  • 1. Data: 2018-09-17 09:44:03
    Temat: Podatek od nieruchomości
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Dziadkowie 20 lat temu podzieli gospodarke.
    Zostawili sobie tylko małą działkę z zabudowaniami gospodarczymi.
    I umarli.
    Sprawa nie została uregulowana.
    Podatek się płaciło "normalny"

    Na wiosne przyszedł pan geodeta i pomierzył sąsiadującą z tą działką drogę.
    No i lawina ruszyła.

    Tydzień temu przyszło pismo z gminy o aktualizacje danych karty podatkowej.
    Pani ołówkiem dopisała że ponieważ zabudowania sa na działce
    a nie na nieruchomości rolnej to już to będzie prawie 1000 zł.

    I albo trzeba rozwalić albo płacić.

    W domu żyje moja mama.
    Natomiast dom jest zapisany na jej teściów.
    Rodzina jest po całym świecie łacznie ze stanami.
    W dokumentach gminy ja jestem zapisany bo tak było wszystkim wygodnie.

    No i mam działke o wystarczającej powierzchni żeby uznać ją za rolną
    i dzieki temu płacic niższy podatek.
    Co prawda w dokumentach darowizny mam napisane że mam prawo do użytkowania tych
    budynków. Ale nic tam się nie mówi o dzierżawie.
    I jak ugryż temat?
    Może po prostu spokojnie czekać aż sytuacja się rozwinie?

  • 2. Data: 2018-09-18 09:20:05
    Temat: Re: Podatek od nieruchomości
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 17 Sep 2018 00:44:03 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):
> [...]
    > Pani ołówkiem dopisała że ponieważ zabudowania sa na działce
    > a nie na nieruchomości rolnej to już to będzie prawie 1000 zł.
    [...]
    > Może po prostu spokojnie czekać aż sytuacja się rozwinie?

    Jak sie rozwinie, to zapewne w ta strone, ze przysla wiekszy podatek
    do zaplacenia. Wiec jak cos kombinowac, to teraz. A sprawa spadkowa
    moze potrwac latami ... chyba ze poczekasz i zasiedzenie da sie uzyc.

    Ale po co ten geodeta mierzyl droge?
    Moze chca droge poszerzyc, a Ciebie wywlaszczyc z paru metrow ?

    J.