  • 61. Data: 2019-08-16 10:28:44
    Temat: Re: PodaRTki...
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-08-14 o 16:53, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"  napisał w wiadomości grup

    > No nie wiem - to przeciez ciagle jest bawełna i prac mozesz po staremu.
    > Chyba, ze juz nie bawelna - ale to wybor nalezy do ciebie.

    w większości to nie bawełna, właśnie na to zwracam uwagę. Liczy się
    sztukę - ręcznik - standardowy ręcznik potaniał, ale że zmienił sie
    materiał na mniej trwały i jak dla mnie mniej bezpieczny, bo w
    30stopniach nie pozbędziesz się z niego wszystkich bakterii, to już się
    tego nie sprawdza - więc wg statystyk ręczniki potaniały, a że
    odpowiednik tego ręcznika sprzed jakiegoś czasu z lepszego materiału
    podrożał, nikt tego pod uwagę nie bierze w statystykach inflacyjnych.

    > Barwniki jakies nietrwale, metki uniwersalne, czy unijna dyrektywa
    > zakazala prania w wyzszej temperaturze ?

    nietrwałe barwniki (ale tu do 40 stopni schodzimy) oraz materiał się
    zmienia (tu schodzimy juz niżej).

    --
    http://zrzeda.pl

  • 62. Data: 2019-08-16 18:36:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d558aa7$0$17356$6...@n...neostrada.pl

    > Problemem jest dla mnie brak suszarki w pralce -- rozwieszone ubrania czy
    > ręczniki schną zbyt długo, co raczej ;) nie dodaje im uroku. Póki wyprana
    > bawełna jest w pralce -- nie ma z nią problemu, ale po rozwieszeniu raczej ;)
    > szybko staje się pożywką pleśni i bakterii...

    Dziś, zanim skończyłem wieszanie ;) prania, jedna koszula wyschła w łazience
    zupełnie. Ale tylko jedna -- cieniuteńka i w łazience. Reszta schnąć (i gnić
    zarazem) będzie przez wiele godzin...

    > Zimą wszystko schnie szybko, lecz latem czasami bywa źle.

    > Dobrym rozwiązaniem byłaby pralko-suszarka, lecz mam na nią tylko 40.0 cm

    Czy inflacyjny koszyk zauważy, że pralki są (wypierane?) zastępowane przez
    pralko-suszarki?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 63. Data: 2019-08-18 15:32:16
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Niektóre historycznie najlepsze barwniki były silnymi alergenami lub truciznami.

    -----

  • 64. Data: 2019-08-19 12:58:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    "J.F." 5d542115$0$510$6...@n...neostrada.pl

    >Zazwyczaj -- im włókna bawełny są dłuższe, tym w wyższej temperaturze
    >można prać.

    I co - Chiczycy jakąś krótkowłosą bawełne zaczeli produkowac ?

    >Kolory? Mam chińskie ręczniki kolorowe starsze ode mnie -- mimo
    >prania
    >w 90°C są nadal kolorowe!

    Ale kolory wyplowiałe :-P
    Dzisiaj to jaks roznie wygląda.

    >Ale mam też jeden całkiem nowy, którego nie używam tylko dlatego, że
    >(; puszcza farbę. ;)

    Upierzesz dwa razy i przestanie ...

    J.

  • 65. Data: 2019-08-19 14:48:31
    Od: marios <d...@f...gd>

    > "marios" 5d531378$0$17348$6...@n...neostrada.pl

    > < pomniejszające tymczasowo(!) podatek należałoby
    >
    > Składki społeczne odejmujemy od podstawy; składki zdrowotne odejmujemy
    > od podatku. (bardzo łatwe do zapamiętania, bo logiczne[_inaczej])

    Tak tak. Wypaczyłeś jednak sens - teraz odejmujemy od podstawy
    (społeczne), ale to nie znaczy że zapłacimy mniej podatku (o
    pomniejszenie podstawy) bo zapłacimy go .. trochę później - od emerytury
    - no można dywagować, bo zależy kto ile tych emerytur miesięcznych pobierze.

    ps. Ja właśnie mam do zapłacenia podatek od spadku (osoby która te
    wszystkie podatki przez całe życie płaciła). Teraz jeszcze zostanie
    obdarte z tego 12%. Nie wymienię tej kwoty (dostało mi się mieszkanie
    własnościowe), ale nóż się sam otwiera od cyferki.

  • 66. Data: 2019-08-19 15:56:00
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    marios w

    > Teraz jeszcze zostanie
    > obdarte z tego 12%. Nie wymienię tej kwoty (dostało mi się mieszkanie
    > własnościowe), ale nóż się sam otwiera od cyferki.

    Od 0 do 9 PLN w takim razie masz do zapłacenia -- też bym tak chciał za
    mieszkanie własnościowe.

