  • 1. Data: 2004-08-24 20:39:17
    Temat: Podatek od pieniędzy z USA
    Od: "akaAndy" <a...@g...pl>

    W jaki sposób opodatkować pieniądze pochodzące z USA, tak aby US się nie
    czepiał podczas zakupów za nie robionych?

  • 2. Data: 2004-08-25 23:04:04
    Temat: Re: Podatek od pieniędzy z USA
    Od: "weronika" <a...@a...pl>

    Użytkownik "akaAndy" napisał w wiadomości
    > W jaki sposób opodatkować pieniądze pochodzące z USA, tak aby US się nie
    > czepiał podczas zakupów za nie robionych?

    o mamo, mamo... zalezy z jakiego tytułu masz te pieniądze... Mam zgadywać?
    - dostałeś od wujka
    - odziedziczyłes w spadku
    - zarobiles
    - obrobiłeś bank
    - wygraleś w Las Vegas
    jest jeszcze pare innych mozliwosci o których nie wspomnę;)
    Ale np. jeśli pochodzą z 'legalnego' źródła- kłania sie zeznanie podatkowe
    ( z ewent uwzgl umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania), ale generalnie
    za dużo gdybania- więc ja: pass;):)
    weronika
    'Pewnik: Nie ma pewnika dla podatnika';)

  • 3. Data: 2004-08-26 06:05:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Aug 2004, weronika wrote:

> [...]
    >+
    >+ o mamo, mamo... zalezy z jakiego tytułu masz te pieniądze... Mam zgadywać?
    [...]
    >+ Ale np. jeśli pochodzą z 'legalnego' źródła- kłania sie zeznanie podatkowe
    >+ ( z ewent uwzgl umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania)

    Tak OT i wKF: dostanie spadku w USA jest AFAIK rozwiązaniem
    fatalnym podatkowo.
    W umowie przewidziano tylko odliczanie "odpowiednich podatków",
    zaś jak czytałem - w USA podatku spadkowego NIE MA (jest to
    "zwykły dochód do opodatkowania podatkiem dochodowym"), więc jak
    ktoś dostanie TYLKO spadek w USA - to musi w .pl zapłacić podatek
    od spadków i darowizn, a nie ma jak odliczyć zapłaconego w USA
    podatku dochodowego...

    >+ za dużo gdybania- więc ja: pass;):)

    Ano :)

    --