    From: Maciek <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Podatek od spadku
    Date: Sat, 16 Dec 2017 00:39:03 +0100

    Witam

    Otrzymałem w spadku udział w nieruchomości po dwóch zmarłych osobach z
    rodziny. Druga osoba zmarła niedawno, więc podatku za część po tej
    osobie się nie należy. Pierwsza osoba zmarła jednak w 2003 roku, w
    związku z czym naliczono mi podatek od spadku. W związku z tym, że
    zamieszkiwałem w nieruchomości uzyskałem ulgę. Niecałe pół roku temu
    nieruchomość została sprzedana i obecnie czeka mnie zapłata pozostałej
    kwoty podatku (utrata ulgi). W związku z tym, że większa część tej kwoty
    zostanie zapewne zmarnowana :-), zwracam się z pytaniem do praktyków:
    czy da się to jakoś uratować? Oczywiście najprostszym sposobem byłoby
    przeznaczenie kwoty od której naliczono podatek, na cele mieszkaniowe,
    ale po pierwsze kwota jest za mała, żeby kupić coś samodzielnie, czasu
    też nie było zbyt wiele na zdobycie większych środków. Czy da się jakoś
    uzyskać wydłużenie czasu, w którym środki uzyskane ze sprzedaży
    otrzymanej w spadku nieruchomości, można przeznaczyć na cele
    mieszkaniowe, nie tracąc ulgi?

    Maciek