  • 1. Data: 2005-07-19 10:51:36
    Temat: Pieczątka - jest potrzebna?
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Czy jest jakiś przepis wymagający posiadania pieczątki firmowej, czy też
    jest to tylko taki zakorzeniony przesąd urzędniczy? Czy trzeba je przybijać
    np. na deklaracjach podatkowych? Czy jest przepis definiujący treść
    pieczątki?

    Jedna księgowa (DGOF) twierdzi, że pod PITem nie muszę się 'podbijać', bo to
    mój osobisty PIT, ale pod VATem powinienem (choć parę razy zapomniałem i nie
    odrzucili).

    Druga księgowa (sp. z o.o.) twierdzi, że w tejże sp. z o.o. muszą być pieczątki
    pod CITem i VATem, bo jak kiedyś wysłała do urzędu deklaracje bez pieczątki, to
    jej zwrócili z żądaniem 'uzupełnienia dokumentów'.

    Na zdrowy rozsądek to przecież nawet w sp. z o.o. powinny być tylko podpisy
    osób, które zgodnie z umową spółki reprezentują tę spółkę.

    No chyba że ktoś ma w umowie: 'do reprezentowania spółki jest wymagane dwoje
    członków zarządu oraz pieczątka działający łącznie' :) Ale czy pieczątka nie
    powinna mieć opiekuna, choćby dlatego, że jest niepełnoletnia? :)

    P.

  • 2. Data: 2005-07-19 11:01:57
    Temat: Re: Pieczątka - jest potrzebna?
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    > Czy jest jakiś przepis wymagający posiadania pieczątki firmowej,

    W tym celu niejaki J. Waiss w radiu "x" obdzwonił mnóstwo urzędów.
    A ustalił, że:
    - pieczątka nie jest wymagana,
    - dokument ma tym większą wagę, im więcej pieczątek na nim ;),
    - pieczątka może zawierać cokolwiek (przykład: duży czarny prostokąt),
    - nigdzie na świecie tak się nie honoruje stempelka, jak u nas,
    - nie ma jak ukarać przedsiębiorcy nie posiadającego takiego gadżetu.

  • 3. Data: 2005-07-19 11:53:11
    Od: Paweł Niemczuk <o...@o...pl>

    Użytkownik Paszczak napisał:

> [...]
    >
    > Na zdrowy rozsądek to przecież nawet w sp. z o.o. powinny być tylko podpisy
    > osób, które zgodnie z umową spółki reprezentują tę spółkę.

    [...]

    Zaden przepis nie naklada obowiazku posiadania pieczeci, co nie zmienia
    faktu, ze urzednicy z wlasciwa sobie upierdliwoscia czepiaja sie braku
    pieczatek.
    Gdy zapomnialem przystawic stempelka na VAT-7 i CIT-2, to mnie wzywali
    do US zebym je przystawil.

    Pawel Niemczuk, Gliwice

  • 4. Data: 2005-07-19 11:55:45
    Od: Paweł Niemczuk <o...@o...pl>

    Użytkownik Bozoo napisał:

    > W tym celu niejaki J. Waiss w radiu "x" obdzwonił mnóstwo urzędów.
    > A ustalił, że:
    > - pieczątka nie jest wymagana,
    > - dokument ma tym większą wagę, im więcej pieczątek na nim ;),

    Oj, to smutna prawda :]

    > - pieczątka może zawierać cokolwiek (przykład: duży czarny prostokąt),
    > - nigdzie na świecie tak się nie honoruje stempelka, jak u nas,

    A tu sie mylisz - dawne ZSRR. To dopiero kraina pieczatkomanii.
    Wszedzie pieczeci jest mnostwo, w wielu kolorach i maja duzo bardziej
    urozmaicone ksztalty niz w PL, gdzie w zasadzie domiuje tekst na
    prostokatenj pieczatce.

    > - nie ma jak ukarać przedsiębiorcy nie posiadającego takiego gadżetu.

    Jak to nie moga? Samo to, ze wzywaja do urzedu, zawracaja glowe i
    marnuja Twoj czas jest juz swego rodzaju nieformalna kara :)

    Pawel Niemczuk, Gliwice

  • 5. Data: 2005-07-19 12:13:11
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    > A tu sie mylisz - dawne ZSRR. To dopiero kraina pieczatkomanii.
    Sorki, redaktorowi chodziło chyba o PRL - czyli niemal "wsio ryba" co ZSRR.
    A porównywał nasz kraj bodajże z europą zachodnią.

    > Jak to nie moga? Samo to, ze wzywaja do urzedu, zawracaja glowe i marnuja
    > Twoj czas jest juz swego rodzaju nieformalna kara :)
    A to fakt. PRzy czym redaktor ustalił, że skoro taki dokument bez pieczątki
    jest ważny i uznawany za prawidłowo wypełniony, to po co wzywać gościa??

  • 6. Data: 2005-07-19 13:56:12
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 7/19/2005 12:51 PM, Użytkownik Paszczak napisał:

    No na Cit-2 w rubr. 55 jak byk masz napisane "podpisy i pieczątki
    osób..." więc chyba nie ma co się zastanawiać.

    --
    gefragt

  • 7. Data: 2005-07-19 16:20:29
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Paweł Niemczuk <o...@o...pl> wrote:
    > Gdy zapomnialem przystawic stempelka na VAT-7 i CIT-2, to mnie wzywali
    > do US zebym je przystawil.

    Ciekawe co by powiedzieli, gdybym w takiej sytuacji odpowiedział:
    'nie mam pieczątki'...

    P.

  • 8. Data: 2005-07-19 16:21:47
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    du hast mich gefragt <d...@k...pl> wrote:
    > No na Cit-2 w rubr. 55 jak byk masz napisane "podpisy i pieczątki
    > osób..." więc chyba nie ma co się zastanawiać.

    Pieczątki osób, a nie pieczątka firmy. Pieczątki osób to są takie pieczątki,
    na których jest wyraźnie napisane imię i nazwisko. Można napisać odręcznie
    drukowanymi.

    Poza tym - co ma być na tej pieczątce? Może być zielone kółko? :)

    P.

  • 9. Data: 2005-07-19 17:35:12
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Spróbuj odebrać na poczcie jakąkolwiek korespondencję na firmę nie mając
    pieczątki. Życzę powodzenia
    JAck

  • 10. Data: 2005-07-19 19:12:44
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Jacek <n...@w...pl> wrote:
    > Spróbuj odebrać na poczcie jakąkolwiek korespondencję na firmę nie mając
    > pieczątki. Życzę powodzenia

    Przy DG dają na dowód (właściciela).

    To że dają 'na pieczątkę' świadczy tylko o nierozgarnięciu panienki na
    poczcie (bo nie powinna dać). Przy sp. z o.o. powinni dawać widząc
    upoważnienie + umowa spółki z podpisami (albo chociaż bankowa karta wzorów
    podpisów).

    Niezależnie od panienek na poczcie - interesowało mnie, czy jest jakikolwiek
    przepis nakazujący posiadanie pieczątki i definiujący jej treść.

    P.

    P.S. Jak już się upewnię, że przepisu nie ma, to nie będę walił z grubej
    rury - na razie zrobię sobie pieczątkę z nazwą firmy (DG), bez nazwiska,
    adresu i niczego więcej i będę wszystko nią podbijał. Zobaczymy, co z tego
    wyjdzie :)