynagrodzenia i przekazuje do US jako pracodawca (napewno

    Dokładnie tak.
    Na pewno dobrze - tak jest od dwóch lub trzech lat. Na pewno tak ma być.
    Przekazujesz na konto swojego US ! A US wykonawcy umowy zawiadamiasz tylko
    raz do roku PIT-8B o wykonanych umowach zlecenia i umowach o dzieło.

    Z.K.

  • 8. Data: 2002-11-20 08:50:38
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

    > Na pewno dobrze - tak jest od dwóch lub trzech lat. Na pewno tak ma być.
    > Przekazujesz na konto swojego US ! A US wykonawcy umowy zawiadamiasz tylko
    > raz do roku PIT-8B o wykonanych umowach zlecenia i umowach o dzieło.

    potwierdzam - tak ma byc
    pit-4 do 20 miesiaca nastepujacego po zakonczeniu umowy o dzielo, podatek na
    konto us gdzie znajduje sie siedziba zleceniodawcy i tyle, pozniej tylko
    pit-8b

    -----------------------------------
    ania
    www.koncepcja.aem.pl
    Krakuf
    kompromis F650 CS

  • 9. Data: 2002-11-20 12:06:26
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik ania napisał:

    > potwierdzam - tak ma byc
    > pit-4 do 20 miesiaca nastepujacego po zakonczeniu umowy o dzielo, podatek na

    Powiedz mi Aniu, na czym opierasz twierdzenie że osoba nie będaca
    płatnikiem zaliczek na podatek dochodowy w rozumieniu art. 31,33,34 i 35
    ustawy o PDOF ma obowiazek składania deklaracji PIT-4? Art. 38 jest dośc
    jasno sformułowany - dotyczy określonych płatników (podmiot) a nie tylko
    samych tytułów zaliczek (przedmiot).

    Naszego kolegę w zakresie odprowadzania zaliczek na podatek dochodowy od
    umów cywilno - prawnych obowiązuje art. 41 oraz art. 42 ust.1 pkt.1.
    Nie jest on (kolega, nie art. 41:-)) związany przepisem art. 38 o ile
    nie zatrudnia pracowników na podstawie stosunku pracy i pokrewnych.

    A więc przedsiębiorca bedący płatnikiem zaliczek na podatek dochodowy
    *wyłącznie* z tytułu umów cywilno - prawnych nie ma obowiązku składania
    deklaracji PIT-4.

    QED

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 10. Data: 2002-11-20 12:10:21
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

> [...]
    >
    > A więc przedsiębiorca bedący płatnikiem zaliczek na podatek dochodowy
    > *wyłącznie* z tytułu umów cywilno - prawnych nie ma obowiązku składania

    masz w 100% racje, ale wlasnie dzisiaj zlozylam taki pit-4, na wyrazne
    zyczenie "pani z urzedu"
    jasno powiedziala: niech pani zlozy bedzie prosciej i jasniej i niech lepiej
    bedzie

    wiec moze lepiej skladac - "tak na wszelki wypadek"
    czasem (a to juz wiadomo) lepiej za duzo zlozyc niz za malo

    ania
    www.koncepcja.aem.pl
    Krakuf
    kompromis F650 CS