    From: m...@g...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Podatek od darowizny pieniężnej.
    Date: Thu, 20 Dec 2007 02:12:29 -0800 (PST)

    Witam,
    przedwczoraj odebrałem z urzędu skarbowego wezwanie, w którym rząda
    ode mnie przedstawienie oryginałów dokumentów na podstawie, których
    wypełniłem zeznanie podatkowe za 2001r. oraz aktu własności lokalu
    mieszkalnego, którego jestem właścicielem W rozmowie telefonicznej z
    komisarzem skarbowym dowiedziałem się, że chodzi o to, że w 2001r.
    wykazałem niewielkie dochody a nabyłem mieszkanie za 100 000.
    Pieniądze na mieszkanie dostałem od rodziców. Poinformowałem o tym
    komisarza a on poprosił mie o przedstawienie oświadczenia rodziców, że
    przekazali mi taką kwotę.
    W kilku artykułach znalezionych w internecie przeczytałem, że jeśli
    darowizna nie została zgłoszona a ujawniono ją podczas kontroli
    skarbowej to będę musiał zapłacić 20% od darowanej sumy. Znalazłem też
    informację, że jeśli darowizna została przeznaczona na zakup
    mieszkania to nie trzeba wtedy płacić od niej podatku.
    Czy moglibyście mi rozjaśnić trochę tą sytuację. Czy jestem "skazany"
    na zapłacenie 20%? Czy może jest jakieś światełko w tunelu.

    Pozdrawiam
    vassone