  • 11. Data: 2019-08-09 00:32:38
    Temat: Re: PodaRTki...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5d4abb84$0$17344$6...@n...neostrada.pl

    > -ta inflacja to tak nie calkiem od Panstwa zalezy, nawet
    > wrecz bym powiedzial, ze obecnie rzad ma ograniczone mozliwosci
    > wywolania. ale na pewno sie PiS spodoba - beda mogli oglosic 600+
    > i to nie bedzie nic kosztowalo ...

    Przeciwnicy 500+ twierdzili w 2015 r., że skutkiem 500+ będzie
    wzmożona inflacja. Jak myślisz -- zgadli, mieli dobre wróżki,
    zazwyczaj takie coś daje inflację, gospodarka polska nie była
    gotowa na takie coś, są zbyt niskie stopy procentowe, inflacja
    nadciągała i 500+ ma na nią nikły wpływ, podwyższono podatki za
    sprawą sztucznie wyznaczanych ,,minimalnych pensji'' itp. zabiegów?...

    Dlaczego Kiszczak, Jaruzelski, Urban i im podobni złożyli broń?
    Skończyła się amunicja? Zestarzeli się? Pokochali naród?...
    Padł ZSRR?

    Wg oficjalnych danych ci, którym wówczas po prostu należało się,
    po prostu zbankrutowali. Dorzucali wciąż forsę do rynku, ale za
    tą forsą nie nadążała gospodarka, przez co forsa była stale
    rozcieńczania. Aby jakoś ;) funkcjonować, władcy (którym się po
    prostu należy) musieli zaciągać nowe kredyty, ale że gospodarka
    była coraz mniej pewna, te kredyty były coraz droższe...

    Czy aby nasz Dobrodziej nie proponował rzutu na taśmę
    w zamian za usunięcie jednego z tych, którym się po
    prostu należało?

    Czy na Węgrzech lub Zimbabwe była inflacja niezależna od polityki rządu?
    Przedwojenna marka polska zamieniona została na stabilną złotówkę bez
    ingerencji państwowych władz?

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Dolar_Zimbabwe#/media/
    Plik:Zimbabwe_100_TRILLION_przód.jpg
    (jeszcze nie jest to qpa kamieni)

    Może raczej zastanówmy się nad tym, czy kiedykolwiek inflacja nie zależy od polityki
    państwa?

    Wojna może [raczej musi] spowodować inflację ale i wojna jest
    efektem polityki państwa, choćby katastrofalnej polaryzacji
    stanowisk Rosja-Iran-Syria kontra NATO-i-na-tamto... ;)

    -=-

    600+? Jeśli już włożone pieniądze w 500+ nie mają pójść na
    marne -- trzeba waloryzować 500+, przez co za jakiś czas
    trzeba będzie dawać nie tylko 600+, ale i kilka tysięcy plus...

    Słuszna jest (jak już pisałem) waloryzacja podobna do waloryzacji
    składek ZUS dla prowadzących działalność gospodarczą. Pytaniem
    zostaje -- czy Polskę stać na uczciwą waloryzację? [jeśli nie
    stać -- być może Wincenty miał rację, mówiąc, że nie ma
    pieniędzy na 500+]

    Niemal w 100% można być pewnym tego, że 500+ bez waloryzacji
    przy obecnej inflacji i zachodnich trendach wzrostowych nie
    zachęci Polaków (raczej Polek) do zwiększania liczby urodzeń
    a jedynie użyte zostanie do doraźnego łatania dziur
    w rodzinnych budżetach...

    -=-

    IMO

    - albo trzeba zarzucić 500+ (szkoda już włożonego szmalu
    i wiary Polaków w tak zwaną lepszą przyszłość),

    - albo trzeba wprowadzić prawnie_stabilną waloryzację
    i automagizację, której efektem będzie ograniczanie
    kosztów 500+.

    -=-

    Jak obniżyć inflację? Oczywiście podnoszeniem stóp procentowych
    i zwiększaniem rzeczywistego PKB. Ale akurat rzeczywisty przyrost
    PKB zależy też od inwestycji, te zaś od kosztu pieniądza, czyli
    od stóp procentowych...

    Gdyby panowanie nad inflacją było proste -- poprzedni władcy,
    którym się po prostu należało -- spod znaku WRONy, nie
    zbankrutowaliby, lecz wdrożyliby skutecznie swe reformy...

    Ktoś nie pamięta referendum Urbana, z którego nabijał się Pietrzak?

    - czy jesteś za tym, by było lepiej, ale będzie gorzej?

    zmierzającego do wyraźnego poprawienia warunków życia,
    wiedząc, że wymaga to przejścia przez trudny dwu-trzyletni
    okres szybkich zmian?

    https://nowahistoria.interia.pl/kartka-z-kalendarza/
    news-29-listopada-1987-r-wladze-prl-przeprowadzily-r
    eferendum,nId,1565182#utm_source=paste&utm_medium=pa
    ste&utm_campaign=chrome

    Urban postulował coś przeciwnego do tego, co teraz czyni PiS
    a co było konieczne po latach polityki podobnej do obecnej
    polityki PiS... Niestety (czy raczej -- na szczęście) ludzie
    nie mieli już cierpliwości.

