  • 1. Data: 2002-11-12 17:57:54
    Temat: Pilne! Własność a urządzenia użyteczności publicznej
    Od: "Beata i Jurek" <j...@w...pl>

    Witajcie:) Jestem właścicielką działki rolniczej (1,2 h) na której znajdują
    się 4 kolektory wodne, w tym 3 na wałach będące własnością Miejskich
    Wodociągów i Kanalizacji. W tym stanie rzeczy działkę przekazali mi moi
    Dziadkowie parę lat temu..Ziemia pod te kolektory nigdy nie została
    wyłączona z własności ani wydzierżawiona miastu na urządzenia! Wcześniej
    oni, a teraz ja płacimy za nią podatek rolny do UM....a nie mamy z niej
    żadnych dochodów, bo nie może byc użytkowana.....a wodociągi miejskie też
    nie płacą od niej żadnej dzierżawy ziemi pod kolektory. Mam pytanie: czy
    możemy dochodzić prawnie zniesienia podatku rolnego od tej ziemi i
    rekompensaty finansowej za jej użytkowanie (czynszu dzierżawnego?) za jej
    użytkowanie przez Zakład Wodociągów.......??? Jeżeli tak, to do kogo
    wystąpić z tym żądaniem?
    Pozdrawiam. Beata

  • 2. Data: 2002-11-12 21:41:42
    Od: b...@p...onet.pl

    Pytanie w kwestii formalnej - jakiego miasta dotyczy???
    z...@b...pl
    www.bezpartyjni.pl

  • 3. Data: 2002-11-13 09:22:09
    Od: "Beata i Jurek" <j...@w...pl>

    Jeśli to kwestia formalna...to chyba lokalizacja nie ma tu żadnego
    znaczenia, bo przepisy obowiązują całą Polskę, bez względu na
    lokalizację....:)
    A może jednak są wyjątki......lokalne?

  • 4. Data: 2002-11-14 15:42:33
    Od: b...@p...onet.pl

    > Jeśli to kwestia formalna...to chyba lokalizacja nie ma tu żadnego
    > znaczenia, bo przepisy obowiązują całą Polskę, bez względu na
> [...]

    Lokalnie to mogą najwyżej różne sądy "lokalnie" podejmowąć inne decyzje. Moje
    pytanie jest spowodowane tym, że jeżeli temat dotyczy Zachodniopomorskiego, to
    mogę się zając tematem z nazwijmy to dziennikarskiego Punktu Widzenia.