  • 1. Data: 2019-08-07 01:22:40
    Temat: PodaRTki...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Inflacja przewidywana -- 3.5%
    Odsetki przewidywane? -- IMO znacznie mniejsze,
    ale i od tych ,,zysków'' trzeba zapłacić podatek...

    https://www.money.pl/gielda/inflacja-moze-przekroczy
    c-nawet-3-5-r-r-na-koniec-2019-roku-wg-analitykow-64
    08470462408833a.html

    Inflacja może przekroczyć nawet 3,5% r/r na koniec 2019 roku wg analityków

    Niektórzy analitycy zwracają uwagę, że tak szybko ceny żywności (w lipcu 6,8% r/r)
    rosły w połowie 2011 r., a wzrost o 0,3% m/m miał miejsce ostatni raz w lipcu 2000
    r.
    Część ekonomistów spodziewa się, że pod koniec 2019 r. inflacja może wzrosnąć lub
    przekroczyć 3% r/r, a ryzyko podwyżek cen energii może wywindować inflację do
    poziomu 3,5-4% r/r
    na początku 2020 r. Większość ekonomistów podtrzymuje opinię, że Rada Polityki
    Pieniężnej (RPP) utrzyma stopy procentowe bez zmian do końca 2020 r.

    IMO uczciwiej by było, gdyby ten podatek liczono po odliczeniu inflacji. ;)
    Ale (niestety) każdy interes dający zysk jest opodatkowany podobnie, przez
    co inflacja napędza samą siebie, gdyż usługodawca czy producent uwzględnić
    musi wpływ inflacji w swych cenowych żądaniach... (gdy jeden człek zażąda
    dodatków, rynek go zignoruje, ale gdy wszyscy zażądają...)

    -=-

    500+ do konstytucji? Wyborcy nie dajcie się zwieźć! -- to podstęp!

    1,035^18=1,85748919551527 <-- 3.5% rocznej waloryzacji po 18 latach (ponad 85%)
    0,965^18=0,526613077927523 <-- tyle zostaje po 18 latach przy 3.5% inflacji
    (niespełna 53%)

    Jeśli władza (PiS czy ktokolwiek inny!) chce wpisać 500+ do konstytucji RP,
    niech wpisze razem z waloryzacją, bez której wasze wnuki otrzymają połowę,
    lub mniej z początkowych 500+...

    Jeśli ma być uczciwie, IMO 500+ trzeba waloryzować zgodnie z przyrostem PKB,
    aby uniknąć sytuacji takiej, jaka miała miejsce w emeryturach przez wiele lat,
    gdy składki i podatki rosły zgodnie z rzekomym przyrostem PKB, lecz świadczenia
    emerytalne stały w miejscu z uwagi na rzekomy brak inflacji!

    Jeśli naprawdę roczny przyrost PKB w Polsce sięgnął 5%, mamy po 18 latach:

    1,05^18=2,40661923369109
    2,40661923369109*500=1203,30961684554
    z czego inflacja (3.5% rocznie zeżre) niemal połowę,
    zostawiając jedynie nieco ponad 633 złotych z początkowych 500

    1203,30961684554*0,526613077927523 = 633,678581026818

    Nawet taki wzrost (do ponad 1203 złotych) nie jest uczciwy, gdyż wzrost PKB
    rzekomo uwzględnia inflację, czyli naprawdę należałoby po 18 latach płacić
    jeszcze więcej!

    1203,30961684554*1,85748919551527 <-- uwzględnienie inflacji (3,5% rocznie)
    1203,30961684554*1,85748919551527=2235,13461215021

    2235 złotych na każde dziecko po 18 latach z początkowych 500 złotych!

    Wpisanie 500+ bez waloryzacji do konstytucji to prawne zamknięcie drogi
    prowadzącej do waloryzacji tego świadczenia. Przy obecnej inflacji po
    ~18 latach (czas życia świadczenia) zostaje połowa, to znaczy:

    Poniżej -- aż do odwołania, pisząc o złotówkach, będę miał na myśli złotówki z roku
    2016.

