  • 11. Data: 2017-12-28 11:17:11
    Temat: Re: Podatek od darowizny - czy skarga wstrzymuje wykonanie?
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Konkretnie:
    * na pierwszym awizie brak terminu odbioru przesyłki (dowodem to awizo -
    niewypełniona przez listonosza część 'przesyłkę można odebrać w terminie...');
    ** drugiej awizacji w ogóle nie było (dowód: wydruk z systemu śledzenia przesyłek
    poczty polskiej: brak info o powtórnej awizacji przed zwrotem przez pocztę do
    nadawcy).
    Organ (DIS) poszedł w zaparte (na odesłanej organowi kopercie jest wzmianka o
    powtórnej awizacji, której faktycznie wg systemu nie było) i nie złożył reklamacji do
    Poczty Polskiej.

    -----

  • 12. Data: 2017-12-28 14:37:08
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Dziś pytałem w IS (wiedza ustna) i ponoć terminem płatności jest 14 dni od otrzymania
    decyzji organu I stopnia (naczelnika US właściwego ze względu na ostatnie miejsce
    zamieszkania spadkodawcy), a wniesienie odwołania do organu II stopnia (dyrektora IS,
    a teraz jakaś nowa nazwa) nie wstrzymuje obowiązku płatności ani biegu terminu
    początkowego naliczania odsetek, wstrzymuje natomiast egzekucję.

    Z kolei dla skutecznego naliczania kosztów egzekucji konieczne jest uprzednie
    doręczenie przez "wierzyciela" (czyli naczelnika organu I stopnia) upomnienia
    podatnikowi .

    -----
    > A nie jest to tak, ze obowiazek podatkowy powstaje w chwili [doczytac w ustawie] i
    decyzja nie ma tu nic do sprawy?

  • 13. Data: 2017-12-28 16:55:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 28 Dec 2017 14:37:08 +0100, ń napisał(a):
> [...]
    > (dyrektora IS, a teraz jakaś nowa nazwa) nie wstrzymuje obowiązku
    > płatności ani biegu terminu początkowego naliczania odsetek,

    Odsetek ... wysokie (relatywnie).
    Albo dobra lokata, jesli sie nie nalezy

    > Z kolei dla skutecznego naliczania kosztów egzekucji konieczne jest
    > uprzednie doręczenie przez "wierzyciela" (czyli naczelnika organu I
    > stopnia) upomnienia podatnikowi .

    Beda sie upierac, ze drugie awizo wystarczy.

    Ale jesli brak w poczcie ... to moze masz jakies szanse :-)

    J.

  • 14. Data: 2017-12-29 09:20:53
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Inny przypadek: pod dwóch latach doręczania przez organy wszystkich instancji na
    wskazany przed podatnika w sprawie adres X, nagle upomnienie się wysłało na adres Y
    (i wróciło do akt).

    -----