    -=-

    IMO dobra reforma gospodarcza to ograniczenie marnotrawienia
    podatków i upraszczanie prawa gospodarczego...

    -=-

    Ktoś tu (na grupie) pisał o wzroście cen żywności i braku wzrostu
    cen ubrań? Jedzenie trzeba kupować stale -- nie można zaczekać,
    aż stanieje... Każdy zazwyczaj ma jakieś zapasy ubrań...

    Wzrost cen ubrań może wyglądać jak mebel jedzony przez
    termity. Na oko OK, ale w pewnym momencie mebel zapada się...

    Tak też wygląda ogólnie sytuacja tak zwanego narodu -- można jakiś
    czas zwlekać z: remontem mieszkania, kupnem samochodu, kupnem ubrań,
    ale nie można zwlekać nieskończenie długo... W pewnym momencie ceny
    mogą po prostu wystrzelić w górę...

    -=-

    40 stopni Celsjusza, bawełna czesana, sztuczne dodatki, bambus... ;)

    -=-

    Pod koniec ubiegłego lata qpiłem spodnie krótkie, za które
    płaciłem mniej niż 8 złotych, ale gdyby nie błąd, zapłaciłbym
    chyba mniej niż 7 złotych...

    Spodnie bawełniane, białe, z wieloma (dwie na górze i dwie na
    dole, dwie z tyłu i chyba malutka z przodu) kieszeniami, ale
    część z tak makabrycznie zapinanymi guzikami, że aż nie chce
    się tych kieszeni zapinać... Niestety tylko część spodni była
    z zatrzaskami... Można niby poobrywać to i owo, aby zapinanie
    na guziki było normalniejsze, ale ukryte guziki fajnie wyglądają...

    Zanim rozpoczęło się tegoroczne lato, wypróbowałem te spodnie
    na rowerze... Bardzo fajne!!! Wszystko (telefon, klucze, karty,
    dokumenty, portfel, chustki papierowe) w nich mieści się bezproblemowo...
    Zakładam na rower czyste -- może i nawet wyprasowane, kilkadziesiąt
    minut później odkładam do prania... Lubię to...

    Już po wprowadzeniu 500+ qpiłem masę ubrań bardzo tanio, ale
    (jak widzę) ceny ubrań szybują w górę niemiłosiernie!

    Dookoła zaś słyszę pomruk niezadowolonej gawiedzi -- ,,500+''...

    https://www.youtube.com/watch?v=qUkZv_d8DP4
    że tylko szept z nimi szedł słów jak liści: ,,500+, 500+''...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 12. Data: 2019-08-09 16:55:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    "J.F." 5d4abb84$0$17344$6...@n...neostrada.pl

    >Przeciwnicy 500+ twierdzili w 2015 r., że skutkiem 500+ będzie
    >wzmożona inflacja. Jak myślisz -- zgadli, mieli dobre wróżki,
    >zazwyczaj takie coś daje inflację,

    Zgadli, bo zazwyczaj takie cos daje inflacje.
    Tylko ze zazwyczaj nie ma na to pieniedzy :-)

    >gospodarka polska nie była gotowa na takie coś,

    Jak widac - byla gotowa, tylko "wystarczylo przestac krasc" :-)

    >są zbyt niskie stopy procentowe,

    IMO nie - to czesto z rynku sie bierze, a nie ze chciejstwa.
    500+ tym niskim stopom tez pomaga ... choc mogloby tez pomoc
    podwyzkom - teraz obywateli stac na kredyt :-)

    >inflacja nadciągała i 500+ ma na nią nikły wpływ,

    Inflacja nadciagala i tak. Zobacz na srednie zarobki.

    >podwyższono podatki za
    >sprawą sztucznie wyznaczanych ,,minimalnych pensji'' itp.
    >zabiegów?...

    No ... czesciowo.
    Zakladajac, ze sporo ludzi pracowalo za "minimalna" a reszte dostawali
    bez papierow ...

    >Dlaczego Kiszczak, Jaruzelski, Urban i im podobni złożyli broń?
    >Skończyła się amunicja? Zestarzeli się? Pokochali naród?...
    >Padł ZSRR?

    Trudno powiedziec. Na pewno padl ZSRR.

> [...]
    >prostu należy) musieli zaciągać nowe kredyty, ale że gospodarka
    >była coraz mniej pewna, te kredyty były coraz droższe...

    Jaruzelski ? Nie zaciagal nowych kredytow, bo jemu juz nikt nie dal,
    no moze ZSRR.

    To Gierek doprowadzil kraj do tego, ze raty kredytow przewyzszyly
    roczny eksport.
    Swoja droga ciekawe jak, bo czesto te kredyty mialy byc splacane
    towarami...

    >Czy na Węgrzech lub Zimbabwe była inflacja niezależna od polityki
    >rządu?
    >Przedwojenna marka polska zamieniona została na stabilną złotówkę bez
    >ingerencji państwowych władz?

