  • 1. Data: 2007-11-02 20:57:14
    Temat: Podatek od czeków z U.S.A(inkaso)?
    Od: a...@w...pl

    Witam
    Mam problem, czasami opublikuja moje zdjecia w amerykanskiej gazecie i
    wydawnictwo przesyla mi czek, nastepnie ide do banku, czek idzie do
    inkasa-bank pobiera 20 zl i tyle... Czy musze zaplacic od tego jakis
    podatek i wyzkazac to w skarbowym(PIT?). Jaki podatek sie od tego
    placi?

    Dzieki za rady
    Anna

  • 2. Data: 2007-11-02 22:20:36
    Temat: Re: Podatek od czeków z U.S.A(inkaso)?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    a...@w...pl wrote:
> [...]
    > inkasa-bank pobiera 20 zl i tyle... Czy musze zaplacic od tego jakis
    > podatek i wyzkazac to w skarbowym(PIT?). Jaki podatek sie od tego

    jest to twój normalny dochód, który powinnaś wykazać w zeznaniu rocznym.
    Dopisujesz to normalnie w pit-37 w rubryce inne.
    jeżeli bank wypłaca ci to w złotówkach to wpisujesz tyle ile ci bank
    wypłacił.
    Jak dostajesz to w walucie to sama musisz przeliczyć na złotówki.
    Kiedys było to średni kurs NBP z dnia otrzymania, teraz w tym roku się
    coś zmieniło, zdaje się, że jest to kurs z ostatniego dnia roboczego
    przed otrzymaniem czy jakoś tak.
    Pewnie ktoś to zaraz sprecyzuje.

  • 3. Data: 2007-11-02 22:33:53
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 02-11-2007 o 23:20:36 witek <w...@g...pl.invalid>
    napisał(a):

> [...]
    > Kiedys było to średni kurs NBP z dnia otrzymania, teraz w tym roku się
    > coś zmieniło, zdaje się, że jest to kurs z ostatniego dnia roboczego

    Co do kursu to się zgadza.
    Ale czy to nie jest to czasem przychód z praw autorskich?

  • 4. Data: 2007-11-03 08:10:46
    Od: a...@w...pl

    poprostu wykazuje dochod ale czy place jakis podatek od tego?

  • 5. Data: 2007-11-03 12:30:27
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    .com...
    poprostu wykazuje dochod ale czy place jakis podatek od tego?

    Tak - według polskiej skali podatkowej, ale dopiero w rozliczeniu rocznym
    ten podatek Ci się "naliczy".

    marekz

  • 6. Data: 2007-11-03 13:23:53
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 03-11-2007 o 09:10:46 <a...@w...pl> napisał(a):

    > poprostu wykazuje dochod ale czy place jakis podatek od tego?

    Tak, tak jak od innych.
    Moja wątpliwość odnośnie praw autorskich ma wpływ na ew. koszty uzyskania
    przychodu.

  • 7. Data: 2007-11-03 13:24:42
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 03-11-2007 o 13:30:27 MarekZ <m...@t...irc.pl> napisał(a):

    > U?ytkownik <a...@w...pl> napisa? w wiadomo?ci
    .com...
    > poprostu wykazuje dochod ale czy place jakis podatek od tego?
    >
    > Tak - wed?ug polskiej skali podatkowej, ale dopiero w rozliczeniu rocznym
    > ten podatek Ci si? "naliczy".

    Tutaj sie nie zgodzę - dawny PIT-53 chyba wciąż obowiązuje, mimo że nie ma
    już formularza.

  • 8. Data: 2007-11-03 16:28:20
    Od: Maciek Pasternacki <m...@j...fnord.org>

    On Sat, 03 Nov 2007 14:24:42 +0100
    "t...@o...pl" <t...@o...pl> wrote:

    > Tutaj sie nie zgodzę - dawny PIT-53 chyba wciąż obowiązuje, mimo że nie ma
    > już formularza.

    Co jest o tyle ciekawe, że w podobnej sprawie kontaktowałem się w tym roku ze
    swoim urzędem skarbowym. Nikt nic nie wie, mam się dowiedzieć pod koniec
    roku, bo przepisy się zmieniają ;) i miesięcznie nie trzeba nic odprowadzać
    -- ma iść razem z PITem.

    --
    __ Maciek Pasternacki <m...@j...fnord.org> [ http://japhy.fnord.org/ ]
    `| _ |_\ / { Dobrze by było być Goethem. Budzić się i zasypiać o tych

  • 9. Data: 2007-11-03 20:55:49
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 03-11-2007 o 17:28:20 Maciek Pasternacki <m...@j...fnord.org>
    napisał(a):

> [...]
    > swoim urzędem skarbowym. Nikt nic nie wie, mam się dowiedzieć pod koniec
    > roku, bo przepisy się zmieniają ;) i miesięcznie nie trzeba nic

    To upewnij się że w ustawie też nic nie ma.
    A co do tych przepisów, to siedzą na kozetce i się zmieniają
    i pod koniec roku już będą ładne czy jak :) ?

  • 10. Data: 2007-11-03 21:48:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    a...@w...pl wrote:
    > poprostu wykazuje dochod ale czy place jakis podatek od tego?

    w ciągu roku nie jeśli to jest tak jak napisałas, że ktoś coś tam
    twojego wykorzystuje i płaci ci za to.
    Dopiero na pit-37 wyjdzie ci dopłata.