11. Data: 2004-06-08 13:50:30
Temat:Re: Płatnik - jak robić zapasowa kopie
Od:"Ryszard G." <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "antonina" <a...@o...pl> napisał :

> wersji
:-).

> c:\program files\prokom...\płatnik\baza\ tutaj_nazwa_bazy.mdb
> Jesli mam juz ta ikone to: prawy przycisk myszy, kopiuj, CD - i już?

Niby tak.

Ale gdyby takie pytanie zadała osoba, która chce zrobić kopię awaryjną
programu będącego pod mim nadzorem, to najprawdopodobniej musiałbym
natychmiast udać się tam, gdzie król piechotą chodzi i mam wątpliwości, czy
starczyło by papieru :(

Najlepiej jednak zrobić kopię metodą Maddy, czyli kopię całego katalogu z
płatnikiem.
Ja tak robię, ale poszedłem dalej i kopiuję "wszystkie płatniki" czyli cały
katalog "c:\program files\prokom...", a robię tak od kiedy zauważyłem, że
aktualna baza nie musi być w podkatalogu "płatnik 6" ale pozostała w
podkatalogu "płatnik" czyli w poprzedniej wersji płatnika ( w czasie
upgrade płatnika potwierdzano wszystkie domyślne lokalizacje dla zapisu
plików ).

pozdrawiam
Ryszard

12. Data: 2004-06-08 20:03:42
Od:Krzysztof Gołębiak <g...@d...wytnij.to.pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@g...pl napisał(a):
> A jak uzywam SQL Server?

Podręcznik administratora na płycie z dystrybucją płatnika 6.02.001
strona 109, rozdział 6.4 Utworzenie kopii bezpiecze6stwa bazy MS SQL Server

Krzysztof Gołębiak

13. Data: 2004-06-08 20:10:37
Od:"agif" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nowy Platnik 6 ma swoja baze podatnikow w katalogu Baza i jest to plik z
rozszerzeniem mdb.
Ten plik trzeba skopiowac a najlepiej to robic tak jak ja robie to jest mam
plyte przeznaczona tylko do archiwizacji tego programu.
programem Nero zrobilam kopie calego katalogu Platnika / program z danymi /.
Teraz po pracy z programem wkladam plyte i aktualizuje zapis. Nero sam
prawie to zrobi i nadpisze zmiany.

14. Data: 2004-06-09 07:15:13
Od:"Artur Ch." <s...@r...pbz> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 8 cze o godzinie 15:50, na pl.soc.prawo.podatki, Ryszard G.
napisał(a):

> Niby tak.

Co /niby tak/?
Jeżeli masz system pakietowego zapisu na nośniki CDR/W to może tak zrobić -
w przeciwnym przypadku nie zapisze w ten sposób żadnego pliku na nośniku.
Pakietowy zapis jest dostępny w systemach linii WXP wzwyż.

> [...]
> programu będącego pod mim nadzorem, to najprawdopodobniej musiałbym
> natychmiast udać się tam, gdzie król piechotą chodzi i mam wątpliwości, czy

Bezapelacyjnie _wystarcza_ kopia samej bazy *.mdb /w przypadku MSAccess/

> [...]
> katalog "c:\program files\prokom...", a robię tak od kiedy zauważyłem, że
> aktualna baza nie musi być w podkatalogu "płatnik 6" ale pozostała w

To w czym problem by ją /wnieść/ do aktualnego katalogu z Płatnikiem?
Przy uruchamianiu wskazujesz bazę, podajesz hasło i masz wszystko w jednym.

Inna sprawa to to że pewnie większość ludzi używających Płatnika, przy
instalacji nowej/kolejnej wersji/upgrade, instaluje go w domyślnym katalogu
- wystarczy /przewidzieć/ ewoluację programu i nie instalować go w np.:
..../Płatnik 5/ czy też .../Płatnik 6/ - tylko generalnie założyć i
zainstalować w ..../Płatnik/ - a przy instalacji upgrade tylko /nakładać/
na tą instalację.

--
Pozdro... Artur Ch.
GG: 997997 ICQ: 99380423
From: zaROTowany

15. Data: 2004-06-09 11:17:33
Od:"Ryszard G." <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur Ch." napisał:

> [...]
> w przeciwnym przypadku nie zapisze w ten sposób żadnego pliku na nośniku.
> Pakietowy zapis jest dostępny w systemach linii WXP wzwyż.