    Nie o to chodzi - Grabski, Jaruzelski, Gierek - mogli sobie wydrukowac
    tyle zlotowek, ile chcieli.
    A teraz rzad ma zakaz - chce pieniedzy, to musi pozyczyc.

> [...]

    >marne -- trzeba waloryzować 500+, przez co za jakiś czas
    >trzeba będzie dawać nie tylko 600+, ale i kilka tysięcy plus...

    Przy odpowiedniej polityce - to za 100 lat :-)

> [...]
    >zostaje -- czy Polskę stać na uczciwą waloryzację? [jeśli nie
    >stać -- być może Wincenty miał rację, mówiąc, że nie ma

    Wincenty mowil bez zastrzezenia czemu. U niego w budzecie jakos nie
    bylo.
    A Morawiecki wyplacil, a dziury w budzecie nie ma duzej. Pogratulowac.
    Tylko rodza sie pytania, skad te pieniadze ?
    -wystarczy nie krasc ... i dobrze wiedzieli ile sie kradnie ?
    -popatrzyl na wzrost koniunktury i doskonale wyliczyl na ile starczy
    wzrostu,
    -zaoszczedzili na wydatkach ... np dla wojska.

> [...]
    >zachęci Polaków (raczej Polek) do zwiększania liczby urodzeń
    >a jedynie użyte zostanie do doraźnego łatania dziur

    A zachecilo do tej pory ?
    Bo mozesz miec racje ... ale co z tego - na nastepna kadencje starczy.
    Tzn poparcia spolecznego starczy, pieniedzy niekoniecznie :-)

    >Jak obniżyć inflację? Oczywiście podnoszeniem stóp procentowych

    Hm, podnoszenie stop to raczej podniesie inflacje.

    >i zwiększaniem rzeczywistego PKB. Ale akurat rzeczywisty przyrost
    >PKB zależy też od inwestycji, te zaś od kosztu pieniądza, czyli
    >od stóp procentowych...

    I co gorsza - tez moze zwiekszyc inflacje.

    >Gdyby panowanie nad inflacją było proste -- poprzedni władcy,
    >którym się po prostu należało -- spod znaku WRONy, nie
    >zbankrutowaliby, lecz wdrożyliby skutecznie swe reformy...

    No przeciez Jaruzelski wyraznie mowil o likwidacji nawisu
    inflacyjnego - wlasnie przez wysoką inflacje.
    W to mu graj.
    A walka z bogatymi spekulantami ma sie dobrze :-)

    >Ktoś nie pamięta referendum Urbana, z którego nabijał się Pietrzak?

    Chyba juz malo kto pamieta.

    > - czy jesteś za tym, by było lepiej, ale będzie gorzej?
    > zmierzającego do wyraźnego poprawienia warunków życia,
    > wiedząc, że wymaga to przejścia przez trudny dwu-trzyletni
    > okres szybkich zmian?

    A ja na to - z wami nie :-P

> [...]
    ste&utm_campaign=chrome

    >IMO dobra reforma gospodarcza to ograniczenie marnotrawienia
    >podatków i upraszczanie prawa gospodarczego...

    Teoretycznie. A w praktyce jak widzisz.

    Przy czym ... jesli dzietnosc sie podniesie, to potem bedzie duzo
    pozytywow, wiec czy to marnotrawienie ...

    J.

  • 13. Data: 2019-08-10 00:24:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Fajny film właśnie widziałem...
    https://youtu.be/5FHDm3ts-dw
    Momenty były? -- same momenty...

    "J.F." 5d4d89dd$0$17348$6...@n...neostrada.pl

    > Zgadli, bo zazwyczaj takie cos daje inflacje.
    > Tylko ze zazwyczaj nie ma na to pieniedzy :-)

    Więc być może istnieje korelacja pomiędzy inflacją i 500+. ;)

    > Jak widac - byla gotowa, tylko "wystarczylo przestac krasc" :-)

    [ciekawe, że wiedzą, czego nie czynić, a czynią...]

    Pojawiła się nadmierna inflacja -- być
    może jednak gospodarka nie była gotowa.

    > IMO nie - to czesto z rynku sie bierze, a nie
    > ze chciejstwa. 500+ tym niskim stopom tez pomaga ...
    > choc mogloby tez pomoc podwyzkom - teraz obywateli
    > stac na kredyt :-)

    Zwiększyli swą zdolność kredytową.
    [spłata pewna, o ile dziecko nie umrze
    i oprocentowanie nie zaszybuje zbyt wysoko]

    > Inflacja nadciagala i tak. Zobacz na srednie zarobki.

    Co mają zarobki do inflacji?
    Być może zarobki rosną, bo rośnie produkcja?

    IMO jednak nadciągała, a ponadto bywa naciągana w tę i we w tę.

    > No ... czesciowo.
    > Zakladajac, ze sporo ludzi pracowalo
    > za "minimalna" a reszte dostawali bez papierow ...

    To dobre założenie.

