  • 1. Data: 2008-02-04 12:44:15
    Temat: PIT od sprzedazy mieszkania
    Od: Quental <a...@g...com>

    Witajcie,

    Mam sytuacje nastepujaca:
    - w 2007 roku otrzymalem w spadku mieszkanie
    - chce je w najblizszym czasie sprzedac i w zamian za to kupic inne
    mieszkanie
    - nie bylem w otrzymanym mieszkaniu zameldowany

    Agent nieruchomosci powiedzial, ze musze sie liczyc z zaplata podatku
    dochodowego w wysokosci 19% od ceny mieszkania.

    Rozumiem sytuacje, ze kupilem mieszkanie za kwote X, sprzedaje za Y i
    podatek place od Y-X. W tej sytuacji oczywiscie X=0. Ale czy to
    faktycznie rodzi koniecznosc zaplacenia 19% od kwoty sprzedazy?

    Przejrzalem archiwum i nie znalazlem odpowiedzi na dokladnie takie
    pytanie. Przeczytalem UoPDF i znalazlem co nastepuje:
    - Art. 19 o tym co stanowi przychod ze zbycia nieruchomosci
    - Art. 21, ust. 126 o tym, kiedy przychod ze zbycia nieruchomosci
    jest zwolniony z podatku, ktory mowi o tym, ze trzeba byc w danym
    mieszkaniu zameldowany (co mnie nie dotyczy)
    - Art. 30e o wysokosci podatku

    Nie doszukalem sie tego, o czym czasem jest mowa na tym forum, ze
    jezeli kupie w ciagu jakiegos okreslonego czasu (wg Was 12 miesiecy)
    inne mieszkanie, to podatku placic nie musze. Czy ktos mi moze podac w
    jakim akcie prawnym, a najlepiej w ktorym jego miejscu jest ta sprawa
    uregulowana? Bardzo prosze...

    Serdecznie pozdrawiam,

  • 2. Data: 2008-02-04 12:57:22
    Temat: Re: PIT od sprzedazy mieszkania
    Od: Quental <a...@g...com>

> [...]
    > mieszkanie
    > - nie bylem w otrzymanym mieszkaniu zameldowany

    Google pomogly...
    http://www.oferty.net/poradniki/?pid=2440
    http://dom.gazeta.pl/prawo/1,65546,3890163.html

    Wyglada na to, ze sie nie da inaczej...