  • 1. Data: 2004-02-20 08:30:58
    Temat: Podatek od sprzedazy samochodu...
    Od: "Trasher" <t...@r...pierog.pl>

    Witam

    Wlasnie zasiadlem do zaznania rocznego za 2003 rok i pojawil sie problem.
    Mianowicie w lutym 2003 zakupilem samochod a w kwietniu uleglem wypadkowi
    tym samochodem - nie z mojej winy. Jako ze samochod nadawal sie do
    gruntownego remontu - sprzedalem go laweciarzowi za mniej niz polowe jego
    aktualnej wtedy wartosci.
    Pytanie: poniewaz posiadalem samochod krocej niz pol roku - czy musze
    wykazac w zeznaniu rocznym przychod ze sprzedazy tegoz samochodu? Czy ma
    jakikolwiek znaczenie, ze sprzedalem samochod za kwote mniejsza niz go
    zakupilem (czyli de facto na nim stracilem - mimo pieniazkow z ubezpieczenia
    sprwacy ale to chyba nie ma znaczenia)?
    Prosze o wszelke sugestie, w miare mozliwosci poparte stosownymi
    paragrafami...

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-02-20 09:11:16
    Temat: Re: Podatek od sprzedazy samochodu...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Feb 2004, Trasher wrote:

> [...]
    >+ zakupilem (czyli de facto na nim stracilem - mimo pieniazkow z ubezpieczenia
    >+ sprwacy ale to chyba nie ma znaczenia)?

    Ma znaczenie. Ale skoro straciłeś to ma znaczenie o tyle że
    nadal nie masz dochodu :) Zauważ, że w odróżnieniu od budynków
    i lokali przy sprzedaży "innych rzeczy używanych" wolno odliczyć
    koszt zakupu - płaci się podatek tylko do dochodu.
    I nie sumuje się straty z tego źródła przychodu z innymi
    przychodami, a czego IMHO wynika że możesz sobie na kartce policzyć
    "dla swojej wiadomości" (bo a nuż widelec US wezwie cię za 5 lat)
    i SOBIE zostawić taką informację (przepisy mogą się zmienić !)
    razem z kopią PIT.

    >+ Prosze o wszelke sugestie, w miare mozliwosci poparte stosownymi
    >+ paragrafami...

    ++++
    Art. 10. 1. Źródłami przychodów są:
    8) odpłatne zbycie, z zastrzeżeniem ust. 2:
    d) innych rzeczy,

    - jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności
    gospodarczej i zostało dokonane w przypadku odpłatnego zbycia
    nieruchomości i praw majątkowych określonych w lit. a)-c) - przed upływem
    pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło
    nabycie lub wybudowanie, a innych rzeczy - przed upływem pół roku, licząc
    od końca miesiąca, w którym nastąpiło nabycie;
    Art. 22. 1. Kosztami uzyskania przychodów z poszczególnego źródła są
    wszelkie koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów, z wyjątkiem
    kosztów wymienionych w art. 23.
    ---

    Nie możesz tych "paragrafów" osobiście poczytać ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)