    > Trudno powiedziec. Na pewno padl ZSRR.

    Dlaczego padł ZSRR? Nie dlatego, że zbankrutował?

    > Jaruzelski ? Nie zaciagal nowych kredytow,
    > bo jemu juz nikt nie dal, no moze ZSRR.

    ZSRR dał karelski nikiel.

    Jaruzelski musiał wiele spłacać...
    Nie wziął nowych kredytów?

    > To Gierek doprowadzil kraj do tego, ze raty kredytow

    IMO uczynił to celowo.

    > przewyzszyly roczny eksport. Swoja droga ciekawe jak,
    > bo czesto te kredyty mialy byc splacane towarami...

    W kraju też coś musiało pozostać.

    > Nie o to chodzi - Grabski, Jaruzelski, Gierek - mogli sobie
    > wydrukowac tyle zlotowek, ile chcieli. A teraz rzad ma zakaz
    > - chce pieniedzy, to musi pozyczyc.

    Z NBP? ;)

    > Może raczej zastanówmy się nad tym, czy kiedykolwiek
    > inflacja nie zależy od polityki państwa?

    Chyba nigdy -- co najwyżej zależała wprost lub
    pośrednio i w większym stopniu lub mniejszym.

    Net zaczyna pisać o nadciągającej recesji w Germanii, która
    niechybnie rąbnie skutkami także w Polskę. Czy inflacją
    wywołana tą recesją zależy od polityki polskiego rządu?

    IMO jednak tak. Polska może przygotować kontrposunięcia...
    (czego nie uczyni -- jak nie czyni w sprawie powodzi i susz)

    > Przy odpowiedniej polityce - to za 100 lat :-)

    Pisałem już, jak szybko należałoby waloryzować 500+. Po 100
    latach z samej tegorocznej inflacji mamy kilkanaście tysięcy:

    500*1,035^100=15595,7039915547

    Przyszłoroczna inflacja może być wyższa niż obecna:
    - recesja w krajach zachodniej Europy
    - inflacja stale rośnie od czasu objęcia władzy przez PiS

    > Wincenty mowil bez zastrzezenia czemu.
    > U niego w budzecie jakos nie bylo.

    Później przyszła EKopacz i MSzczurek...
    U Kopacz były pieniądze na obniżenie PIT do 10%
    z jednoczesnym wyzerowaniem składek ZUS i NFZ.

    > A Morawiecki wyplacil, a dziury w budzecie nie ma duzej.

    Gdy podatnik szasta forsą -- może być pytany o źródło dochodów
    przez przedstawicieli państwa.
    Czy symetrycznie podatnik może poznać źródła dochodów państwa?

    > Pogratulowac.
    > Tylko rodza sie pytania, skad te pieniadze ?

    Właśnie... [wiadomo -- choćby ze zwiększonych składek ZUS]

    > -wystarczy nie krasc ... i dobrze wiedzieli ile sie kradnie ?

    Rzekomo 700 mld w 8 lat samego VAT.
    Pytam zatem -- czy więzienia trzeszczą w szwach z powodu zamknięcia złodziei?

    > -popatrzyl na wzrost koniunktury i doskonale wyliczyl na ile starczy wzrostu,
    > -zaoszczedzili na wydatkach ... np dla wojska.

    Na wojsku raczej nie zaoszczędzili -- toż muszą wydawać
    2% PKB na NATO a ponadto ;) na obronę przed WWPutinem.

    https://www.defence24.pl/polski-budzet-obronny-wedlu
    g-nato205-proc-pkb-w-2018-r-i-189-proc-pkb-w-2017-r-
    analiza

    > A zachecilo do tej pory ?

    Tak -- w 2016 r. i 2017 r. zachęciło.

    > Bo mozesz miec racje ... ale co z tego - na nastepna kadencje starczy.
    > Tzn poparcia spolecznego starczy, pieniedzy niekoniecznie :-)

    Pieniędzy na 500+ starczy choćby dlatego, że jest inflacja. ;)
    Ale czy 500 pln miesięcznie w kolejnych miesiącach na coś/wiele
    starczy rodzicom?

    > Hm, podnoszenie stop to raczej podniesie inflacje.

    Podniesienie stóp to wzrost kosztu pieniądza.
    Zwiększanie ceny mleka zwiększa popyt na mleko czy zmniejsza?

    Podniesienie stóp zmniejsza inwestycje, co po wielu latach
    może zwiększyć inflację z uwagi na zmniejszenie produkcji,
    ale w pierwszej chwili musi dać zmniejszenie inflacji.

    Zaciskanie pasa może ograniczyć i produkcję, i usługi takie
    jak fryzjerstwo -- ludzie będą gorzej prezentowali się, co
    na produkcję nie wpłynie zbyt mocno. (chyba, że produkcję
    nożyczek i grzebieni fryzjerskich)

    Zwiększony koszt pieniądza dać może zmniejszenie
    kosztów produkcji, przez co produkcja nie spadnie.

