  • 1. Data: 2015-10-23 12:49:38
    Temat: Podatek katastralny a wybory
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W mediach cicho-sza, a czytam o planach wprowadzenia podatku
    katastralnego. Korwin pisze o 0,5-1 promila, gdzie indziej są propozycje
    1-2%. Jestem w sytuacji, gdzie przy stawce 1% musiałbym 40% dochodu
    oddać w tym podatku. To są jakieś jaja, czy już mam szykować namiot?
    Jacek

  • 2. Data: 2015-10-23 13:17:10
    Temat: Re: Podatek katastralny a wybory
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jacek,

    Friday, October 23, 2015, 12:49:38 PM, you wrote:

> [...]
    > 1-2%. Jestem w sytuacji, gdzie przy stawce 1% musiałbym 40% dochodu
    > oddać w tym podatku. To są jakieś jaja, czy już mam szykować namiot?

    Ale wiesz o tym, że to stawka roczna?

    Swoją drogą - jak utrzymujesz taką nieruchomość?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2015-10-23 14:25:19
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Ale wiesz o tym, że to stawka roczna?
    No wiem, dlatego się wk.... tzn. niepokoję.

    > Swoją drogą - jak utrzymujesz taką nieruchomość?
    A jaki to problem? Koszenie 25 arów zajmuje wprawdzie trochę czasu, ale
    jest zupełnie wykonalne. Utrzymanie chałupy tzn. bieżące naprawy i
    konserwacje w większości robię we własnym zakresie.
    Myślę, że większość ludzi, zwłaszcza starszych utrzymujących się z
    emerytury i posiadających jakąś nieruchomość (np. dom typu klocek z lat
    70-tych + działka) nie da rady płacić podatku katastralnego wyższego,
    niż 0,5%.
    Jacek

  • 4. Data: 2015-10-23 14:51:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >emerytury i posiadających jakąś nieruchomość (np. dom typu klocek z
    >lat 70-tych + działka) nie da rady płacić podatku katastralnego

    Dlatego tego podatku ciagle nie ma - i trudno powiedziec czy
    kiedykolwiek bedzie :-)
    No chyba, ze PISowi zabraknie pieniedzy na sztandarowe projekty, a do
    wyborow jeszcze ze 3 lata.

    Czy tak bardzo drogie - w miescie taka dzialka ze starym domkiem moze
    byc warta z milion, przy 1% ... no, troche wychodzi.
    Ale obecnie to od tych 2500m2 tez sie troche placi.

    Korwinowi moze sie podobac, bo amerykanski, ale on chyba proponuje
    zmniejszenie innych podatkow ... oraz swiadczen panstwa.
    To akurat tym biedniejszym sie raczej nie polepszy :-)

    A tam gdzie jest ... no coz, moze jego pozytywna rola polega wlasnie
    na tym, ze trzeba sie takiej nieruchomosci pozbyc.
    Za milion to mozna nabyc wygodne mieszkanie w bloku, z centralnym
    ogrzewaniem i jeszcze spory dodatek do emerytury zostanie :-)

    J.

  • 5. Data: 2015-10-23 14:57:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jacek,

    Friday, October 23, 2015, 2:25:19 PM, you wrote:

    > No wiem, dlatego się wk.... tzn. niepokoję.

    Dobrze - 1% wartości domu to 40% Twoich dochodów? Albo masz bardzo
    dużą wartość tego domu albo bardzo niskie dochody...

    > A jaki to problem? Koszenie 25 arów zajmuje wprawdzie trochę czasu, ale
    > jest zupełnie wykonalne. Utrzymanie chałupy tzn. bieżące naprawy i
    > konserwacje w większości robię we własnym zakresie.

    Wiesz... koszt utrzymania to również koszt ogrzania tego i
    gromadzenia środków na remonty... Kiedyś w końcu będziesz musiał to
    wyremontować.

> [...]
    > emerytury i posiadających jakąś nieruchomość (np. dom typu klocek z lat
    > 70-tych + działka) nie da rady płacić podatku katastralnego wyższego,

    Ile jest wart taki dom obecnie? Poważnie pytam, bo pojęcia nie mam.