> [...]
    200 złotych
    | ktoś, kto zaczął brać w 2034 r. (250 zł) kończy na braniu 125 zł
    | itd...
    |
    | Wasze wnuki (jako rodzice) wziąć mogą na początku 125 zł, by stopniowo zejść do 62
    złotych...
    | ...pod warunkiem, że dzieci pojawią się ~19 roku życia -- zwykle rodzą się znacznie
    później,
    | dlatego może być i tak, że wasze wnuki zaczną brać 80 zł a skończą na 40 złotych,
    po które
    | być może nie zechcą nawet sięgnąć z uwagi na sztuczne komplikacje okołownioskowe...
    Odwołanie eq 2016 r.

    Jeśli macie ~30 lat i myślicie poważnie o waszych wnukach -- raczej zażądajcie:

    - wpisania w konstytucję waloryzacji 500+ opartej o przyrost PKB
    (500 złotych z 2019 r. to znacznie mniej niż 500 zł z 2016 r.,
    ale na podniesienie tej kwoty trudno już liczyć -- należało
    wcześniej domagać się waloryzacji)

    - automagię wypłat (rodzące się dziecko automagicznie uruchamia
    procesy konieczne do otworzenia konta, na które państwo
    systematycznie przelewać musi świadczenie bez żądania
    jakiegokolwiek dodatkowego wniosku; właścicielem konta byliby
    prawni opiekunowie narodzonego dziecka -- zwykle rodzice;
    kresem byłaby stosowna informacja o śmierci dziecka lub
    ukończenie 18 roku życia; co z dziećmi, które wyjechały
    lub przyjechały? -- utraciły polskie obywatelstwo bądź
    zyskały, choć urodziły się jako obywatele niepolscy?)

    -=-

    Magia funkcji wykładniczych -- proponuję zapoznanie się z nią...
    Ponoć ;) mędrca, który wymyślił szachy, poproszono o wycenę jego dzieła...
    Ten podstępnie zażyczył sobie zapłaty wyglądającej niewinnie: na pierwsze
    pole szachownicy jedno ziarnko zboża/ryżu a na każde kolejne dwa razy
    więcej niż na poprzednie...

    2^64 <-- tylko ;) tyle zapragnął ziarenek
    2^64=1,84467440737096E+19 18446744073709600000 <-- chyba ~tyle ;)

    -=-

    ZUS, wyliczając składki od przedsiębiorców, uwzględnia przyrost
    PKB -- stąd tak makabryczny (niemal 10% rocznie) wzrost składek!
    Na razie ;) nie warto liczyć na obniżenie tych składek -- ZUS musi
    mieć pieniądze na różne świadczenia -- głównie na emerytury, jako
    że rent chorobowych w Polsce już prawie nie ma.

    1.1^18=5,55991731349224 <-- tyle razy mogą wzrosnąć składki ZUS przez 18 lat

    500*1.1^18=2779,95865674612 czyli niemal 2280
    2280 złotych w roku 2034 z początkowych (ze sztandarowych?) 500 złotych z kwietnia
    roku 2016

    Ze sztandarowych? -- z tych, w 2034 r., trzeba by jeszcze więcej, gdyż 500+ na
    sztandarach PiS zagościło co najmniej rok przed wypłaceniem pierwszego świadczenia
    500+?...

    I tak, i nie -- przed laty nie było oficjalnie ani tak wielkiego przyrostu PKB, ani
    inflacji...

    -=-

    Tak czy siak -- należy żądać wpisania do konstytucji metod waloryzacji
    500+ podobnych do tych, jakie ZUS stosuje wobec przedsiębiorców, by
    kolejne lata wypłacania 500+ nie zjadły tego świadczenia.