    IMO ogólnie raczej zwiększanie stóp jest efektem
    inflacji, nie odwrotnie, ale na dłuższa metę każde
    interweniowanie może dużo zepsuć.

    > I co gorsza - tez moze zwiekszyc inflacje.

    Zwiększenie PKB ma dać inflację?
    Chyba niekoniecznie. ;)

    > No przeciez Jaruzelski wyraznie mowil o likwidacji nawisu
    > inflacyjnego - wlasnie przez wysoką inflacje.

    Nie rozumiem.

> [...]

    > A ja na to - z wami nie :-P

    news-29-listopada-1987-r-wladze-prl-przeprowadzily-r
    eferendum,nId,1565182#utm_source=paste&utm_medium=pa

    [w praktyce? -- jeśli uproszczą prawo gospodarcze, nie
    będę miał z czego żyć! oby komplikowali jak najmocniej!]

    W praktyce komplikują, aby zwiększyć PKB.
    [dochody biura rachunkowych także tworzą PKB;
    nadto ktoś w państwie (urzędnik) musi: tworzyć
    zawiłości prawne; kontrolować je; karać tych,
    którzy łamią zawiłości prawa; stosownie nazywać
    tych, którzy łamią zawiłości prawa -- wrogami narodu]

    > Przy czym ... jesli dzietnosc sie podniesie, to potem
    > bedzie duzo pozytywow, wiec czy to marnotrawienie ...

    IMO:
    - znaczna część tych dzieci po prostu wyjedzie stąd,
    aby pracować za większe pieniądze na innych, którym
    też się po prostu należy

    - inne dzieci zasiądą na państwowych posadach,
    by jeszcze mocniej komplikować prawo

    - jeszcze inne przejdą na programy socjalne...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 14. Data: 2019-08-10 03:01:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d4df2b3$0$499$6...@n...neostrada.pl

> [...]

    > - recesja w krajach zachodniej Europy
    > - inflacja stale rośnie od czasu objęcia władzy przez PiS

    Nie podejrzewam Cię o swoisty analfabetyzm (z jest takim analfabetą,
    co wyraził aż zbyt często i zbyt jasno) ale jednak zamieszczam:

    eneuel.w.duna.pl/error/500plus3kropka5procent.png

    Widzisz, co zostaje z 500+ po 100 latach przy 3.5% inflacji?

    y=500*0,0965^x

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 15. Data: 2019-08-10 03:08:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d4e182a$0$17365$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    E>trzeba będzie dawać nie tylko 600+, ale i kilka tysięcy plus...

    JF> Przy odpowiedniej polityce - to za 100 lat :-)

    www.eneuel.w.duna.pl/error/500plus3kropka5procent.pn

    E do JF> Widzisz, co zostaje z 500+ po 100 latach przy 3.5% inflacji?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 16. Data: 2019-08-10 10:07:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Aug 2019 03:08:33 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):
    > "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d4e182a$0$17365$6...@n...neostrada.pl

    > www.eneuel.w.duna.pl/error/500plus3kropka5procent.pn
    >
    > E do JF> Widzisz, co zostaje z 500+ po 100 latach przy 3.5% inflacji?

    A dlaczego napisalem "za 100 lat" ?
    Politycy podniosa do 5000+.

    Poza tym oficjalny cel inflacyjny to 2.5%.

    A tymczasem polskie obligacje tanieja
    https://www.money.pl/gospodarka/historyczny-rekord-d
    lugu-tak-malo-polska-nie-placila-nigdy-6411652009543
    809a.html

    Rozsadny rzad by skorzystal i zmiejszyl zadluzenie - chocby na wypadek
    przyszlego wzrostu odsetek ... czy na odwrot - pozyczyl wiecej i
    zainwestowal ?
    Ale czy 500+ to inwestycja ? :-)

    J.

  • 17. Data: 2019-08-10 18:36:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 1kcu47ooe6r97$.2je0t2a6uuk6$....@4...net

    > A dlaczego napisalem "za 100 lat" ?

    Okres połowicznego rozpadu promieniotwórczego izotopu
    500+ w warunkach inflacji równej 3.5% to około 10 lat.

    > Politycy podniosa do 5000+.

    Mam nadzieję!!!! I nie za 100 lat, ale znacznie szybciej.

    Problem w tym, że ten akurat izotop jest osobliwy -- wytwarzana przezeń
    radiacja podnosi inflację wpływającą na okres połowicznego rozpadu...
    Nie wiemy jeszcze, dlaczego tak jest, ale badamy (w innych postach)
    ów problem...

    W zwykłych izotopach radioaktywnych dookolna radiacja tak sobie wpływa
    na decyzję poszczególnych jąder (decyzję co do emisji) natomiast tutaj
    (w izotopie 500+) tym chętniej emituje dany/jakiś atom, im większy jest
    poziom pobliskiej radiacji -- coś trochę podobnego do lasera, gdzie
    wzrasta chęć wysłania kwantu energii (chyba fotonu) w wypadku
    znalezienia tuż obok kwantu podobnego do emitowanego...

    Inflacja może wzrosnąć właśnie w efekcie emitowania promieniowania 500+,
    co skróci okres połowicznego rozpadu itd...

