  • 31. Data: 2017-12-22 11:00:49
    Temat: Re: Podatek od spadku
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    On 12/20/2017 3:34 PM, Maciek wrote:

    >No i tak ma być.

    Ale od kiedy sie liczy 5 lat za czesc odziedziczona po dziadku ?
    Bo jesli od 2003 ...

    J.

  • 32. Data: 2017-12-22 23:59:25
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 12/22/2017 4:00 AM, J.F. wrote:
> [...]
    >>> 2. Babcia zmarła w 2016 r.
    >>> 3. Oboje pozostawili testamenty

    > Ale od kiedy sie liczy 5 lat za czesc odziedziczona po dziadku ?

    Od dnie sporządzenia oświadczenia o przyjeciu spadku najwcześniej.

  • 33. Data: 2018-01-09 09:40:20
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-12-16 o 00:39, Maciek pisze:
> [...]
    > kwoty podatku (utrata ulgi). W związku z tym, że większa część tej kwoty
    > zostanie zapewne zmarnowana :-), zwracam się z pytaniem do praktyków:
    > czy da się to jakoś uratować? Oczywiście najprostszym sposobem byłoby
    > przeznaczenie kwoty od której naliczono podatek, na cele mieszkaniowe,
    > ale po pierwsze kwota jest za mała, żeby kupić coś samodzielnie, czasu
    > też nie było zbyt wiele na zdobycie większych środków. Czy da się jakoś
    > uzyskać wydłużenie czasu, w którym środki uzyskane ze sprzedaży
    > otrzymanej w spadku nieruchomości, można przeznaczyć na cele

    Natknąłem się na artykuł, który skojarzył mi się z tym wątkiem:

    https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/m
    orawiecki-ulga-meldunkowa-isanski-podatek,133,0,2395
    781.html

    Z niego wynika, że urzędy naliczają jakieś podatki od sprzedaży
    nieruchomości uzyskanej w spadku, które w ogóle są nie należne.
    Może to ma jakiś związek z tym o co pytałeś.
    P.G.

  • 34. Data: 2018-01-10 19:01:21
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 1/9/2018 2:40 AM, Piotr Gałka wrote:

> [...]
    > nieruchomości uzyskanej w spadku, które w ogóle są nie należne.
    > Może to ma jakiś związek z tym o co pytałeś.

    Nie wiem co ma z tego artykułu wynikać, ale raczej nic nie wynika po za
    tanią sensacją.