  • 1. Data: 2016-05-14 07:22:23
    Temat: Paragon niefiskalny - problem
    Od: niebieski <n...@i...eu>

    W kwietniu z dostawą towaru nie została wystawiona faktura VAT, tylko
    omyłkowo paragon niefiskalny. Towar został warunkowo przyjęty, faktura
    miała zostać dostarczona. Teraz się okazuje, że pracownik nie dopilnował
    sprawy, biuro o niczym nie wie i twierdzą, że nie jest obecnie
    wystawienie faktury.

    --
    niebieski

  • 2. Data: 2016-05-14 08:24:57
    Temat: Re: Paragon niefiskalny - problem
    Od: niebieski <n...@i...eu>

    W dniu 14.05.2016 07:22, niebieski pisze:
> [...]
    > miała zostać dostarczona. Teraz się okazuje, że pracownik nie dopilnował
    > sprawy, biuro o niczym nie wie i twierdzą, że nie jest obecnie

    Jak to wygląda od strony fiskalnej.

    --
    niebieski

  • 3. Data: 2016-05-14 08:54:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-05-14 o 08:24, niebieski pisze:

    > Jak to wygląda od strony fiskalnej.

    Pokaż treść tego warunkowego przyjęcia.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2016-05-14 09:29:53
    Od: niebieski <n...@i...eu>

    W dniu 14.05.2016 08:54, Liwiusz pisze:

    > Pokaż treść tego warunkowego przyjęcia.

    Dowodu papierowego na to nie ma. Jest tylko paragon niefiskalny
    wystawiony przez dostawcę. Czy nie ba on obowiązku wystawienia na
    żądanie faktury pod ten paragon?

    --
    niebieski

  • 5. Data: 2016-05-14 09:37:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-05-14 o 09:29, niebieski pisze:

    > Dowodu papierowego na to nie ma. Jest tylko paragon niefiskalny
    > wystawiony przez dostawcę. Czy nie ba on obowiązku wystawienia na
    > żądanie faktury pod ten paragon?

    Przede wszystkim ma obowiązek wystawienia paragonu fiskalnego, i to bez
    żądania. Jak wiadomo, cofnąć w czasie się nie da, więc najlepiej będzie
    to odkręcić wraz z kupującym, że dokumentację sporządzi się "na dziś".

    Bo na razie sprzedałeś coś pod stołem.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2016-05-14 09:45:48
    Od: niebieski <n...@i...eu>

    W dniu 14.05.2016 09:37, Liwiusz pisze:
    Jak wiadomo, cofnąć w czasie się nie da, więc najlepiej będzie
    > to odkręcić wraz z kupującym, że dokumentację sporządzi się "na dziś".
    >
    > Bo na razie sprzedałeś coś pod stołem.

    Odwrotnie - głupio kupiłem i nie wiem jak to mają w firmie zaksięgować.

    --
    niebieski

  • 7. Data: 2016-05-14 09:53:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-05-14 o 09:45, niebieski pisze:
    > W dniu 14.05.2016 09:37, Liwiusz pisze:
    > Jak wiadomo, cofnąć w czasie się nie da, więc najlepiej będzie

    > Odwrotnie - głupio kupiłem i nie wiem jak to mają w firmie zaksięgować.

    Zapłaciłeś?

    Dogadaj się ze sprzedawcą, aby ci wystawił fakturę, choćby z aktualną datą.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2016-05-14 10:04:15
    Od: niebieski <n...@i...eu>

    W dniu 14.05.2016 09:53, Liwiusz pisze:

    > Zapłaciłeś?
    >
    > Dogadaj się ze sprzedawcą, aby ci wystawił fakturę, choćby z aktualną datą.

    Zapłacone przy dostawie. Towar ujęty w remanencie na koniec kwietnia, a
    faktury z datą zakupu na kwiecień nie chcą wystawić.

    --
    niebieski

  • 9. Data: 2016-05-14 10:19:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-05-14 o 10:04, niebieski pisze:

    > Zapłacone przy dostawie. Towar ujęty w remanencie na koniec kwietnia, a
    > faktury z datą zakupu na kwiecień nie chcą wystawić.

    Jak masz dowód wpłaty, to możesz go wykorzystać do ujęcia w kosztach -
    nie musi być faktura. Najlepiej pogadaj ze swoją księgową.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2016-05-14 11:54:09
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-05-14 o 10:04, niebieski pisze:

    > Zapłacone przy dostawie. Towar ujęty w remanencie na koniec kwietnia, a
    > faktury z datą zakupu na kwiecień nie chcą wystawić.

    A z jakiego powodu robiłeś remanent na koniec kwietnia?
    Masz jakąś decyzję z US czy inne wymogi?