    Jak już napisałem -- nie wiemy, ;) dlaczego ten akurat pierwiastek jest inny...

    > Poza tym oficjalny cel inflacyjny to 2.5%.

    Ale GUSowa ma sięgnąć 3.5% -- lub nawet przekroczyć.
    Już teraz wiadomo, o ile co najmniej zwaloryzowane zostaną
    przyszłoroczne emerytury.

    > A tymczasem polskie obligacje tanieja
    > https://www.money.pl/gospodarka/historyczny-rekord-d
    lugu-tak-malo-polska-nie-placila-nigdy-6411652009543
    809a.html

    Czy nadal będą taniały? Na razie deklarowany PKB rośnie w zastraszającym tempie.

    Niefrancuskie franki też taniały jakiś czas...

    > Rozsadny rzad by skorzystal i zmiejszyl zadluzenie - chocby na wypadek
    > przyszlego wzrostu odsetek ...

    Otóż to!!!
    Tak zwane życie zna masę przypadków, gdy:
    - ktoś jednak zwiększał zadłużenie, inwestował i padł
    - ktoś zmniejszał zadłużenie, aż stawał się miliarderem

    Zobacz, ilu ludzi dookoła Ciebie w takiej sytuacji doinwestowało,
    by wylądować na śmietniku, lub nawet (jak Grobelny) w grobie.

    Takie ,,doinwestowanie'' to klasyka upadku! -- właśnie
    z uwagi na magię funkcji wykładniczych.

    > czy na odwrot - pozyczyl wiecej i zainwestowal ?
    > Ale czy 500+ to inwestycja ? :-)

    Inwestycja w inflację!

    -=-

    Wypełniam [cyferkami, ale jednak wypełniam -- choć nie do pełna,
    gdyż pozostawiam puste kratki zdolne do pomieszczenia cyfr...]
    deklaracje ZUS, więc widzę wzrost kosztów utrzymania Państwa
    [z jego obywatelami, którym się po prostu należy] związany
    z postępem -- przyrostem PKB i wzrostem pensji minimalnej.
    [akurat moja pensja nie rośnie, bo mam surową szefową,
    która kazała mi szybciej/wydajniej pracować]...

    Co uczyni przedsiębiorca? -- więcej zapłaci do ZUS... Niby jasne...
    Skąd weźmie? -- trochę z 500+, trochę z emerytury, trochę zedrze z klientów...
    Skąd wezmą jego klienci? -- trochę z 500+, trochę z emerytury, trochę zedrą ze
    swych klientów... Jak to przełoży się na ceny towarów i usług, czyli na inflację?
    [tego niestety nikt nie ;) wie!!!!]

    -=-

    500+ daje wzrost inflacji -- obecna inflacja przekracza 3.5%, ale waloryzacja
    500+ jeszcze mocniej zwiększy inflację, zaś brak waloryzacji uświadomi ludziom:
    - bezsens wprowadzenia inwestycji 500+
    (jakby zatrzymanie się w pół drogi;
    jakby porzucenie częściowo zbudowanej autostrady,
    czy zostawienie mostu bez koniecznego wiaduktu)
    - słabość gospodarki kraju i brak gotowości na tego typu programy

    Jedynym rozwiązaniem jest skompensowanie wpływu 500+ na inflację połączone z
    waloryzacją 500+!!!

    Jak to uczynnić? -- Zmniejszyć koszt utrzymania tych, którym się po prostu należy!

    - zostawić Pawłowicz (wiem -- sama rezygnuje) bo potrafi krzyczeć, co myśli
    (czyli jest produktywna)
    - wywalić kilkuset nieproduktywnych parlamentarzystów
    (zredukować sejm i senat do senatu złożonego z ~75 senatorów)
    - uprościć prawo tak, by zwykły człowiek mógł obyć się bez prawnika

    tu należy ;) poczynić wyjątek -- prawo gospodarcze musi
    być komplikowane, bym nie stracił swej pracy zarobkowej,
    ale poza ty polskie prawo należy upraszczać ;)

    - zmniejszyć liczbę ministrów i ministerstw
    - zlikwidować ZUS
    - renty chorobowe powierzyć firmom ubezpieczeniowym
    - emerytury przekazać bankom (decyzje o składkach
    i wysokości emerytur pozostawić w gestii państwa)
    - zwiększyć pensum nauczycielom
    - limitować prawnie publiczne koszty podróży głów państwa i
    itp. osób, którym się o prostu należy

    -=-

    Dygresja -- rozpada się klawiatura F-S...

    -=-

    Przed laty ostrzegałem moja matkę, opowiadając jej przypowieści o kroplomierzu
    wkraplającym krople na stadionie czy zapłacie za szachy -- matka uważała mnie
    za głupca, bo jak to możliwe, że z niewinnych długów wyrasta sytuacje, w której
    trzeba sprzedać mieszkanie... Na początku 2017 r. matka stanęła wobec smutnej
    konieczności sprzedania mieszkania z uwagi na długi niemożliwe do spłacenia...

