  • 1. Data: 2018-05-28 11:56:08
    Temat: "Płacenie podatków nic nie daje"
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Tak mi powiedział gość który ma firmę budowlaną zajmującą się budowaniem:
    dróg.
    I to nie małą.

  • 2. Data: 2018-05-28 14:04:01
    Temat: Re: "Płacenie podatków nic nie daje"
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-05-28 o 11:56, Bolko pisze:
    > Tak mi powiedział gość który ma firmę budowlaną zajmującą się budowaniem:
    > dróg.
    > I to nie małą.

    To oczywiste, bo podatek to świadczenie nieekwiwalentne.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2018-05-28 14:21:40
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 maja 2018 14:04:03 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > To oczywiste, bo podatek to świadczenie nieekwiwalentne.

    Możesz jaśniej, bo aż sprawdziłem definicje i nadal nie rozumiem
    "to oczywiste" w tym przypadku.
    Gdyby to była pani kwiaciarka czy mechanik jestem gotów się zgodzić.
    Ale w tym przypadku?

  • 4. Data: 2018-05-28 14:24:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-05-28 o 14:21, Bolko pisze:

    > Możesz jaśniej, bo aż sprawdziłem definicje i nadal nie rozumiem
    > "to oczywiste" w tym przypadku.
    > Gdyby to była pani kwiaciarka czy mechanik jestem gotów się zgodzić.
    > Ale w tym przypadku?

    To, że za podatki państwo nie gwarantuje żadnego świadczenia zwrotnego.

    "Podatek jest powszechnym, nieodpłatnym, przymusowym, pieniężnym oraz
    bezzwrotnym świadczeniem o charakterze ogólnym, które jest nakładane
    jednostronnie przez związek publicznoprawny."

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2018-06-03 21:31:43
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 28.05.2018 o 14:24, Liwiusz pisze:

> [...]
    > bezzwrotnym świadczeniem o charakterze ogólnym, które jest nakładane
    > jednostronnie przez związek publicznoprawny."

    Jednakowoż drogi buduje się chyba za pieniądze podatników?

    Ewa

  • 6. Data: 2018-06-04 01:18:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-06-03 o 21:31, FEniks pisze:

    > Jednakowoż drogi buduje się chyba za pieniądze podatników?

    Na pewno nie wszystkie. No i mogłoby nie budować żadnych, co nijak nie
    pomniejszałoby zasadności prawnej pobierania podatków.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2018-06-08 15:38:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Na pewno nie wszystkie. No i mogłoby nie budować żadnych, co nijak
    >nie pomniejszałoby zasadności prawnej pobierania podatków.

    W zasadzie masz racje.
    Co prawda byl taki jeden, co chcial pobierac podatki od/na autostrady
    bez ich budowania, tylko przerznal kolejne wybory.

    No i troche przez niego, a troche przez nas samych, zostalismy z
    drogimi drogami budowanymi za prywatne pieniadze.
    Tzn tylko kilkoma.

    A jego poprzednicy i nastepcy ... ciszej siedzieli, ale nie wstydzili
    sie brac podatkow i drog nie budowac :-)

    J.

  • 8. Data: 2019-02-26 18:34:48
    Od: ń <k...@t...sie>

    Przypomnij który, bo tylu pajaców już było...

    -----

  • 9. Data: 2019-02-27 11:37:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Pol sie nazywal, Marek.

    Przy czym ... jakby mu sie udalo, to moze mielibysmy tanie winietki,
    zamiast drogich autostrad.

    I nie wiadomo - ganic jego za zbytnia pazernosc, czy ganic
    spoleczenstwo za zbytnia uleglosc, czy ganic poslow za brak pomyslunku

    A tak swoja droga - co porabial od 1995 ?
    Na emeryture za wczesnie, partia go utrzymywala, czy koledzy w jakiejs
    spolce posadzili ?

    J.