Ja widzę, że win98 + directCD też to robi bez problemu.
[ ]
> Bezapelacyjnie _wystarcza_ kopia samej bazy *.mdb /w przypadku MSAccess/

Jasne.
Po padzie dysku i zainstalowaniu programu płatniku na innym dysku, program
sam z archiwalnej bazy accesa odtworzy sobie pliki potwierdzeń *.ptw,
wiadomości przesyłanych do zus ( ksi mail) oraz do cc i certyfikaty
płatnika ?
A może nie trzeba tych plików przechowywac ?
A czy na pewno jest tylko jeden plik *.mdb ? Nie ma jakiegoś archiwum w
kolejnych plikach mdb ?

pozdrawiam
Ryszard

16. Data: 2004-06-09 15:16:39
Od:"Artur Ch." <s...@r...pbz> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 9 cze o godzinie 13:17, na pl.soc.prawo.podatki, Ryszard G.
napisał(a):

> zrobić -
>
> Ja widzę, że win98 + directCD też to robi bez problemu.

Przeczytałeś ze zrozumieniem co napisałem w poprzednim poście? Nie wydaje
mi się. Napisałem wyrażnie żę od WinXP wzwyż pakietowe zapisywanie jest
dostępne wraz z systemem - inaczej trzeba stosować _dodatkowe_
oprogramowanie.

> [...]
> sam z archiwalnej bazy accesa odtworzy sobie pliki potwierdzeń *.ptw,
> wiadomości przesyłanych do zus ( ksi mail) oraz do cc i certyfikaty

Tak - do tego służy tak zwana baza danych?
Jeżeli nie wierzysz - przeprowadź mały eksperyment - zainstaluj sobie
/czystego/ Płatnika i /podepnij/ pod niego swoją bazę - i co - są wszystkie
wiadomości do PR, CA i potwierdzenia? :)
No widzisz - jednak działa ;)

> A czy na pewno jest tylko jeden plik *.mdb ? Nie ma jakiegoś archiwum w
> kolejnych plikach mdb ?

Możesz ustawić archiwum - wtedy będziesz miał kopię swojej bazy.

--
Pozdro... Artur Ch.
GG: 997997 ICQ: 99380423
From: zaROTowany

17. Data: 2004-06-09 23:02:01
Od:"Ryszard G" <rysXgar@.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w wiadomości

> [...]
> /czystego/ Płatnika i /podepnij/ pod niego swoją bazę - i co - są
wszystkie
> wiadomości do PR, CA i potwierdzenia? :)

Fakt, działa. Można dalej tworzyć i wysyłać dokumenty do ZUS praktycznie z
marszu po padzie dysku, instalacji płatnika i wgraniu kopii bazy.
Niewątpliwie masz rację.

Jednak uważam, że dla celów dowodowych ta baza to jest za mało.
Dowodem dostarczenia dokumentów do ZUS są właśnie pliki:
zestawy zaszyfrowane kluczem publicznym ZUS do postaci KSI-MAIL
(*.kdu.szyfr) oraz pliki potwierdzeń (*.ptw) zaszyfrowane przez ZUS kluczem
publicznym wysyłającego.
Komplet takich plików jest nie do podważenia a nie dane zapisane w bazie.
Chociaż w instrukcjach, czy to ZUS czy to Prokomu, nie zwraca się jakiejś
_wielkiej_ uwagi na te pliki, to jednak zalecają, aby je archiwizować.
Uważam, że doprowadzenie do ich utraty byłoby dużym błędem płatnika ( osoby
odpowiedzialnej ).

Pisze o tym dlatego, że kilkukrotnie byłem zmuszany by udowodnić w zus, że
nie jestem wielbłądem i na zimne dmucham.
Przykład ? Proszę.
Zostałem zobowiązany do skorygowania ( w czasach dla mnie
"przedelektronicznych", sprowadzającego się do ponownego wydrukowania bez
żadnych zmian oprócz aktualnej daty ) zestawów dokumentów za kilka miesięcy,
ponieważ w zestawach nie było raportów dla osoby o nazwisku "KUŚ" a
brakowało raportów dla zgłoszonej osoby o nazwisku "KLIŚ". Fakt, że osoby te
miały taki sam PESEL, NIP i wszystkie inne dane nie miał znaczenia dla
"systemu" i panienki z zus. Czy tylko zusowski skaner był winien ?

Drugi ?
panienka w zus: skorygować zestawy z powodu braku raportów dla ucznia XXX,
ja: ależ on został wyrejestrowany dużo wcześniej,
panienka: w systemie NIE MA
ja: jak to, wysłałem elektronicznie i mam potwierdzenie a wszystko jest
wydrukowane :)
panienka: przecież mówię, że nie ma
ja: to OK, idę do biura po wydruki
w biurze telefon
panienka z zus: wie pan, jest to wyrejestrowanie, ale jest w dokumentach
odrzuconych przez system,
ja: prawidłowe ?
ona: właściwie tak, ale system odrzucił ? :(
Po dłuższej debacie udało nam się ustalić przyczynę. Sposób korekty znowu
polegał na przesłaniu tego dokument bez zmian ale z aktualną datą.

