  • 1. Data: 2008-04-13 07:45:03
    Temat: Podatek VAT z zakupu z innego kraju UE nie bezpośrednio przez firmę
    Od: Janeo <j...@g...com>

    Witam,
    jestem zielony i przepraszam za być może oczywiste pytanie, choć dla
    mnie nie:
    Jeśli zakupię towar osobiście (nie-vatowiec) za granicą z podaniem na
    fakturę sprzedażową danych firmy VAT-owej, a zapłacę z własnego konta,
    przy czym później mnie firma zwróci przelewem tą kwotę, to byłoby to
    akceptowane przez US przy zwrocie VAT-u dla tej firmy?
    Ujmując pytanie krócej - czy firma VAT-owa może kupić towar z innego
    kraju UE z wykorzystaniem nie swojego konta i żeby miała możliwość
    odzyskania VAT-u?
    Pozdr. - J

  • 2. Data: 2008-04-13 09:45:04
    Temat: Re: Podatek VAT z zakupu z innego kraju UE nie bezpośrednio przez firm
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Janeo wrote:

> [...]

    > Ujmując pytanie krócej - czy firma VAT-owa może kupić towar z innego
    > kraju UE z wykorzystaniem nie swojego konta i żeby miała możliwość

    O jakim zwrocie czy też odzyskaniu VAT myślisz?

    Przecież jeśli dochowane zostaną wszystkie warunki dla
    wewnątrzwspólnotowego nabycia, to firma w PL naliczy
    i odliczy VAT w swojej deklaracji od "prawidłowo" wystawionej
    faktury w kwotach netto. Płatność nic tu nie zmieni.
    Kombinacje przy płatności mogą jedynie zniechęcić sprzedawcę
    do wystawienia "prawidłowej" faktury w kwocie netto,
    pomijam dodatkowe komplikacje wynikające z przeniesienia
    zobowiązania w ten sposób: kto komu wyświadczał usługę-
    jaką to ma wartość rynkową - kto ma przychód -
    jakieś depozyty nieprawidłowe itp

    Nie wiem jak to działa w drugą stronę, ale jak by do mnie
    przyszedł ktoś z ulicy i chciał na dane jakiejś tam firmy z UE
    kupić towar, to proszę bardzo, ale przedpłata 100%
    i faktura z VAT 22%. A jak dostarczy w odpowiednim czasie
    (w ramach rozliczenia danego miesiąca)
    zestaw papierzysk wymaganych do zerowej stawki,
    to wtedy korekta. A jak po rozliczeniu danego miesiąca,
    to kazałbym sobie chyba dopłacać za korekty deklaracji :-)
    Nie pamiętam, ale taki właśnie chyba jest tryb zmiany stawki.

  • 3. Data: 2008-04-13 12:05:24
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 13 Kwi, 11:45, "cef" <c...@i...pl> wrote:
> [...]
    > Kombinacje przy płatności mogą jedynie zniechęcić sprzedawcę
    > do wystawienia "prawidłowej" faktury w kwocie netto,
    To znaczy, że firma zagraniczna mogłaby się nie zgodzić na sprzedaż z
    wystawioną fakturą VAT netto na firmę "X"(PL), również nie zgodzić się
    na otrzymanie zapłaty przelewem od osoby trzeciej "YY"?
    Czy o to chodzi odnośnie "zniechęcenia"?
    Zaznaczam, że nie chodzi o przekręt, chcę zapłacic za firmę wspomnianą
    VAT-ową "X", a ona mi pieniądze zwróci (SAM TOWAR MA BYĆ WŁASNOŚCIĄ
    TEJ FIRMY). W/g mnie wychodzi na to, że teoretycznie zakup będzie
    zrobiony przez tą firmę "X"(PL). Pytam o to wszystko choć do końca mam
    pewności, bo w rzeczywistości za towar płaci kto inny (ja) niż firma
    VAT-owa "X"(PL), przy czym jeszcze raz podkreślam, że faktura byłaby
    wystawiona na firmę "X"(PL) .

    Ja dla tej firmy nie jestem z ulicy :-)
    Pozdr. - J

  • 4. Data: 2008-04-13 14:13:37
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Janeo wrote:

    > Ja dla tej firmy nie jestem z ulicy :-)
    > Pozdr. - J

    Jak byś nie był z ulicy, to w sprawie stawki VAT
    przy WDT też bym Cie tak potraktował.

  • 5. Data: 2008-04-13 14:51:10
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 13 Kwi, 16:13, "cef" <c...@i...pl> wrote:
    > Jak byś nie był z ulicy, to w sprawie stawki VAT
    > przy WDT też bym Cie tak potraktował.
    Wiesz co, już więcej nie odpowiadaj - gówno mnie obchodzi, jak
    traktujesz innych w takiej czy innej sytuacji.
    J.

  • 6. Data: 2008-04-13 15:10:52
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Janeo wrote:
    > Wiesz co, już więcej nie odpowiadaj - gówno mnie obchodzi, jak
    > traktujesz innych w takiej czy innej sytuacji.

    Skoro gówno Cię obchodzi jak jest traktowany
    klient, który chce dokonać takiej a nie innej transakcji
    (i jak może wyglądać owo "zniechęcenie" nawet
    jeśli nie jesteś " z ulicy"), to po co pytasz?
    Otóż w wielu firmach w UE zostaniesz zmuszony
    do zapłacenia kwoty brutto wg miejscowej stawki
    i więcej powiem: nikogo już potem nic nie będzie
    obchodziło gdy zechcesz coś prostować odnośnie faktur i stawek.