    -=-

    Czy ja podobnie żądam wzrostu mych zarobków? -- nie jestem zachłanny. :)
    Upatruję poprawy mego losu w zmniejszaniu wydatków (w czym PiS skutecznie
    mi przeszkadza nie tylko za sprawą inflacji) i zwiększaniu efektywności
    mej pracy. Gdyby moja szefowa (matka) proponowała mi podwyżkę zarobków
    opartą o: trendy, inflację, wzrost PKB, miłosierdzie -- odmówiłbym. :)

    Co innego, gdyby mi zaproponowała wzrost zarobków z uwagi na zyskanie
    nowych klientów Biura -- przyjąłbym chętnie i bez wahania, o ile nie
    byłaby zbyt duża/wysoka.

    -=-

    Nie mam dzieci, nie pobieram 500+ -- ale zauważam, że dawanie jedną ręką
    (połączone z biblijnym trąbieniem) i zabieranie pozostałą ręką (inflacją
    i podwyżkami podatków pośrednich) nie jest IMO uczciwe.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 2. Data: 2019-08-07 02:18:51
    Temat: Re: PodaRTki...
    Od: z <...@...pl>

    Masz Ty chopie jednak zryty ten beret...

    Ale konkludując. Monarchia byłaby lepsza niż to gówno. NIE?

  • 3. Data: 2019-08-07 13:50:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
> [...]
    08470462408833a.html

    >IMO uczciwiej by było, gdyby ten podatek liczono po odliczeniu

    A gdzie tam - uczciwie to jest zabrac bogatym i dac biednym :-P

> [...]
    >zażąda
    >dodatków, rynek go zignoruje, ale gdy wszyscy zażądają...)

    To wcale nie napedza inflacji ... chyba ze podatki rosna.

    Jedno jest w tym nieuczciwe - jak pracujesz na etacie, to czesc
    podatku PIT idzie jako skladka zdrowotna.
    A jak zyjesz z procentow ... podatek biora, a lekarza nie zapewniaja

    >Magia funkcji wykładniczych -- proponuję zapoznanie się z nią...

    Magia jest inna :-)
    Czego bedzie wiecej - przychodow z odsetek na procencie skladanym, gdy
    bede oszczedzal przez 30 lat,
    czy odsetek na kredycie hipotecznym przez 30 lat ?

    Wiec skad te roznica sie wziela ? :-)

> [...]
    >Na razie ;) nie warto liczyć na obniżenie tych składek -- ZUS musi
    >mieć pieniądze na różne świadczenia -- głównie na emerytury,

    trzynaste :-P

    Ale emeryt tez ma glos w wyborach :-)

> [...]
    >(inflacją
    >i podwyżkami podatków pośrednich) nie jest IMO uczciwe.

    No coz, to sa dwa tematy:
    -panstwo nie "daje" tylko "rozdziela". Komus musi zabrac, zeby komus
    dac.

    -ta inflacja to tak nie calkiem od Panstwa zalezy, nawet wrecz bym
    powiedzial, ze obecnie rzad ma ograniczone mozliwosci wywolania.
    ale na pewno sie PiS spodoba - beda mogli oglosic 600+ i to nie bedzie
    nic kosztowalo ...

    J.

  • 4. Data: 2019-08-07 14:04:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello z,

    Wednesday, August 7, 2019, 2:18:51 AM, you wrote:

    > Masz Ty chopie jednak zryty ten beret...

    > Ale konkludując. Monarchia byłaby lepsza niż to gówno. NIE?

    Z krulem na czele. Iiiiihahahahaha

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2019-08-07 14:28:29
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-08-07 o 13:50, J.F. pisze:

> [...]
    > powiedzial, ze obecnie rzad ma ograniczone mozliwosci wywolania.
    > ale na pewno sie PiS spodoba - beda mogli oglosic 600+ i to nie bedzie

    no jak nie jak tak, zwiększanie podatków + rozdawanie pieniędzy to jeden
    z pośrednich sposobów na wywołanie inflacji. Dodatkowo, pragnę zauważyć,
    że z jakiś powodów dość często zmienia się koszyk inflacyjny, czyżby po
    to, by ukryć prawdziwą inflację? Bo z moich obserwacji wynika, że
    żywność bardzo zdrożała ostatnio, natomiast nie drożeją (teoretycznie)
    ubrania, tylko są coraz gorszej jakości. Niedawno oburzałem się, że
    wszystko każą mi prać w 40 stopniach , teraz już jest 30 stopni w
    standardzie. Nawet ręczniki. Co ciekawe, można kupić i takie, co
    spokojnie je nawet wygotujesz, ale one dość znacznie zdrożały...

