  • 1. Data: 2004-02-05 08:51:23
    Temat: Pieniadze z Kasy Mieszk. -> Wymiana okien + dziwne odliczenia – jak wpisac?
    Od: "Misiek" <g...@...pl>

    Witam,

    Moi Rodzice mają dość dziwny problem. Od jakiegoś czasu oszczędzali w Kasie
    Mieszkaniowej korzystając z odliczenia 30%. Na pocz. roku bodajże 2001 lub 2002
    zmieniły się przepisy i nie można już było dalej odliczać tych 30% (to znaczy
    można było, ale po podpisaniu z Kasą jakiejś dodatkowej umowy na dłuższy okres
    &#8211;
    nie podpisali). Składali jednak do Kasy dalej &#8211; już nie odliczając.
    W roku 2003 wycofali wszystko z Kasy i przeznaczyli na wymianę okien w
    mieszkaniu.
    Sytuacja jest z grubsza taka: do czasu zmiany przepisów w Kasie mieli 9.000. Z
    tego odliczyli 3.000 wykazane w zeszłych PITach. W 2003 wycofali z Kasy 12.000
    (czyli było tam dodatkowo 3.000 z których już nic nie odliczali) i wszystko
    przeznaczyli na okna.
    Jak to teraz wpisać do aktualnego PITa-37?
    Gdzie wpisać 12.000? W pole 74, 76 czy 77? Bo w 78 o ile zrozumiałem przykład z
    książeczki objaśniającej PITa wpisuje się zero (19% z kwoty 12.000 minus 3.000
    (dawne odliczenie) = -720 czyli do wpisania 0,00). Części D.5 już się nie
    wypełnia?

    Pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2004-02-05 18:34:54
    Temat: Re: Pieniadze z Kasy Mieszk. -> Wymiana okien + dziwne odliczenia &#8211; jak wpisac?
    Od: "Doors" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Misiek" <g...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Michał
    > pamiętaj że pieniądze z kasy mieszkaniowej można wykorzystać tylko zgodnie
    z celem na który były oszczędzane w przeciwnym razie odliczoną kwotę należy
    zwrócić do skarbowego - sprawdz więc umowę- w poz.77 wpisujesz kwotę jaką
    oszczędzili rodzice w 2003 r plus koszt okien(100%) a w poz.78 wpisujesz 30%
    tej kwoty w poz.71. 72. 73. wpisujeszodpowiednio wykorzystany limt

  • 3. Data: 2004-02-06 08:55:01
    Od: "Misiek" <g...@...pl>

> [...]
    > oszczędzili rodzice w 2003 r plus koszt okien(100%) a w poz.78 wpisujesz 30%
    > tej kwoty w poz.71. 72. 73. wpisujeszodpowiednio wykorzystany limt

    Czyli, jeśli dobrze zrozumiałem:
    W pole 72. wpisują to, co już wcześniej (przed 2002) odliczyli, czyli załóżmy
    dla równego rachunku 3.000 (zakładam, że jedyne ich odliczenia mieszkaniowe w
    ramach dużej ulgi to Kasa M.). Pole 73. automatycznie uzyska wartość 35.910-
    3.000=32.910 zł. W pole 77. wpisują koszt okien (około 12tys całkowicie
    sfinansowane zwrotem z Kasy). Na razie OK.?
    Ale dlaczego w pole 78. wpisują 30% kwoty z 77.? Czyli 3.600? Czy znaczy to, że
    mają te 3.600 do odliczenia od dochodu w 2003? Czy nie byłoby to podwójne
    odliczenie? &#8211; przecież w tych 12.000 z poz. 77. jest 9.000, od których już
    wcześniej było odliczane 30%.
    IMHO w poz. 78. należy wpisać 30% od (12.000&#8211;9.000) &#8211; czyli od tej
    nadwyżki w
    Kasie, która nie została odliczona. I czy na pewno 30%? A może 19% Poza tym w
    książeczce z wyjaśnieniami do wypełniania PIT-D jest przykład, wg. którego w
    tym przypadku wpisałbym jak już wcześniej pisałem zero (bo z wyliczeń wychodzi -
    720).

    Pozdrawiam
    Michał

  • 4. Data: 2004-02-06 08:56:37
    Od: "Misiek" <g...@...pl>

    Zamiast &#8211; powinien byc znak "-".

  • 5. Data: 2004-02-07 18:37:45
    Od: "Doors" <d...@w...pl>

> [...]
    >
    > Pozdrawiam
    > Michał
    >1.-oszczędzając w kase mieszkaniowej masz przywilej odliczenia30%
    2.-w poz 72 piszesz to co odliczyłeś w latach1992-2002 czyli te 3000 tys i
    automatycznie zostaje ci 8340tys limitu do odliczenia
    3.- poz 77 to koszty jakie ponosłeś w 2003 czyli pieniądze wpłacone do kasy
    i koszt okien
    4.-poz 78 to w pit-D wyrażnie pisze że 30% kwoty z poz 77

  • 6. Data: 2004-02-07 22:45:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 7 Feb 2004, Doors wrote:
    [...]

    Ja tylko wKF:
    [...]
    >+ automatycznie zostaje ci 8340tys limitu do odliczenia

    ...osiemmilionówtrzystaczterdzieścitysięcy.... :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (wnoszący żeby tylko plonkować, a nie bić że go na czepianie
    się naszło :))

  • 7. Data: 2004-02-08 18:16:08
    Od: "Doors" <d...@w...pl>

    wiadomości
    ortezjan.zabrze.pl...
> [...]
    >
    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (wnoszący żeby tylko plonkować, a nie bić że go na czepianie
    przepraszam za te tysiące

  • 8. Data: 2004-02-11 23:21:56
    Od: "sj" <s...@a...pl>

> [...]
    12.000
    > (czyli było tam dodatkowo 3.000 z których już nic nie odliczali) i

    Zanim zaczniesz wpisywć do PITa to wcześniej oblicz ile będziesz miał ulgi
    remontowej.
    Wygląda to tak :
    19% * 12 000 = 2280
    w kasie odliczyłeś 3000
    Tu należy zastosować przepis który mówi że w roku wycofania pieniędzy z KM
    stare ulgi mieszkaniowe i ulgę remontową pomniejsza się o kwotę
    wykorzystanej
    ulgi z KM.
    W twoim przypadku wyjdzie kwota ujemna, nie oznacza to że będziesz musiał
    coś zwrócić
    ale że w 2003 roku nie skorzystasz z ulgi remontowej.

    Pozdrawiam
    SJ