  • 1. Data: 2008-04-09 13:05:16
    Temat: Pit-36?
    Od: "Koteczek31" <k...@g...com>

    Witam!
    Proszę o pomoc jak rozliczyc taką systację;
    Styczeń 2007 - działalnosc gospodarcza na zasadach ogolnych, wyrejstrowana
    na dzień 31.01.2007
    Luty-grudzień 2007 dochody z wynagrodzenia za prace na etacie.
    Jak obliczyc nalezny podatek od dochodu za styczeń gdy dochód jest niski i
    nie przekracza kwoty wolnej i nie było składanej deklaracji Pit-5 (własciwie
    juz sie jej nie składa) to moze trzeba PIT-5R teraz?
    Gdzie odliczyć składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne?
    W/g mnie nalezy sie odliczenie składek za m-c grudzien 2006 i styczen 2007.
    Które Pity złozyc i załaczniki.
    Pozdr. Jola

  • 2. Data: 2008-04-09 13:33:56
    Temat: Re: Pit-36?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 09 Apr 2008 15:05:16 +0200, Koteczek31 napisał(a):

> [...]
    > Luty-grudzień 2007 dochody z wynagrodzenia za prace na etacie.
    > Jak obliczyc nalezny podatek od dochodu za styczeń gdy dochód jest niski i

    No to należna *zaliczka* wynosiła 0. Należny podatek, to się liczy na
    koniec roku i nie dzieli się go na podatek z DG i podatek z pracy.

    > i nie było składanej deklaracji Pit-5 (własciwie juz sie jej nie składa)
    > to moze trzeba PIT-5R teraz?

    Nie istnieje nic takiego jak PIT-5R. Jest tylko miejsce na wpisanie
    zaliczek na PIT-36.

    > Gdzie odliczyć składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne?

    We właściwe pola PIT-36 :)

    > W/g mnie
    > nalezy sie odliczenie składek za m-c grudzien 2006 i styczen 2007.

    Jeśli je zapłaciłaś w roku 2007, to masz rację.

    > Które
    > Pity złozyc i załaczniki.

    Na pewno PIT-36 i PIT-B. A inne to zależy czy są jeszcze jakieś odliczenia
    lub dochody z innych źródeł oprócz DG i pracy.

  • 3. Data: 2008-04-10 12:27:28
    Od: "Koteczek31" <k...@g...com>

    dzięki Jureq ze pomoc
    Jola