    --
    http://zrzeda.pl

  • 6. Data: 2019-08-08 17:56:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <s...@g...com> c...@g...co

    : No moze, pozyczyl? Czy emigranci przysylajacy funty, euro do polski

    Oni nie ściągali podatków z Polaków, lecz zabierali pieniądze z innych
    rynków -- nierzadko tych, na które te pieniądze powrócą za sprawą
    AliExpress itp.?... W polskich sklepach (czyli ulokowanych na terenie
    polskiego kraju) także sprzedawane są produkty niepolskie... Żeby nie
    napisać wprost, że głownie niepolskie, jeśli nie liczyć żywności...

    : podbijali inflacje?

    Nadto ci ludzie nie zagrozili sklepom podatkiem handlowym i ogólną
    destabilizacją.

    Auchan zamiast sprzedawać Polakowi we Francji -- sprzedał w Polsce.

    : No podbijali.

    Mieli forsę, więc lżej wydawali -- sklepy MOGŁY
    podnosić ceny, lecz NIE MUSIAŁY tego czynić.

    Gdy rząd daje 500+ -- sklepy MUSZĄ podnieść ceny.

    : Ale jakos populacja nie pyszczyla na to. A na 500+
    : mimo ze tak nie dziala, pyszcza. Kto ich tak steruje?

    Znasz znaczenie słowa 'populacja'? To przykładowo okrągła
    płytka z eksperymentalnymi bakteriami -- których JEDYNYM
    zadaniem jest mnożenie się. 500+ nadaje się do tego określenia.
    [ale co to za obywatele -- płodzeni tylko dla prokreacji i podtrzymania gatunku?!]

    500+ jest płacone z podatków, podczas gdy te wpływy euro-funtów
    nie pochodzą z podatków, lecz z pracy ludzkiej. 500+ nikt nie
    wypracował, podczas gdy napływające euro-funty zostały wypracowane.
    Do tychże e-f dodano pracę; do 500+ -- nie dodano, a nawet zabrano,
    bo obsługa 500+ kosztuje.

    Aby dać 500+ wystarczy ;) komuś (społeczeństwu/podatnikom) zabrać,
    ale aby dać pensję, trzeba wziąć pracę -- towar lub usługę.

    500+ to pusty pieniądz, brany znikąd.

    Po pracy zostaje efekt -- wyprodukowane buty (które komuś posłużą)
    lub ścięte włosy... Po 500+ tego nie ma... 500+ jakby znikąd wpada,
    ale chce coś za siebie otrzymać.

    Gdy wada pieniądz wypracowany -- masz jakby barterowa wymianę.
    W 500+ wymieniasz nic na towar lub usługę.

    Równie dobrze można by ludziom dać talony uprawniające do bezpłatnej obsługi:

    - wchodzi kobieta do sklepu z 500+ i bierze za freeko towar
    - przychodzi do fryzjera i każe się czesać, ale nie płaci

    500+ to janosikowe -- Janosik łupi bogatych i daje biednym, jednak
    (jak uczy historia także janosikowa) Janosik zabiera też co
    nieco ;) na swoje potrzeby.

    Postulowałem wprowadzenie 500+ przed laty jako mniejsze
    zło -- więc będę tego bronił, ale dodam do mej obrony, że
    to świadczenie musi być waloryzowane mniej więcej jak składki
    ZUS, czyli w 2020 r. ma to być 550+, nie 500+... Itd...

    Taki zapis trzeba poczynić w konstytucji!!!