    Długi, które narastały niewinnie -- w 2013 r. nie tylko nie było długów, lecz
    było to o i owo ;) z dobytku... Parę lat później (głownie w efekcie polityki
    PiS) narosły długi tak, że sprzedanie tegoż dobytku nie starczyło na pokrycie
    bieżących długów i konieczna stała się sprzedaż mieszkania...

    Jeden z wierzycieli odpuścił sporo, ja trochę straciłem, inni pomogli -- więc
    mieszkanie zostało ocalone... Reszta została sprzedana za bezcen...

    -=-

    Mądry gospodarz ZAWSZE dąży do redukcji długów.
    Obecnie, jeśli Polacy chcą zachować swą tożsamość narodową,
    muszą zredukować koszt utrzymania tych, którym się po prostu należy.
    Bez tej redukcji -- wartość narodu polskiego zaniknie tak, jak zanika
    wartość 500+ na wiadomym rysunku...

    http://www.eneuel.w.duna.pl/error/500plus3kropka5pro
    cent.png

    Inne będą miana, ale kształt -- podobny, z zastrzeżeniem
    takim, iż pojawią się osobliwości w postaci podłamań...

    Wiesz, dlaczego RON utraciła swą suwerenność?
    Dlatego, że wojny zniszczyły majątki szlacheckie, co
    doprowadziło do sprzedawania głosów poselskich...

    Taki sejm (sejm sprzedawczyków) uchwalił jeden z rozbiorów, ale ogólnie sejm
    biedaków uchwalał raz za razem prawo ;) podobne do ,,mego'' -- ogólnie mądre
    reformy tak, ale z wyjątkiem... ;)

    Biedni władcy, by utrzymać się przy korycie, sprzedają naród i ojczyznę.
    To klasyka!!!

    Podobną klasyką jest wykładniczy wzrost zadłużenia prowadzący nieuchronnie do plajty.

    -=-

    Ile Polska wydaje na zbrojenia? A ile na obsługę długu rządu RP?
    Na razie obligacje tanieją, ale to też klasyka!
    (podobna do historii franka szwajcarskiego)

    Jeśli chcesz wojować przeciwko komuś:
    - przed atakiem dąż do zaskoczenia atakiem
    - po zaatakowaniu jak najdłużej wmawiaj ofierze, że nie tylko nie
    jesteś agresorem, lecz jesteś wybawcą/pomocnikiem/przyjacielem
    (to też klasyka -- to taktyka znana i stosowana od tysięcy! lat)

    Cisza przed burzą -- znasz to określenie?

    -=-

    Nie twierdzę, że nagle i niespodziewanie rząd RP ogłosi upadłość.
    O nie! -- raczej:
    - zwiększy obciążenia fiskalne
    - wprowadzi coraz więcej praw niedobrych
    dla Polaków, lecz dobrych dla innych ludów
    - obetnie (choćby za sprawą inflacji) świadczenia socjalne
    - sprzeda ziemię (lasy państwowe chyba nadal są polskie)
    - wprowadzi obce wojska, które nie będą broniły kraju...
    (nie mówię tu o sojuszu z USA, choć Ukraińcy niekoniecznie
    zyskiwali na współpracy (nie byli członkiem NATO,
    lecz współpracowali) z NATO, co widać wyraźnie)

    Rydzyk, Szydło, Kaczyński, Schetyna itp. osoby utrzymają się -- gorzej
    z najbiedniejszymi, czyli takimi jak ja. Ale najgorzej będą mieli biedni
    i głupi zarazem, którym wydaje się, że są mądrzy i że już niebawem będą
    bogaci... A jeśli nawet nie będą bogaci, będą dzieciaci... Niestety, choć
    siły w lędźwiach ;) nie brakowało -- dzieci odejdą/wyjadą... Zwykle -- za chlebem...

    -=-

    Hameryka odrzuciła HClinton, BObamę itp. -- wybrała rozsądniejszego DTrumpa...
    Ten zaś ściąga pieniądze do USA -- choćby nakazując Azjatom (Japończykom czy
    Koreańczykom) płacenie za wojska USA...

    DTrump nie tylko jest politykiem -- jest także biznesmenem.
    WWPutin -- jest także wojskowym.
    Nie napiszę, kim jest MMorawiecki, by nie trafić
    za kratki, i to nie kratki konfesjonału... ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 18. Data: 2019-08-10 18:45:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d4ef27e$0$17344$6...@n...neostrada.pl

    > Okres połowicznego rozpadu promieniotwórczego izotopu
    > 500+ w warunkach inflacji równej 3.5% to około 10 lat.

    Sprawdzam sto ;) razy -- a jednak zostają błędy...

    > Okres połowicznego rozpadu promieniotwórczego izotopu
    + 500+ w warunkach inflacji równej 3.5% to około 19 lat.

    Co 19 lat (przy stałej inflacji 3.5%) wartość 500+ spada
    do_połowy/dwukrotnie/o_50%.

