  • 1. Data: 2008-09-13 11:40:59
    Temat: Poczta zawaliła - czy dostanę odszkodowanie?
    Od: "Czytający Usenet" <n...@c...of.spam>

    Wypowiedziałem w Link4 umowę na OC samochodowe i wysłałem to wypowiedzenie
    listem poleconym priorytetowym. List doszedł po 5 dniach i wypowiedzenie
    było nieskuteczne. Szczęśliwie link4 przyjął moją reklamację i muszę pokryć
    koszty w wysokości 65 zł (przy polisie na kwotę 670 zł). List wysyłałem z
    W-wy i miałbyć dostarczony do W-wy więc 5 dni na priorytet to totalne
    przegiecie. Czy mam szanse uzyskać w PP zwrot tych 65 zł tytułem
    niedostarczenia listu poleconego w krótkim terminie?

  • 2. Data: 2008-09-13 11:56:14
    Temat: Re: Poczta zawaliła - czy dostanę odszkodowanie?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Czytający,

    Saturday, September 13, 2008, 1:40:59 PM, you wrote:

    [...]

    > Czy mam szanse uzyskać w PP zwrot tych 65 zł tytułem
    > niedostarczenia listu poleconego w krótkim terminie?

    "Ustawa z dnia 18 marca 2004r. Prawo pocztowe z późniejszymi zmianami mówi, że:

    Art. 48a.1. Operator publiczny obowiązany jest doręczać przesyłki
    listowe przyjęte do przemieszczenia i doręczenia w ramach powszechnej
    usługi pocztowej:

    1. nie później niż w 4 dniu po dniu nadania - w przypadku przesyłki listowej
    najszybszej kategorii"

    http://poczta-polska.pl/normy_krajowe.htm

    --
    Best regards,