    W innym wypadku 500+ będą zmarnowanym eksperymentem.
    Dzieci NA PEWNO od tego nie przybędzie -- co najwyżej głosów PiSowi?...

    Przybędzie głosów byłej premier EKopacz!!!

    Ta kobieta (jako premier rządu) zapowiadała zmniejszenie (likwidację)
    składek ZUS i NFZ oraz obniżenie PIT dla najbiedniejszych do 10%,
    twierdząc, że MA na ten cel i zgromadzone pieniądze i ,,zgromadzoną''
    sytuację gospodarczą, to znaczy gospodarka została (dzięki niej i PO)
    tak ustawiona na wiele lat, aby była możliwość zmniejszenia tych danin!!

    Tuż po wprowadzeniu 500+ wypowiedziała publicznie do ówczesnej premier
    BSzydło mniej więcej takie:

    ładnie to chwalić się cudzymi sukcesami?
    rząd PiS dał 500+ z tego, co wypracował MÓJ rząd

    słowa.

    > No i kto wie, czy nie tanieje ... asfalt to nie wiem czy
    > nie da sie przerobic na benzyne ..

    Wczoraj tankowałem ON -- 4,91 pln za litr w Auchan.
    Im niższa cena, tym większy zysk z acyzy!

    > Co by nie mowic - ludzie maja wiecej do wydania.
    > A wtedy mniej patrza na cene.

    Ludzie mają więcej, ale i sklepy muszą podwyższać ceny
    z uwagi na niepewność jutra tak zwanego. Ponadto muszą
    zwiększać zarobki, gdyż ludzie wolą iść na 500+ niż
    pracować -- pułapka 800 zł na osobę...

    : To oczywiste. Ale obnizenie podatkow zadziala tak samo.

    Obniżysz podatek TYLKO temu, kto wypracuje ten podatek.
    Takoż ze składkami ZUS odejmowanymi od podatku -- nie
    każdy wypracuje podatek, od którego odejmie składki zdrowotne.

    : A jednak jakby zapytac jednego z drugim czy chcieli by placic
    : mniejsze to chyba nikt nie powie ze nie bo na maslo go nie bedzie stac...

    Co ma masło do tych podatków?

    > Albo im sie pracowac nie chce za minimalna pensje ... wiec koszta
    > pracodawcow rosna.

    : To tez, ale nie sadze aby to byl znaczacy udzial.

    Nie warto sądzić a priori -- trzeba liczyć!
    Skoro JKaczyński daje 500+ na każde -- zbyt wiele
    osób odeszło z pracy lub fikcyjnie zaniżyło zarobki...

    : Tak czy siak poza jojczeniem nikt statystyk nie pokazuje.

    IMO nie są tajne.

    : A dalo by sie bo w bazach danych jest info kto
    : i ile dostaje 500+ i ile zarobil w zeszlym roku.

    : To prosty select jest, czy tam regulka w excelu.

    > Gdzies tam jednak sa robotnicy drogowi, ktorzy wlasnie maja gorzej ...
    > albo i nie, bo cos tam jednak rzad buduje.

    Lepiej ;) mają -- bo częstokroć nie dostawali forsy za pracę, przez co wielu
    popełniło samobójstwo! Podobnie jest ponoć z holenderskim mostem krymskim.

    > Albo np takie nie kupienie smiglowcow dla wojska ... zawsze to troche
    > pieniedzy zostaje w kraju.

    Kupują -- coraz więcej!

    > Tylko, ze do tego mial byc offset, wiec i tak by zostaly ... na poczatku :)

    > Tak ogolnie - to by zyskali bogaci, a rzad chcial, zeby zyskali biedni
    > :-)

    Problem w nomenklaturze -- 'bogaty' to inaczej 'uważany za bogatego'.
    500+ IMO trafiło właśnie do bogatych, bo biednych nie stać na dzieci.
    (mnie niemal na nic nie stać!)

    : No nie, opodatkowanie jest dosyc plaskie w polsce.

    Co to znaczy?