    Nie widzę wielkich szans na wprowadzenie podatku katastralnego. Jeśli
    PO tego nie dała rady zrobić przez 8 lat, to tym bardziej PiS nie
    zdoła.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2015-10-23 15:24:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
    >Nie widzę wielkich szans na wprowadzenie podatku katastralnego. Jeśli
    >PO tego nie dała rady zrobić przez 8 lat, to tym bardziej PiS nie
    >zdoła.

    Co znaczy "nie zdoła" ?
    Skoro koalicja PO+PSL wiekszosc miała, to i zdołała by wprowadzic.
    Podobnie z PIS - jak wygra i dorwie sie do wladzy, to zdola
    wprowadzic.

    Pytanie czy chce. Tzn czy nie boi sie konsekwencji w nastepnych
    wyborach.
    Akurat taki podatek najbardziej dotknie miejskich emerytow, wiec chyba
    nie chce.

    Trudno powiedziec na ile dotknalby rolnikow roznej masci czyli
    zaplecze PSL - i czy PO sama sie bala, czy PSL oponowal.

    J.

  • 7. Data: 2015-10-23 16:14:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Friday, October 23, 2015, 3:24:49 PM, you wrote:

    > Co znaczy "nie zdoła" ?
    > Skoro koalicja PO+PSL wiekszosc miała, to i zdołała by wprowadzic.

    Jakoś nie zdołała przez 8 lat. Tak jak wielu innych rzeczy :(

    > Podobnie z PIS - jak wygra i dorwie sie do wladzy, to zdola
    > wprowadzic.

    Mówisz, że prezes dzisiaj po raz kolejny ludzi okłamał, krytykując
    podatek katastralny i strasząc nim swoich wyborców?

  • 8. Data: 2015-10-23 16:51:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    Hello J.F.,
    >Jakoś nie zdołała przez 8 lat. Tak jak wielu innych rzeczy :(

    No bo nie chciala.

    >Mówisz, że prezes dzisiaj po raz kolejny ludzi okłamał, krytykując
    >podatek katastralny i strasząc nim swoich wyborców?

    Nie, mowie tylko, ze jesli zdobedzie wiekszosc parlamentarna, to nie
    bedzie mozna mowic "nie zdolal", bo zdolac to by zdolal. Nie chcial,
    bal sie itp.
    PO z PSL chyba nawet nie probowali - tzn mowi sie o nim od kilkunastu
    lat, jakies tam luzne prace w ministerstwach zapewne trwaja caly czas,
    rejestry i bazy danych sie uzupelniaja, ale nawet projektu ustawy nie
    zgloszono.

    A czy prezes sklamal ... no, premier zapewnila ze nie bedzie, ale bo
    to wiadomo, czy nadal bedzie premierem ?
    A nawet jak nadal bedzie rzadzic ... malo to rzeczy Tusk obiecywal ?
    http://www.youtube.com/watch?v=KckjYVki0-s

    Zreszta prezes tez duzo obiecuje, i musi wiedziec, ze nie dotrzyma, bo
    cudow nie ma - na wszystko nie starczy :-)

    J.

  • 9. Data: 2015-10-24 10:25:42
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-10-23 o 14:51, J.F. pisze:

> [...]
    > Za milion to mozna nabyc wygodne mieszkanie w bloku, z centralnym
    > ogrzewaniem i jeszcze spory dodatek do emerytury zostanie :-)

    Pojawi się nagle olbrzymia podaż drogich nieruchomości na rynku. I duży
    poput na tańsze, co doprowadzi do wyrównania cen. I wyrównania podatku
    katastralnego za mieszkanie i dom :)

    --
    Pete

  • 10. Data: 2015-10-24 19:16:40
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 24.10.2015 o 10:25, Pete pisze:
    > Pojawi się nagle olbrzymia podaż drogich nieruchomości na rynku. I duży
    > poput na tańsze, co doprowadzi do wyrównania cen. I wyrównania podatku
    > katastralnego za mieszkanie i dom :)

    Albo też drogie acz tanie w utrzymaniu nagle wylecą z własności zwykłych
    szaraczków i wpadną w ręce Elyty Byznesu.