  • 1. Data: 2008-02-04 19:35:11
    Temat: PIT37 - rozliczenie wspolne (malzenskie) i rozne adresy
    Od: "Flyte" <f...@o...pl>

    Witam,

    wlasnie rozpoczynam wypelnianie PIT37 za 2007r i mam w zwiazku z tym pytanie.
    Chce rozliczyc sie z zona wspolnie. Spelniamy wszystkie kryteria o ktorych mowi
    ustawa. Moja watpliwosc dotyczy gdzie nalezy zlozyc wspolne zeznanie podatkowe.
    Otoz ja jestem zameldowany gdzie indziej, a zona gdzie indziej. Obydwoje mamy
    rozne Urzedy Skarbowe. Gdzie wobec tego powinien byc zlozony PIT? Jezeli
    skladam ja w swoim urzedzie, to czy zona cos musi pisac w swoim? a moze urzedy
    same sie zorientuja ze zona zaplacila podatek juz ze mna?

    Przepraszam z gory za (chyba) lamerskie pytanie. Nie jestem ksiegowym, i nie
    chcialbym w skutek niewiedzy popelnic blad.

    Pozdrawiam,

    Flyte

  • 2. Data: 2008-02-04 20:42:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Flyte wrote:
> [...]
    > ustawa. Moja watpliwosc dotyczy gdzie nalezy zlozyc wspolne zeznanie podatkowe.

    DO jednego z nich. Wybór dowolny.

> [...]
    > skladam ja w swoim urzedzie, to czy zona cos musi pisac w swoim? a moze urzedy
    > same sie zorientuja ze zona zaplacila podatek juz ze mna?

    Teoria mówi, że same się orientują.
    Praktyka, mówi, że potem US przysyłają groźne listy komu to oni nogi z
    tyłka powyrywają za niezłożenie zeznania.
    Czyli po prostu naley wysłał im zwykły list z informacją gdzie się
    złożyło wspólny pit.

  • 3. Data: 2008-02-04 20:53:23
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    witek w <news:fo7tat$gf4$1@inews.gazeta.pl>:

    > DO jednego z nich. Wybór dowolny.

    Preferowany US tego, który został wpisany w PIT jako "Podatnik", a nie
    /doczepka/małżonek/ ;)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2008-02-04 21:02:26
    Od: <s...@a...pl>

    > Obydwoje mamy rozne Urzedy Skarbowe.

    Jest mi niezmiernie przykro, ze nie mieszkasz razem z żoną. To takie smutne
    :-/

    Gdybyś zapytał, skad ten wniosek: Mieszkając razem mielibyście ten sam
    właściwy dla siebie US. US bowiem nie interesuje, gdzię się zameldowałeś, a
    gdzie mieszkasz. A skoro macie różne, to j/w...

    > Gdzie wobec tego powinien byc zlozony PIT? Jezeli skladam ja w swoim
    > urzedzie, to czy zona cos musi pisac w swoim?

    PIT składasz w miejscu zamieszkania podatnika (tego który widnieje w częsci
    B1 zeznania).

    > Jezeli skladam ja w swoim
    > urzedzie, to czy zona cos musi pisac w swoim?

    Nie ma potrzeby, choć jak napisał 'witek' można dać znać.

  • 5. Data: 2008-02-04 21:10:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    'Tom N' wrote:

    > Preferowany US tego, który został wpisany w PIT jako "Podatnik", a nie
    > /doczepka/małżonek/ ;)

    słuszna uwaga

  • 6. Data: 2008-02-07 11:56:23
    Od: "Flyte" <f...@o...pl>

    Witam,

    dziekuje bardzo za odpowiedzi. Teraz juz wiem wszystko.

    Pozdrawiam,

    Flyte