    : Nie chce mi sie liczyc na dzis ale sadze ze minimalna krajowa to
    : opodatkowanie (PIT, VAT, ZUS, akcyza i co tam jeszcze) na poziomie 40%

    Raczej dwakroć więcej. Wlicz: opłaty recyklingowe, abonament RTV,
    mandaty karne, opłaty klimatyczne czy jak się to zowie...

    Składki ZUS są wg Ciebie płaskie?
    Śnisz czy jesteś pijany? -- niemal cała Polska grzmi, że stałe składki
    ZUS dobijają najbiedniejszych! (podwójnie ;) stałe -- stałe dla każdego
    i stale rosnące! ulgowy ZUS to bajer dla naiwnych i zalęknionych, którzy
    boją się głośnego mówinia prawdy o PiS i ZUS)

    : Zarobki na poziomie odciecia zusu to tez opodatkowanie w okolicy 42-45%
    : A wyzsze to troche wieksze, ale wtedy sie nie robi na etacie tylko sie
    : zaklada DG i robi koszty...

    Więc ,,rób'' DG i zarabiaj! ;) W Polsce raczej ;) DG nie przynosi ludziom kokosów.
    Dobre zyski to prezenty od państwa -- Solorz dostał miliardy w koncesji
    przykładowo...
    Ale (jak okiem sięgnąć) każdy bogacący się Polak jakoś ;) coś otrzymał od Ojczyzny...
    Albo ,,legalnie'' (jak Solorz), albo ukradł, jak masa ludzi, których znam
    osobiście...

    Mój były kierownik z Katedry Fizyki opowiadał mi o znajomych ;) budujących swe
    domy z tego, co ukradli z Akademii Medycznej, gdzie chyba pracowała jego żona...

    Inni opowiadali mi o osiedlach mieszkaniowych zbudowanych z budowy energetycznego
    reaktora jądrowego w Żarnowcu...

    PRLa żyje nadal... Wzbogacają się ci Polacy, którym ,,się po prostu należy''.

    : Porzucenie PIT wcale tym bogatym wiele nie poprawi.
    : Mozna sie klocic o to czy istotny jest procent czy kwota ale to juz inna
    dyskusja...

    Porzucenie PIT usprawniłoby pracę Fiskusa -- i utrudniłoby mnie. ;)
    W moim interesie (Biura rachunkowego) jest motanie prawa podatkowego. ;)
    [wiem -- wyłazi szydło z worka... niby troszczę się o państwo, a tymczasem
    (jak inni) dbam tylko o siebie! jakoś tak wyszło... inni też nie zdołali ukryć
    swych kłamstw, swej obłudy, swojego złodziejstwa... kradli -- i chwalili się
    przede mną swymi czynami! 500+ nie pobieram, ale dla mnie to makabryczny zysk!]

    -=-

    Gdy Polak wrzuci do Polski euro-funty -- zabierze z zagranicy,
    więc być może kupi tu coś, ale wówczas nie kupi tam. Proste.

    Gdy Polka dostanie 500+ -- zabierze z tego, co rząd pożyczył
    i co musi oddać, zabierając wszystkim (także jej) z podatków.

    500+ nie pochodzi z pracy -- nie jest wypracowane, nie powstało
    dlatego, że ktoś: wykopał ziemniaki, wyprodukował ciągnik,
    wyleczył chorego psa, odkrył nowa chorobę...

    500+ to pieniądz zabrany sklepom czy bankom -- jakby pozwolenie na
    grabież sklepów czy banków. Jakby rozbój w tak zwany biały dzień!

    Ale tak naprawdę (przez złośliwość tak zwanej rzeczywistości)
    rzeczywistymi ;) beneficjantami 500+ stały się właśnie sklepy
    i banki, które przerzuciły swe straty na innych ludzi, gdyż
    były i silne, i cwane...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 7. Data: 2019-08-08 18:32:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d4c4629$0$500$6...@n...neostrada.pl

> [...]