Dlatego oprócz pliku bazy mam zarchiwizowane _wszystkie_ pliki i wydruki
wytworzone przez programy prokomowskie i jakoś pewniej się z tym czuję :)

pozdrawiam
Ryszard

18. Data: 2004-06-09 23:12:47
Od:"Ryszard G" <rysXgar@.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

żadnych zmian oprócz aktualnej daty ) zestawów dokumentów za kilka miesięcy,
ponieważ w zestawach były raporty dla osoby o nazwisku "KUŚ" bez zgłoszenia
a zgłoszona osoby o nazwisku "KLIŚ" raportów nie miała. Fakt, że osoby te

19. Data: 2004-06-10 01:16:43
Od:RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hello Ryszard,

Thursday, June 10, 2004, 1:12:47 AM, you wrote:

[...]

> [...]
> miały taki sam PESEL, NIP i wszystkie inne dane nie miał znaczenia dla
> "systemu" i panienki z zus. Czy tylko zusowski skaner był winien ?

Dokładnie. Jeden z najpowszechniejszych błędów skanowania w ZUSie -
zamiana U na LI. Ja miałem u jednego klienta BOGLISŁAW zamiast
BOGUSŁAW i taki błąd powinien być wychwycony metodą słownikową gdyby
komukolwiek przyszło do głowy jej użyć.

[...]

--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl

20. Data: 2004-06-10 06:37:16
Od:"Artur Ch." <s...@r...pbz> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 10 cze o godzinie 01:12, na pl.soc.prawo.podatki, Ryszard G
napisał(a):

> [...]
> zestawy zaszyfrowane kluczem publicznym ZUS do postaci KSI-MAIL
> (*.kdu.szyfr) oraz pliki potwierdzeń (*.ptw) zaszyfrowane przez ZUS kluczem

Nie spotkałem się jeszcze z przypadkiem by ZUS dla /dowodów/ żądał plików
zaszyfrowanych. Masz wydruk danego dokumentu i wydruk potwierdzenia?
Przesyłka jest poprawna? Niech Prokom wraz z ZUSem i kim tam jeszcze chce
pocałuje się w ......
To że /system/ ich nie działa/działa błędnie nie jest winą płatnika ani
podatnika z którego funduszy to jest finansowane. Ty, jako płatnik
sporządziłeś raport/dokument, wysłałeś go na co masz potwierdzenie które
możesz im przedstawić do wglądu.

> Komplet takich plików jest nie do podważenia a nie dane zapisane w bazie.

Co Ty chcesz podważać?
Przecież w obecnej bazie masz_wszystkie_ dokumenty, certyfikaty wraz z
potwierdzeniami.
W przypadku błędów o których wspominasz poniżej, możesz śmiało zrobić
korektę.

> [...]
> miały taki sam PESEL, NIP i wszystkie inne dane nie miał znaczenia dla
> "systemu" i panienki z zus. Czy tylko zusowski skaner był winien ?

Jakoś nie widzę związku tego problemu z Płatnikiem i bazą danych. Jedno z
drugim nie ma nic wspólnego.

> [...]
> panienka: w systemie NIE MA
> ja: jak to, wysłałem elektronicznie i mam potwierdzenie a wszystko jest

W takim przypadku przedstawiam wydruk z potwierdzeniem, jeżeli panienka
dalej ma problem, proszę o rozmowę z kimś bardziej kompetentnym.

> [...]
> odrzuconych przez system,
> ja: prawidłowe ?
> ona: właściwie tak, ale system odrzucił ? :(

W takim przypadku ZUS powinien Cię powiadomić pisemnie o błędach w
dokumentach rozliczeniowych, zgłoszeniowych. Bo na potwierdzeniu które
otrzymujesz po wysłaniu nie jest stan dokumentów /czy są błędy
merytoryczne, literowe, w numeracji itp/ tylko stan _przesłania_ ich do
ZUSu.

> Dlatego oprócz pliku bazy mam zarchiwizowane _wszystkie_ pliki i wydruki
> wytworzone przez programy prokomowskie i jakoś pewniej się z tym czuję :)

Grunt to dobry sen ;)

--
Pozdro... Artur Ch.
GG: 997997 ICQ: 99380423