  • 1. Data: 2005-10-02 20:46:21
    Temat: Po jakim czasie FV ?
    Od: Mariusz_M <m...@g...pl>

    Witam,
    kupiłem rzecz, którą chciałbym wciągnąć do firmy, ale wziąłem tylko
    paragon (data transakcji 24.09). Czy po okresie dłuższym niż 7 dni (dziś
    dzwoniłem do sprzedawcy - punkt czynny 7dni w tygodniu) mogę domagać
    się i otrzymać fakturę VAT ? Czy wystawienie FV po 8 dniach to tylko
    dobra wola sprzedawcy czy nie ma szans (prawne ograniczenie) ?

    Dziękuję
    --
    Pozdrawiam,
    Mariusz /Maniek/

  • 2. Data: 2005-10-02 21:00:02
    Temat: Re: Po jakim czasie FV ?
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Mariusz_M napisał:
> [...]
    > się i otrzymać fakturę VAT ? Czy wystawienie FV po 8 dniach to tylko
    > dobra wola sprzedawcy czy nie ma szans (prawne ograniczenie) ?

    obowiazke wystawienia f-ry dl a prow.dz.gosp.jest w przeciagu 7 dni, ale
    z ordynacji, dla os.nie prow.dzialalnosci gosp.3 miesiace - f-re na
    os.fiz. i zaraz do tego nota korygujaca.
    nigdzie nie jest napisane,ze nie mozna odliczyc VAT od takiej f-ry;
    jest tylko powiedziane,ze w m-acu/kwartale otzrmania f-ry lub nastepnym
    a dochodowkwa roku, ktorego dotyczylo

  • 3. Data: 2005-10-02 21:05:58
    Od: Mariusz_M <m...@g...pl>

    gonia wrote:
> [...]

    > nigdzie nie jest napisane,ze nie mozna odliczyc VAT od takiej f-ry;
    > jest tylko powiedziane,ze w m-acu/kwartale otzrmania f-ry lub nastepnym

    "Gonia" dziękuję za odpowiedź..

    Moja sytuacja to zakup w firmie (czyli podmiot DG) przeze mnie (osoba
    prowadząca DG) Jeśli nie dostanę FV to ani w koszty ani VAT :-(

    Dziękuję
    --
    Pozdrawiam,
    Mariusz /Maniek/

  • 4. Data: 2005-10-02 21:12:10
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Mariusz_M napisał:

    > Moja sytuacja to zakup w firmie (czyli podmiot DG) przeze mnie (osoba
    > prowadząca DG) Jeśli nie dostanę FV to ani w koszty ani VAT :-(

    jezlei jest to firma, ktora wystawila paragon fiskalny z kwota VAT, to
    musi wystawic f-re VAT
    wyzej to ja podalam warunki, na jakich ona musi, i co TY masz zrobic,
    coby i VAT i dochodowka

    inna sprawa,ze nei rozumiem, co znaczy, ze jak nie f-ra VAT to i kosztow
    nie?;>

  • 5. Data: 2005-10-02 21:17:08
    Od: Mariusz_M <m...@g...pl>

    gonia wrote:
    > Użytkownik Mariusz_M napisał:

    > jezlei jest to firma, ktora wystawila paragon fiskalny z kwota VAT, to
    > musi wystawic f-re VAT
    Tak, tylko jak pisałem sprzedaż odbyła się 24.09 a dziś (02.10) kasjerka
    powiedziała mi, że "po pierwsze - zakończyli miesiąc, po drugie minęło 8
    dni od zakupu - faktury nie wystawią" :-(

    > wyzej to ja podalam warunki, na jakich ona musi, i co TY masz zrobic,
    > coby i VAT i dochodowka
    >
    > inna sprawa,ze nei rozumiem, co znaczy, ze jak nie f-ra VAT to i kosztow
    > nie?;>
    A jak mogę wpisać zakup w koszty i rejestr VAT nie mając faktury tylko
    paragon ??

    --
    Pozdrawiam,
    Mariusz /Maniek/

  • 6. Data: 2005-10-02 21:48:41
    Od: gonia <g...@w...pl>

> [...]

    > powiedziała mi, że "po pierwsze - zakończyli miesiąc, po drugie minęło 8
    > dni od zakupu - faktury nie wystawią" :-(

    wiec niech wystawia f-re dla osoby fiz.na podstawie ordynacji ( maja
    obowiazek 3 miechy - strasznie nie chce mi sie otwierac ordynacji w tej
    chwili )
    a Ty wystawisz im note korygujaca ( jak Ci sie nie bedzie chcialo do
    nicj jechac, to zastosuj nasza metode: razem z nota wrzucamy
    zaadresowana i oplacona koperte do siebie, zwrotke mamy w przeciagu 3-4 dni)

    > A jak mogę wpisać zakup w koszty i rejestr VAT nie mając faktury tylko
    > paragon ??

    na podstawie paragonu nie mozesz ( nie liczac jakis tam wyjatkow, ktore
    moim zdaniem i tak nie maja racji bytu od strony podatkowej ), ale
    zakladalam, ze to jednak jest VATowiec, ktory ma obowiazek w przeciagu 3
    miesiecy wystawic f-re i.t.d.

  • 7. Data: 2005-10-03 11:42:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 2 Oct 2005, Mariusz_M wrote:

    > A jak mogę wpisać zakup w koszty i rejestr VAT nie mając faktury tylko
    > paragon ??

    Jest zapis pozwalający na zaliczenie w KUP nabycia "w jednostkach
    handlu detalicznego" niektórych towarów - zajrzy do rozporządzenia
    o KPiR. Nie mogą to być materiały podstawowe i towary handlowe,
    ale materiały pomocnicze i biurowe tak.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)