    > BSzydło mniej więcej takie:

    > ładnie to chwalić się cudzymi sukcesami?
    > rząd PiS dał 500+ z tego, co wypracował MÓJ rząd

    Coś jak z rzutem kamienia w górę -- ważna jest suma energii potencjalnej
    (zależnej od odległości od Ziemi) i kinetycznej (zależnej od szybkości)
    nie zaś tylko którąś ze składowych.

    Im rzucony w górę kamień wyżej leci -- tym wolniej, aż zaczyna spadać...
    Nie dlatego porusza się wolniej, że traci energię (niby traci -- na
    tarcie o powietrze) ale dlatego, że zyskuje energię potencjalną...

    W powietrzu ten kamień traci energię w efekcie tarcia o powietrze
    (zamienia w nieuporządkowaną energię kinetyczną, zwaną ciepłem,
    objawiającym się chaotycznymi drganiami cząstek, więc temperaturą)
    ale bez powietrza też leciałby wolniej, aż zacząłby spadać w dół...

    W polskim budżecie były pieniądze na 500+ głównie dlatego, że wcześniej
    PO-PSL prowadziła stosowną (nie każdemu miłą) politykę gospodarczą, co
    chyba oczywiste, skoro 500+ nie zostały wypracowane przez PiS, jako że
    wprowadzono ów program w pół roku po zmianie władzy.

    -=-

    Aby było jasne -- nie popieram PO-PSL; nie popieram PiS; popieram 500+,
    ale z konstytucyjną waloryzacją znaną ze składek ZUS dla przedsiębiorców.
    Bez tej waloryzacji NA PEWNO nie będzie efektu oczekiwanego, czyli wzrostu
    urodzeń, jako że widać wyraźnie permanentne wygaszanie tegoż programu...

    Do rozwoju zwykle potrzebna jest stabilizacja i zaufanie obywateli do państwa.
    [akurat coś, czego ja już nie mam od dawna, ale ja nie liczę się]

    Zanikający (za sprawą braku waloryzacji) program 500+ jedynie wzbogaci
    bogatych i cwanych, ale zuboży (lub nawet lekko zrujnuje) społeczeństwo.

    -=-

    - 750 mln afery Amber Gold -- wrzaskliwe dochodzenie panny MWasserman
    - 700 mld afery VAT -- raczej cisza...

    Trudno mi uwierzyć w te zrabowane 700 mld...
    [nie darowałbym, gdyby mi ktoś ukradł tyle forsy
    a miałbym w swych rękach stosowne mechanizmy
    ścigania, ale ja nie liczę się...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 8. Data: 2019-08-08 19:19:17
    Od: Szymon <...@w...pl>

> [...]
    >
    > Trudno mi uwierzyć w te zrabowane 700 mld...
    > [nie darowałbym, gdyby mi ktoś ukradł tyle forsy
    > a miałbym w swych rękach stosowne mechanizmy

    Przebiłeś kolego TVP Info i to grubo! ;-)) Tam podawali na pasku przy
    okazji komisji śledczej: "Kulisy grabieży 250 mld".

    Pojechałeś...

  • 9. Data: 2019-08-08 20:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Kaczanowski k...@p...onet.pl ...

> [...]
    > teraz już jest 30 stopni w standardzie. Nawet ręczniki. Co ciekawe,
    > można kupić i takie, co spokojnie je nawet wygotujesz, ale one dość

    Bedzie gorzej :)))
    Znajoma Włoszka twierdzi ze przyjezdza do Polski sie obkupic raz na jakis
    cza bo to do moze kupic w Milano to moze i ładne ale do pierwszego
    prania...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo

  • 10. Data: 2019-08-08 20:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski p...@c...fontem.lucida.console

> [...]
    > objawiającym się chaotycznymi drganiami cząstek, więc temperaturą)
    > ale bez powietrza też leciałby wolniej, aż zacząłby spadać w dół...

    Tarcie o powietrze jako głowna siła hamujaca kamien - nice :))))

    --
    Pozdrawia... Budzik