  • 1. Data: 2005-06-03 12:27:14
    Temat: Podatek cywilno-prawny?
    Od: "KorKi" <K...@s...mam.pl>

    Zakupiłem mieszkanie od developera za ok. 100000 (cena obejmuje vat), którą
    płaciłem w transzach w miare postępów w budowie. Kalkulator opłat
    dodatkowych
    na gazeta.pl wylicza mi, że w takim wypadku nie płaci się podatku
    cywilno-prawnego 2%. Kolega mi podpowiada, że skoro zapłaciłem VAT to
    podatek
    taki sie nie należy. Natomiast na kalkulatorze www.mls.org.pl automat
    podaje,
    żę podatek się płaci. Troch zgłupiałem więc proszę o pomoc w tej kwestii,
    czy
    jestem obiążony tym podatkim czy nie? Za odpowiedź z góry dziękuję.

    KorKi

  • 2. Data: 2005-06-03 12:34:24
    Temat: Re: Podatek cywilno-prawny?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    KorKi wrote:
> [...]
    > p?aci?em w transzach w miare post?pów w budowie. Kalkulator op?at
    > dodatkowych
    > na gazeta.pl wylicza mi, ?e w takim wypadku nie p?aci si? podatku
    > cywilno-prawnego 2%. Kolega mi podpowiada, ?e skoro zap?aci?em VAT to
    > podatek
    > taki sie nie nale?y. Natomiast na kalkulatorze www.mls.org.pl automat
    > podaje,
    > ?? podatek si? p?aci. Troch zg?upia?em wi?c prosz? o pomoc w tej kwestii,
    > czy
    > jestem obi??ony tym podatkim czy nie? Za odpowied 1/4 z góry dzi?kuj?.

    Nie płaci się.

  • 3. Data: 2005-06-03 13:20:15
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Fri, 3 Jun 2005 14:27:14 +0200, KorKi napisał(a):

> [...]
    > czy
    > jestem obiążony tym podatkim czy nie? Za odpowiedź z góry dziękuję.

    Wg ustawy o PCC są z niej zwolnione usługi ubjęte podatkiem VAT.
    Więc się nie należy.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 4. Data: 2005-06-03 18:21:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Jun 2005, Mieczysław wrote:

> [...]
    [...]
    >+ Wg ustawy o PCC są z niej zwolnione usługi ubjęte podatkiem VAT.

    Już zdążyli namieszać - i nie wszystkie; prawdą jest iż jeśli VAT się
    płaci to są zwolnione, ale jeśli jest objęte a się nie płaci to przy
    nieruchomościach:
    ++++
    Art. 2. Nie podlegajš podatkowi:
    4) czynnoœci cywilnoprawne, jeżeli przynajmniej jedna ze stron
    z tytułu dokonania tej czynnoœci jest opodatkowana podatkiem
    od towarów i usług lub jest z niego zwolniona,
    z wyjštkiem umów sprzedaży i zamiany zwolnionych z podatku
    od towarów i usług, których przedmiotem sš nieruchomoœci
    lub ich częœci albo prawo użytkowania wieczystego;
    ----

    >+ Więc się nie należy.

    ...skoro zapłacił VAT to prawda że nie :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-06-05 12:10:19
    Od: "KorKi" <K...@l...pl>

    > Wg ustawy o PCC są z niej zwolnione usługi ubjęte podatkiem VAT.
    > Więc się nie należy.
    >
    > --
    > Mieczysław

    dzięki bardzo za info...ale mam jescze jedno pytanko:
    otóż zgodnie z tą ustawą tzn. " wolne od podatku są wszystkie te umowy,
    jeżeli przynajmniej jedna ze stron z tytułu ich dokonania jest opodatkowana
    podatkiem od towarów i usług lub jest z tego podatku zwolniona. Dlatego
    m.in. nie płacimy PCC, gdy kupujemy mieszkanie od dewelopera (jest
    opodatkowane 7% VAT), ale już od sprzedaży gruntu przy okazji takiego zakupu
    notariusz obliczy PCC od wartości gruntu (sprzedaż gruntu jeszcze nie
    podlega podatkowi VAT. Uwaga! Od 1 maja 2004 r. sprzedaż terenów budowlanych
    ma być opodatkowana 22% podatkiem VAT)" natomiast w mojej umowie
    przedwstepnej z developerem przedmiotem umowy jest oczywiscie lokal
    mieszkalny wraz z udzialem w wieczystym uzytkowaniu dzialki gruntu.
    Wynagrodzenie za lokal to 100000 brutto za lokal - cena obejmuje udział w
    częsciach wspólnych budynku i działce gruntu. Ustalona cena płatna jest z
    należym w dniu zapłaty podatkiem od towarów i usług.(VAT).

    A ponieważ umowa ta byla podpisana w dniu 30.04.2004r, a przed 1maja
    sprzedaż gruntu nie byla opodatkowana VATem więc zaczełem się obawiać, żę
    bede musiał zapłacić podatek PCC od samego gruntu aczkolwiek w umowie nie ma
    podziału tej sumy? czy moje obawy są słuszne?

    pozdrawiam KorKi

  • 6. Data: 2005-06-06 05:58:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 5 Jun 2005, KorKi wrote:

> [...]
    >+ podatkiem od towarów i usług lub jest z tego podatku zwolniona. Dlatego

    Uwaga: to jest prawdopodobnie komentarz do "starej" treści ustawy;
    aktualnie jest wyjątek który już cytowałem w wątku.

    >+ A ponieważ umowa ta byla podpisana w dniu 30.04.2004r, a przed 1maja
    >+ sprzedaż gruntu nie byla opodatkowana VATem więc zaczełem się obawiać

    ...być może masz rację, nie wypowiadam się.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)