1. Data: 2005-10-02 20:46:21
Temat:Po jakim czasie FV ?
Od:Mariusz_M <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
kupiłem rzecz, którą chciałbym wciągnąć do firmy, ale wziąłem tylko
paragon (data transakcji 24.09). Czy po okresie dłuższym niż 7 dni (dziś
dzwoniłem do sprzedawcy - punkt czynny 7dni w tygodniu) mogę domagać
się i otrzymać fakturę VAT ? Czy wystawienie FV po 8 dniach to tylko
dobra wola sprzedawcy czy nie ma szans (prawne ograniczenie) ?

Dziękuję
Mariusz /Maniek/

2. Data: 2005-10-02 21:00:02
Temat:Re: Po jakim czasie FV ?
Od:gonia <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Mariusz_M napisał:
> [...]
> się i otrzymać fakturę VAT ? Czy wystawienie FV po 8 dniach to tylko
> dobra wola sprzedawcy czy nie ma szans (prawne ograniczenie) ?

obowiazke wystawienia f-ry dl a prow.dz.gosp.jest w przeciagu 7 dni, ale
z ordynacji, dla os.nie prow.dzialalnosci gosp.3 miesiace - f-re na
os.fiz. i zaraz do tego nota korygujaca.
nigdzie nie jest napisane,ze nie mozna odliczyc VAT od takiej f-ry;
jest tylko powiedziane,ze w m-acu/kwartale otzrmania f-ry lub nastepnym
a dochodowkwa roku, ktorego dotyczylo

3. Data: 2005-10-02 21:05:58
Od:Mariusz_M <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

gonia wrote:
> [...]

> nigdzie nie jest napisane,ze nie mozna odliczyc VAT od takiej f-ry;
> jest tylko powiedziane,ze w m-acu/kwartale otzrmania f-ry lub nastepnym

"Gonia" dziękuję za odpowiedź..

Moja sytuacja to zakup w firmie (czyli podmiot DG) przeze mnie (osoba
prowadząca DG) Jeśli nie dostanę FV to ani w koszty ani VAT :-(

Dziękuję
Mariusz /Maniek/

4. Data: 2005-10-02 21:12:10
Od:gonia <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Mariusz_M napisał:

> Moja sytuacja to zakup w firmie (czyli podmiot DG) przeze mnie (osoba
> prowadząca DG) Jeśli nie dostanę FV to ani w koszty ani VAT :-(

jezlei jest to firma, ktora wystawila paragon fiskalny z kwota VAT, to
musi wystawic f-re VAT
wyzej to ja podalam warunki, na jakich ona musi, i co TY masz zrobic,
coby i VAT i dochodowka

inna sprawa,ze nei rozumiem, co znaczy, ze jak nie f-ra VAT to i kosztow
nie?;>

5. Data: 2005-10-02 21:17:08
Od:Mariusz_M <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

gonia wrote:
> Użytkownik Mariusz_M napisał:

> jezlei jest to firma, ktora wystawila paragon fiskalny z kwota VAT, to
> musi wystawic f-re VAT
Tak, tylko jak pisałem sprzedaż odbyła się 24.09 a dziś (02.10) kasjerka
powiedziała mi, że "po pierwsze - zakończyli miesiąc, po drugie minęło 8
dni od zakupu - faktury nie wystawią" :-(

> wyzej to ja podalam warunki, na jakich ona musi, i co TY masz zrobic,
> coby i VAT i dochodowka
>
> inna sprawa,ze nei rozumiem, co znaczy, ze jak nie f-ra VAT to i kosztow
> nie?;>
A jak mogę wpisać zakup w koszty i rejestr VAT nie mając faktury tylko
paragon ??

Mariusz /Maniek/

6. Data: 2005-10-02 21:48:41
Od:gonia <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> powiedziała mi, że "po pierwsze - zakończyli miesiąc, po drugie minęło 8
> dni od zakupu - faktury nie wystawią" :-(

wiec niech wystawia f-re dla osoby fiz.na podstawie ordynacji ( maja
obowiazek 3 miechy - strasznie nie chce mi sie otwierac ordynacji w tej
chwili )
a Ty wystawisz im note korygujaca ( jak Ci sie nie bedzie chcialo do
nicj jechac, to zastosuj nasza metode: razem z nota wrzucamy
zaadresowana i oplacona koperte do siebie, zwrotke mamy w przeciagu 3-4 dni)

> A jak mogę wpisać zakup w koszty i rejestr VAT nie mając faktury tylko
> paragon ??

na podstawie paragonu nie mozesz ( nie liczac jakis tam wyjatkow, ktore
moim zdaniem i tak nie maja racji bytu od strony podatkowej ), ale
zakladalam, ze to jednak jest VATowiec, ktory ma obowiazek w przeciagu 3
miesiecy wystawic f-re i.t.d.

7. Data: 2005-10-03 11:42:08
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 2 Oct 2005, Mariusz_M wrote:

> A jak mogę wpisać zakup w koszty i rejestr VAT nie mając faktury tylko
> paragon ??

Jest zapis pozwalający na zaliczenie w KUP nabycia "w jednostkach
handlu detalicznego" niektórych towarów - zajrzy do rozporządzenia
o KPiR. Nie mogą to być materiały podstawowe i towary handlowe,
ale materiały pomocnicze i biurowe tak.

--
pozdrowienia, Gotfryd
(KPiR, VAT, memoriał, ZUS)