  • 1. Data: 2011-02-26 11:18:04
    Temat: PL-Holandia - podwójne opodatkowanie? Jaki PIT?
    Od: Latający Holender <n...@w...jest.to>

    Witam grupę

    Postanowiłem napisać tu moje pytanie, bo w Urzędzie Skarbowym uzyskałem dwie
    rozbieżne odpowiedzi, a na infolinii podatkowej jeszcze inną... Czytałem też
    umowę między Polską i Królewstwem Niderlandów o unikaniu podwójnego
    opodatkowania, ale brak w niej (w mojej ocenie) wskazówek wykonawczych.

    Problem (wyzwanie:) wygląda następująco:

    - na początku 2010 roku przeniosłem się do Holandii
    - przez pierwsze 3 miesiące roku pracowałem w Polsce (umowa o pracę)
    - w trakcie roku uzyskiwałem dodatkowych dochód w Polsce (umowa - zlecenie)
    - przez ostatnie 9 miesięcy 2010 pracowałem w Holandii (umowa o pracę)
    - zgodnie z prawem holenderskim w zeznaniu podatkowym wykazuję przychody
    zarówno z Holandii, jak i z Polski i
    - mój ośrodek interesów życiowych znajduje się w Holandii
    - w swoim dotychczasowym Urzędzie Skarbowym zaktualizowałem mój adres
    zamieszkania (zmiana z polskiego na holenderski)

    I teraz pozostaje pytanie - jaki PIT składam w Polsce i co w nim wykazuję?

    Przekopałem google, przejrzałem umowę między Polską, a Holandią, czytałem
    ustawę o podatku dochodowym, konsultowałem się w US i nie mam jasności, jak
    to powinno wyglądać.

    Będę wdzięczny za pomoc.

    LH