    - w roku n jest ileś
    - w roku n+19 jest 1/2*ileś

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 19. Data: 2019-08-10 19:45:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

> [...]

    > WWPutin -- jest także wojskowym.
    > Nie napiszę, kim jest MMorawiecki, by nie trafić
    > za kratki, i to nie kratki konfesjonału... ;)

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Panika_na_Chodynce

    Takie bywają wielkie finały obłudnego miłosierdzia.
    Car mógłby zmniejszyć daniny, dać ludziom więcej swobód
    (ponoć Rosjanie mają swobody -- nie znają wolności) nie
    mieszać się do wojen, ale wolał inaczej zainwestować...

    -=-

    Przy okazji -- historia uczy, że car Mikołaj II był świętym
    w zestawieniu z Leninem. ;) Lenin zaś był świętym w zestawieniu
    ze Stalinem czy z Hitlerem...

    BTW -- Hitler także rozwijał socjalizm. (inwestował w socjalizm)
    Niestety -- 'narodowy socjalizm' to inaczej śmiercionośny 'nazizm'.

    W Wenezueli też zainwestowano w socjalizm...
    Na Kubie -- także...
    ZSRR, PRL itd...

    -=-

    Ale wiele krajów zainwestowało w socjalizm z dobrym skutkiem.
    Nie sam socjalizm jest makabrycznym złem, lecz obłuda
    towarzysząca owemu socjalizmowi...

    Zupełnie bez socjalizmu nie da się żyć -- choćby noworodki
    muszą być karmione, choć jedynie... Brudzą pieluszki...

    ALE -- czy ktokolwiek zdrowy na umyśle dopuszcza
    do głosowania te (brudzące pieluszki) noworodki?

    -=-

    Na razie jest czas na obniżanie kosztu państwa -- niestety nie wystarczą
    pokazówki w stylu: ,,marszałek odleciał'', jeśli nowy marszałek też będzie
    lotny... Natomiast zdumiewającą jest hipokryzja BSzydło -- kilka milionów
    w parę lat + rozbite niemal nowe Audi warte kilka kolejnych milionów...
    Ale czegóż nie robi się dla biednych!!!

    -=-

    Na te loty iluś prowadzących DG musiało wpłacić składki...
    Iluś głodnych musiało zapłacić VAT obciążający jedzenie...
    (ten na szczęście jest niemal najmniejszy, o czym pani
    KGasiukP chyba nie wiedziała podczas wywiadu, do którego
    podałem link)

    -=-

    IMO polski parlament mógłby składać się także z parlamentarzystów szczególnych:

    - parlamentarzyści mniejszości niemieckiej (chyba są)

    - parlamentarzyści mniejszości litewskiej (chyba nie ma, ale może mylę się)

    - parlamentarzyści mniejszości jakiejś kolejnej (chyba nie ma, ale może mylę się)

    - parlamentarzyści bezrobotnych (ludzie pobierający jakiekolwiek świadczenia
    socjalne (nie dotyczy odszkodowań wypłacanych przez osoby prywatne) mogliby
    wybrać tylko 3 swoich reprezentantów, choćby zebrali nawet 99.99% głosów)

    - parlamentarzyści niezdolnych do samodzielnego życia
    (też 3, choćby ci 3 zebrali łącznie tylko 3 głosy, lub mniej)

    obok nieszczególnych...

    Tych szczególnych mogłoby być ze 24, zaś pozostałych -- ze dwa razy więcej...
    (w sumie, jak wspomniałem ;) 72 osoby -- nie 78, ale 72; nie 75+3, lecz 75-3
    w razie trudności z trafieniem w okrągłe 75)

    -=-

    Dlaczego rozwiązać sejm, nie senat? Bo okołoJOWjalne referendum spaliło na panewce...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 20. Data: 2019-08-10 20:21:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d4ef4ac$0$524$6...@n...neostrada.pl

    > + 500+ w warunkach inflacji równej 3.5% to około 19 lat.

    > Co 19 lat (przy stałej inflacji 3.5%) wartość 500+ spada
> [...]

    http://www.eneuel.w.duna.pl/error/okrespolowicznegor
    ozpadu500plus.png
    0.965^19.45555555=0,500000323417055

    0.45555555*12=5,4666666 <-- liczba miesięcy
    0.4666666*30=13,999998 <-- liczba dni

    ~19 lat 5 miesięcy i 14 dni

    01 kwietnia 2016 r,
    15 września 2035 r.

    W połowie września 2035 r. wartość 500+ spadnie o 50% przy stałej inflacji 3.5%
    rocznie.

    15 września 1939 r. batalion marszowy 42 PP został starty
    z powierzchni Ziemi przez forteczną brygadę Lotzen (Giżycko)
    podczas kilkugodzinnej obrony Białegostoku...

    -=-

    Być może spece, którym się po prostu należy, z góry założyli
    systematyczne unicestwianie 500+ za sprawą inflacji...

    - z jednej strony gaśnie wartość (obciążenie fiskalne) 500+
    - z przeciwnej strony gaśnie wartość bojowa ;) opozycji

    --