  • 11. Data: 2018-04-16 13:45:38
    Temat: Re: Podatek od darowanej działki
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 10.04.2018 o 06:44, Liwiusz pisze:

    > Nie.

    No niestety. Zadzwoniłam do US, żeby się upewnić. Działkę muszę zgłosić.

    Ewa

  • 12. Data: 2018-04-16 13:55:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-04-16 o 13:45, FEniks pisze:

    > No niestety. Zadzwoniłam do US, żeby się upewnić. Działkę muszę zgłosić.

    Do czego "zgłosić"?
    Podatek PCC płaci, i deklarację składa, obdarowany, a nie darczyńca.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2018-04-16 14:26:31
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 16.04.2018 o 13:55, Liwiusz pisze:

    > Do czego "zgłosić"?
    > Podatek PCC płaci, i deklarację składa, obdarowany, a nie darczyńca.

    Żeby darować działkę, muszę ją sama najpierw formalnie przejąć, a co za
    tym idzie - zgłosić.

    Ewa

  • 14. Data: 2018-04-16 15:03:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-04-16 o 14:26, FEniks pisze:

    > Żeby darować działkę, muszę ją sama najpierw formalnie przejąć, a co za
    > tym idzie - zgłosić.

    To oczywista oczywistość, jednkaowoż zagadnienie to zupełnie nijak się
    ma do postawionego przez ciebie pytania:

  • 15. Data: 2018-04-16 22:05:57
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 16.04.2018 o 15:03, Liwiusz pisze:

    > To oczywista oczywistość, jednkaowoż zagadnienie to zupełnie nijak się
    > ma do postawionego przez ciebie pytania:
    >
    > "jak ja powinnam się zachować wobec US, jeśli tę działkę już podaruję?"

    Tak czy inaczej. Doprecyzowując - nawet jeśli darowizny dokonam, zanim
    złożę odpowiednie zgłoszenie spadku do US, to działkę muszę w nim
    zawrzeć. Tak zrozumiałam urzędniczkę w US.

    Ewa

  • 16. Data: 2018-04-17 09:31:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-04-16 o 22:05, FEniks pisze:

    > Tak czy inaczej. Doprecyzowując - nawet jeśli darowizny dokonam, zanim
    > złożę odpowiednie zgłoszenie spadku do US, to działkę muszę w nim
    > zawrzeć. Tak zrozumiałam urzędniczkę w US.

    Deklarację w związku z otrzymanym spadkiem składasz, bez względu na to,
    co i kiedy potem z nią zrobisz.

    --
    Liwiusz