  • 1. Data: 2014-07-06 13:54:46
    Temat: Podatek od "szóstki" w Lotto
    Od: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    Pewnie nazwiecie to myśleniem życzeniowym, ale zastanawiam się jak
    dokładnie wygląda kwestia podatku od głównej wygranej w Lotto.
    Kiedyś już tu o to pytałem, ale nie dostałem jasnej odpowiedzi.
    Dowiedziałem się tylko, że podatek od takiej wygranej jest płacony
    ryczałtem przez Totalizator Sportowy i zwycięzca w ogóle nie uwzględnia
    jej w zeznaniu podatkowym. Załóżmy więc, że ktoś wygrywa i zaczyna
    robić "zakupy" - kupuje dom, samochód, jacht czy co tam sobie chce.
    Prędzej czy później interesuje się tym urząd skarbowy. Jak w takiej
    sytuacji nasz szczęściarz może udowodnić, że wzbogacił się legalnie
    skoro jego PIT nie zawiera wzmianki o żadnej wygranej? Krótko mówiąc:
    jaki świstek stanowi wówczas dowód legalnego wzbogacenia się?

  • 2. Data: 2014-07-06 14:50:33
    Temat: Re: Podatek od "szóstki" w Lotto
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-07-06 13:54, Piotrek pisze:
> [...]
    > skoro jego PIT nie zawiera wzmianki o żadnej wygranej? Krótko mówiąc:
    > jaki świstek stanowi wówczas dowód legalnego wzbogacenia się?

    Świstek z totolotka o wygranej.

    --
    Liwiusz