1. Data: 2005-06-03 12:27:14
Temat:Podatek cywilno-prawny?
Od:"KorKi" <K...@s...mam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zakupiłem mieszkanie od developera za ok. 100000 (cena obejmuje vat), którą
płaciłem w transzach w miare postępów w budowie. Kalkulator opłat
dodatkowych
na gazeta.pl wylicza mi, że w takim wypadku nie płaci się podatku
cywilno-prawnego 2%. Kolega mi podpowiada, że skoro zapłaciłem VAT to
podatek
taki sie nie należy. Natomiast na kalkulatorze www.mls.org.pl automat
podaje,
żę podatek się płaci. Troch zgłupiałem więc proszę o pomoc w tej kwestii,
czy
jestem obiążony tym podatkim czy nie? Za odpowiedź z góry dziękuję.

KorKi

2. Data: 2005-06-03 12:34:24
Temat:Re: Podatek cywilno-prawny?
Od:witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

KorKi wrote:
> [...]
> p?aci?em w transzach w miare post?pów w budowie. Kalkulator op?at
> dodatkowych
> na gazeta.pl wylicza mi, ?e w takim wypadku nie p?aci si? podatku
> cywilno-prawnego 2%. Kolega mi podpowiada, ?e skoro zap?aci?em VAT to
> podatek
> taki sie nie nale?y. Natomiast na kalkulatorze www.mls.org.pl automat
> podaje,
> ?? podatek si? p?aci. Troch zg?upia?em wi?c prosz? o pomoc w tej kwestii,
> czy
> jestem obi??ony tym podatkim czy nie? Za odpowied 1/4 z góry dzi?kuj?.

Nie płaci się.

3. Data: 2005-06-03 13:20:15
Od:Mieczysław <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 3 Jun 2005 14:27:14 +0200, KorKi napisał(a):

> [...]
> czy
> jestem obiążony tym podatkim czy nie? Za odpowiedź z góry dziękuję.

Wg ustawy o PCC są z niej zwolnione usługi ubjęte podatkiem VAT.
Więc się nie należy.

--
Mieczysław
----

4. Data: 2005-06-03 18:21:48
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 3 Jun 2005, Mieczysław wrote:

> [...]
[...]
>+ Wg ustawy o PCC są z niej zwolnione usługi ubjęte podatkiem VAT.

Już zdążyli namieszać - i nie wszystkie; prawdą jest iż jeśli VAT się
płaci to są zwolnione, ale jeśli jest objęte a się nie płaci to przy
nieruchomościach:
++++
Art. 2. Nie podlegajš podatkowi:
4) czynnoœci cywilnoprawne, jeżeli przynajmniej jedna ze stron
z tytułu dokonania tej czynnoœci jest opodatkowana podatkiem
od towarów i usług lub jest z niego zwolniona,
z wyjštkiem umów sprzedaży i zamiany zwolnionych z podatku
od towarów i usług, których przedmiotem sš nieruchomoœci
lub ich częœci albo prawo użytkowania wieczystego;
----

>+ Więc się nie należy.

...skoro zapłacił VAT to prawda że nie :)

--
pozdrowienia, Gotfryd
(KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

5. Data: 2005-06-05 12:10:19
Od:"KorKi" <K...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wg ustawy o PCC są z niej zwolnione usługi ubjęte podatkiem VAT.
> Więc się nie należy.
>
> --
> Mieczysław

dzięki bardzo za info...ale mam jescze jedno pytanko:
otóż zgodnie z tą ustawą tzn. " wolne od podatku są wszystkie te umowy,
jeżeli przynajmniej jedna ze stron z tytułu ich dokonania jest opodatkowana
podatkiem od towarów i usług lub jest z tego podatku zwolniona. Dlatego
m.in. nie płacimy PCC, gdy kupujemy mieszkanie od dewelopera (jest
opodatkowane 7% VAT), ale już od sprzedaży gruntu przy okazji takiego zakupu
notariusz obliczy PCC od wartości gruntu (sprzedaż gruntu jeszcze nie
podlega podatkowi VAT. Uwaga! Od 1 maja 2004 r. sprzedaż terenów budowlanych
ma być opodatkowana 22% podatkiem VAT)" natomiast w mojej umowie
przedwstepnej z developerem przedmiotem umowy jest oczywiscie lokal
mieszkalny wraz z udzialem w wieczystym uzytkowaniu dzialki gruntu.
Wynagrodzenie za lokal to 100000 brutto za lokal - cena obejmuje udział w
częsciach wspólnych budynku i działce gruntu. Ustalona cena płatna jest z
należym w dniu zapłaty podatkiem od towarów i usług.(VAT).

A ponieważ umowa ta byla podpisana w dniu 30.04.2004r, a przed 1maja
sprzedaż gruntu nie byla opodatkowana VATem więc zaczełem się obawiać, żę
bede musiał zapłacić podatek PCC od samego gruntu aczkolwiek w umowie nie ma
podziału tej sumy? czy moje obawy są słuszne?

pozdrawiam KorKi

6. Data: 2005-06-06 05:58:37
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 5 Jun 2005, KorKi wrote:

> [...]
>+ podatkiem od towarów i usług lub jest z tego podatku zwolniona. Dlatego

Uwaga: to jest prawdopodobnie komentarz do "starej" treści ustawy;
aktualnie jest wyjątek który już cytowałem w wątku.

>+ A ponieważ umowa ta byla podpisana w dniu 30.04.2004r, a przed 1maja
>+ sprzedaż gruntu nie byla opodatkowana VATem więc zaczełem się obawiać

...być może masz rację, nie wypowiadam się.

--
pozdrowienia, Gotfryd
(KPiR, VAT, memoriał, ZUS)