    No chyba, żeś giertychowski pomiot... To współczuję, że liczb od cyfr nie
    odróżniasz...

    CROSS: pl.biznes.banki,pl.soc.prawo.podatki
    --
    'Tom N'

  • 67. Data: 2019-08-20 09:13:43
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 19.08.2019 o 15:56, 'TomN' pisze:
> [...]
    > odróżniasz...
    >

    > CROSS: pl.biznes.banki,pl.soc.prawo.podatki

    Współczuję, że masz czas czepiać się barwnych uproszczeń - dla
    wszystkich zrozumiałych - ale może jednak nie?
    ps. Może to jakaś forma zazdrości lub podejrzenia, że ja chciałem się
    pochwalić? - za stary jestem.

  • 68. Data: 2019-08-20 18:54:10
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    marios w

    > ale może jednak nie?

    Nie wiem, to ty bełkot z siebie wydalasz co wiadomość.

    > za stary jestem.

    Komu się żalisz i w jakim celu?

    --
    'Tom N'

  • 69. Data: 2019-08-22 01:47:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tomasz Kaczanowski" qieg5h$u3c$...@g...aioe.org

    > ubrania, tylko są coraz gorszej jakości. Niedawno oburzałem się, że wszystko każą
    mi prać w 40 stopniach , teraz już jest 30
    > stopni w standardzie. Nawet ręczniki. Co ciekawe, można kupić i takie, co spokojnie
    je nawet wygotujesz, ale one dość znacznie
    > zdrożały...

    Buty coraz rzadziej skórzane...
    Kurtki coraz rzadziej puchowe...
    Akurat w Carrefourze coraz częściej?...

    -=-

    Jogurt z Lidla zawiera więcej niż jogurt z Biedronki:
    białka, tłuszczu, węglowodanów/cukrów... (mogę dać
    fotki z kubeczków)

    Słowem -- jogurt z Biedronki zawiera więcej wody,
    ale oba te jogurty są sprzedawane jednocześnie...

    Najtaniej w Lidlu zapłaciłem 2,95 pln za 2 kg ww. jogurtu;
    najtaniej w Biedronce zapłaciłem 1,98 pln za 800 gramów ww. jogurtu...

    295/2000=0,1475 <-- Lidl
    198/0800=0,2475 <-- Biedronka

    Normalnie ww. jogurt w Lidlu kosztuje 1,19 pln za 400 g.

    119/400=0,2975 (grosza za 1 gram)

    Nie znam normalnej ceny ww. jogurtu z Biedronki.

    -=-

    Ww. jogurt z Lidla można kupić w małych kubeczkach -- 0,59 pln za 200 g.

    59/200=0,295 <-- tyle, gdy kupuje się wielokrotność 3 kubeczków

    ale obecnie (może we czwartek będzie inna cena) jest po 69 gr za 200 g

    69/200=0,345 <-- tyle, gdy kupuje się wielokrotność 2 kubeczków

    a cena regularna to 89 gr za 200 g

    89/200=0,445

    445/147,5=3,01694915254237 <-- iloraz promocyjny ;)
    (najniższa znana mi cena tego jogurtu jest trzykrotnie
    niższa niż znana mi najwyższa cena tego samego jogurtu)

    -=-

    Jak zatem liczona jest INFLACJA?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 70. Data: 2019-08-22 08:50:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    >"Tomasz Kaczanowski" qieg5h$u3c$...@g...aioe.org

    >Buty coraz rzadziej skórzane...

    IMO - troche z czego innego to wynika. Tych skor by dla wszystkich nie
    starczylo
    No i inne materialy znacznie tansze, czasem nie gorsze, czasem nawet
    lepsze (goretex)

    >Kurtki coraz rzadziej puchowe...
    >Akurat w Carrefourze coraz częściej?...

    Tu mi trudno powiedziec - produkcja drobiu ciagle jest - skubac im sie
    nie chce ?
    Ale moze syntetyki tez juz lepsze ?

> [...]
    >fotki z kubeczków)

    >Słowem -- jogurt z Biedronki zawiera więcej wody,
    >ale oba te jogurty są sprzedawane jednocześnie...

    Z biedronki lepszy, dietetyczny :-P

    >Ww. jogurt z Lidla można kupić w małych kubeczkach -- 0,59 pln za 200
    >g.
    > 59/200=0,295 <-- tyle, gdy kupuje się wielokrotność 3 kubeczków

    A opakowanie kosztuje, i planete sobie zasmiecamy :-)

    >Jak zatem liczona jest INFLACJA?

    Co by nie mowic - jajka drozsze, ziemniaki duzo drozsze, jablka
    drozsze, maslo drozsze, wedliny troche drozsze ...

    J.