  • 1. Data: 2018-08-01 15:35:55
    Temat: Płatności "Split"
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Zostałem uszczęśliwiony subkontem do płatności podzielonych.
    Mam w związku z tym pytanie:
    jeżeli na subkoncie VAT mam dajmy na to 500 zł, a robię płatność brutto
    na 3690 czyli 3000 netto i 690 VAT, to co?
    Automatycznie dobierze mi brakujące 190 zł z głównego konta, czy jakoś
    inaczej?
    W banku mi "doradzili", że najlepiej będzie zrobić dwie płatności -
    jedną na tyle, na ile wystarcza na subkoncie, a drugą na resztę, ale to
    żadne rozwiązanie.
    Jacek

  • 2. Data: 2018-08-01 17:07:32
    Temat: Re: Płatności "Split"
    Od: <8...@1...170732.invalid> (Tom N)

    Jacek w

    > Zostałem uszczęśliwiony subkontem do płatności podzielonych.
    > Mam w związku z tym pytanie:
    [...]

    To raczej pytanie na banki.

    --
    'Tom N'

  • 3. Data: 2018-08-02 10:52:53
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 01.08.2018 o 15:35, Jacek pisze:
> [...]
    > W banku mi "doradzili", że najlepiej będzie zrobić dwie płatności - jedną na
    > tyle, na ile wystarcza na subkoncie, a drugą na resztę, ale to żadne

    Gdzieś tu niżej/wyżej kilka postów temat był poruszany (zajrzyj bo niedługo
    będziesz miał pytanie jak wyjąć VAT odliczony z tego konta).

    W ulotce PKOSA jest że pobierze z konta "ogólnego" brakującą resztę.

    Odpowiedz banku, że robić 2 płatności jest raczej asekuracyjna - bo nikt nie
    wie jak do tego (takiej płatności) podejdzie potem US. Wydaje się to bzdurą,
    ale biorąc pod uwagę ilość haków "polskiego" prawa - każdy się boi.

  • 4. Data: 2018-08-02 13:26:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >W banku mi "doradzili", że najlepiej będzie zrobić dwie płatności -
    >jedną na tyle, na ile wystarcza na subkoncie, a drugą na resztę, ale

    Czemu nie - kontrahent sie ucieszy, a w razie czego zwalisz na bank
    :-)

    Poza tym o ile rozumiem, to problem jest chwilowy - z czasem bedziesz
    tam mial nadwyzke, ktora przelejesz do US :-)

    J.

  • 5. Data: 2018-08-13 16:04:41
    Od: Jacek <k...@a...com>

> [...]
    > na 3690 czyli 3000 netto i 690 VAT, to co?
    > Automatycznie dobierze mi brakujące 190 zł z głównego konta, czy jakoś

    Może komuś się taka informacja przyda.
    Sprawdziłem, faktycznie dobierze to, co brakuje z głównego konta.
    Jacek