  • 1. Data: 2016-06-05 00:00:07
    Temat: Pierwsza sprzedaż dla osoby fizycznej.
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Spółka nigdy dotąd nie prowadziła sprzedaży dla osób fizycznych nie
    prowadzących DG. 100% sprzedaży jest dokumentowane fakturami VAT, kasy
    fiskalnej nie ma.
    W rozporządzeniu MF z 7.11.2014 par. 2 czytam, że "zwalnia się z
    obowiązku kasy fiskalnej nie dłużej, niż do 31.12.2016 sprzedaż towarów
    wymienionych w złączniku oraz, że sprzedaż składników majątku
    zaliczanych do ŚT udokumentowana w całości fakturą też jest zwolniona.

    Spółka zamierza sprzedać komputer (ŚT) oraz oprogramowanie (na CD)
    osobie fizycznej nie prow. DG.
    Mam tu kilka pytań:
    1. czy takiej osobie fizycznej wystawiamy fakturę VAT i co wpisujemy
    Regon, czy NIP?
    2. czy taka sprzedaż w tym roku powoduje, że przed 1.01.2017 spółka musi
    kupić kasę, czy też musi dopiero, gdy po 1.01.2017 wystąpi następna taka
    sprzedaż?
    3. jak rozumieć, że w par. 4 podpunkt l napisane jest, że "sprzedaż
    zapisanych i niezapisanych nośników danych" nie podlega pod zwolnienie?
    Spółka chce sprzedać programy na CD wraz z komputerem. Programy były
    wpisane do ewidencji WNiP i są na zapisanym nośniku. To jak? Można je
    sprzedać bez kasy fisk. czy nie?
    Jacek

  • 2. Data: 2016-06-05 08:26:48
    Temat: Re: Pierwsza sprzedaż dla osoby fizycznej.
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-06-05 o 00:00, Jacek pisze:
> [...]
    > osobie fizycznej nie prow. DG.
    > Mam tu kilka pytań:
    > 1. czy takiej osobie fizycznej wystawiamy fakturę VAT i co wpisujemy

    Skąd Regon u osoby nie prowadzącej działalności?
    Podobnie z resztą z NIP. Można wpisać ewentualnie PESEL,
    ale chyba nawet nie ma takiego obowiązku.

    > 2. czy taka sprzedaż w tym roku powoduje, że przed 1.01.2017 spółka musi
    > kupić kasę, czy też musi dopiero, gdy po 1.01.2017 wystąpi następna taka
    > sprzedaż?

    Sprzedaż rzeczy, dla których nie stosuje się zwolnienia musi być
    ewidencjonowana
    już od pierwszego takiego zdarzenia.
    Jeśli jest to coś objęte zwolnieniem, to kasa obowiązkowo dopiero po
    31.12.2016
    (choć nie jest wylkuczone,że będzie jakieś kolejne rozporządzenie
    zwalniające)

> [...]
    > Spółka chce sprzedać programy na CD wraz z komputerem. Programy były
    > wpisane do ewidencji WNiP i są na zapisanym nośniku. To jak? Można je

    Nie da się sprzedać tego bez kasy.

    Niech spółka dogada się z podmiotem, który ma kasę fiskalną
    i dokona sprzedaży przez pośrednika.
    Jest też kilka innych mniej lub bardziej wyrafinowanych sposobów
    wyekspirowania
    sprzętu bez kasy.

  • 3. Data: 2016-06-05 12:07:30
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2016-06-05 o 08:26, cef pisze:
    > Skąd Regon u osoby nie prowadzącej działalności?
    > Podobnie z resztą z NIP. Można wpisać ewentualnie PESEL,
    Mea culpa - miałem na myśli Pesel.

> [...]
    > ewidencjonowana
    > już od pierwszego takiego zdarzenia.
    > Jeśli jest to coś objęte zwolnieniem, to kasa obowiązkowo dopiero po
    No właśnie tego zapisu nie rozumiem. Jak sprzedamy coś zwolnionego na
    dzień dzisiejszy, to nie powstanie obowiązek zakupu tej nieszczęsnej
    kasy? Nawet po 1.01.2017? Z powodu sprzedaży starego laptopa za kilka
    stówek nie widzę sensu zakupu kasy.

    > Nie da się sprzedać tego bez kasy.
    No to kiszka, bo laptopa bez systemu raczej mi człowiek nie kupi.

    > Niech spółka dogada się z podmiotem, który ma kasę fiskalną
    > i dokona sprzedaży przez pośrednika.
    Tak sprzedawaliśmy dwie stare komórki. Rozwiązanie dobra, acz kosztowne.
    > Jest też kilka innych mniej lub bardziej wyrafinowanych sposobów
    > wyekspirowania sprzętu bez kasy.
    Poza złomowaniem jakie? Podpowiesz?
    Jacek

  • 4. Data: 2016-06-05 12:39:45
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-06-05 o 12:07, Jacek pisze:

> [...]
    > dzień dzisiejszy, to nie powstanie obowiązek zakupu tej nieszczęsnej
    > kasy? Nawet po 1.01.2017? Z powodu sprzedaży starego laptopa za kilka

    Ale akurat nośnik zapisany (czy też nie) nie podlega w ogóle pod zwolnienie,
    więc nie ma opcji, żeby sprzedać bez kasy.

    > Tak sprzedawaliśmy dwie stare komórki. Rozwiązanie dobra, acz kosztowne.

    Pośrednik musi być swój, wtedy robi grzeczność a nie "transakcję życia"

    > Poza złomowaniem jakie? Podpowiesz?

    Złomowanie, to pierwsze co też przyszło mi do głowy.
    Pytanie co potrzebuje kupujący (jaki dokument) i sprzedający
    i do jakiego stopnia to ma być legalne :-)

  • 5. Data: 2016-06-05 15:18:36
    Od: m <m...@g...com>

    On 05.06.2016 12:07, Jacek wrote:

    > No to kiszka, bo laptopa bez systemu raczej mi człowiek nie kupi.

    Przekażcie mu laptopa z zainstalowanym systemem oraz wyrzućcie nośnik.
    Niech on przypadkowo przechodzi w momencie kiedy nośnik będzie już
    wyrzucony i go sobie podniesie ;).

    A na poważnie: dajcie mu ten nośnik ale zgodnie twierdźcie że go nie
    daliście ale wyrzuciliście.

    p. m.

  • 6. Data: 2016-06-10 08:04:22
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 5 Jun 2016 15:18:36 +0200, m <m...@g...com> wrote:

    >Przekażcie mu laptopa z zainstalowanym systemem
    System instaluje się na... nośniku (potocznie zwanym dyskiem) :)

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 7. Data: 2016-06-10 18:20:00
    Od: <8...@2...182000.invalid> (Tom N)

    WAM w

    > System instaluje się na... nośniku (potocznie zwanym dyskiem) :)

    Ale sprzedaje sie nie nosnik, tylko laptopa...

    Ta... z kamerą jest, i zapewne jakiś element ma troche złota, no i na pewno
    da się cokolwiek ze sprzedawanego stuffu zastosowac jako domieszke do paliw
    silnikowych... Cukier też mozna, a że raz...

    --
    'Tom N'