  • 1. Data: 2006-04-21 08:57:27
    Temat: Pit 36 - ubezpieczenie zdrowotne
    Od: "Tomasz Skurniak" <t...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich
    mam następujące pytanie:
    Jestem zatrudniony na etacie oraz posiadam własną działaność gospodarczą
    (KPiR).
    Otrzymałem rozliczenie za ubiegły rok od pracodawcy, w który jest oczywiście
    wyspecyfikowana kwota ubezpieczenia zdrowotnego (76 informacji PIT-11/8B).
    Ponadto, z tytułu swojej działalności gospodarczej, odprowadzałem TYLKO
    składki na ub. zdrowotne. Dodam, że w 2005 ze swoje działalności gosp.
    osiągnąłem stratę.
    W pozycji 168 w pit-6 podaję sume kwot ubezpieczenia zdrowotnego. Jednak
    zgodnie z ustawą, kwota ta nie może przekroczyc 7,75% podstawy wymiaru.
    I stąd moej pytanie:
    Jaka w moim przypadku obliczyć tę kwotę w pozycji 168?

    czy to będzie:
    Składki na ub. zdrowotne od pracodawcy + suma składek na ub. zdrowotne
    pochodzące z własnej działalności..
    Czy kwota ta nie może być większa niż:
    (DOCHÓD u pracodawcy* 75%)*7,75%
    Ponieważ:
    1. Czy nIe biorę pod uwagę swojego dochodu bo w swojej działalności miałem
    stratę
    2. Czy umniejszam dochód (75%) - zgodnie z podstawą wyliczenia składki
    zdrowotnej.

    Dziękuje bardzo za odpowiedź na powyższe pytanie
    Tomasz Skurniak

  • 2. Data: 2006-04-21 11:04:02
    Temat: Re: Pit 36 - ubezpieczenie zdrowotne
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Tomasz Skurniak" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy kwota ta nie może być większa niż:
    > (DOCHÓD u pracodawcy* 75%)*7,75%
    > Ponieważ:
    > 1. Czy nIe biorę pod uwagę swojego dochodu bo w swojej działalno?ci miałem
    > stratę
    > 2. Czy umniejszam dochód (75%) - zgodnie z podstaw? wyliczenia składki
    > zdrowotnej.

    Oj - pomieszalo Ci sie i poplatalo doslownie wszystko!!
    A sprawa jest prosta -
    sumujesz nastepujace kwoty:

    - wysokosc skladki zdrowotnej z PIT-11, ktory otrzymales od pracodawcy
    - czesc zaplaconej skladki zdrowotnej z tytulu DG - w wysokosci 7,75%
    podstawy wymiaru. Podstawe wymiaru znajdziesz na stronach ZUS-u.

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)