  • 1. Data: 2015-03-11 11:19:04
    Temat: Podatek od wynagrodzenia którego nie dostałem
    Od: "Krystian Nowicki" <k...@n...org>

    Mam taki problem, pracowałem w ubiegłym roku na umowie zlecenie, niestety
    pracodawca nie wypłacił mi należnych pieniędzy, a dziś odebrałem od niego
    bezczelnie wysłanego mi listem poleconym PITa-11 i jeszcze z prośbą o
    przesłanie mu rachunku i numeru konta. Co zrobić z takim gnojem?
    Przepraszam za mocne słowa, ale nie mam już pomysłu na kogoś takiego, ten
    człowiek ma mój numer konta i dostał już nie raz ode mnie ten rachunek
    mailem, a mojego listu poleconego nie odbierał dwa razy. Zwykłym nie ma
    sensu wysłać, bo tym bardziej stwierdzi że nie dotarł.
    Skarbówka nie zainteresowała się moim donosem na niepłacenie przez niego
    podatku, a teraz ja mam się rozliczyć z czegoś, czego nie dostałem, jakieś
    żarty?

  • 2. Data: 2015-03-11 11:21:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-11 o 11:19, Krystian Nowicki pisze:
> [...]
    > Skarbówka nie zainteresowała się moim donosem na niepłacenie przez niego
    > podatku, a teraz ja mam się rozliczyć z czegoś, czego nie dostałem,

    Przesyłasz mu numer konta, niech wpłaci, natomiast rozliczenia tego
    dochodu oczywiście nie ujmujesz w 2014r., tylko dopiero w 2015 (jeśli
    dostaniesz kasę).

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2015-03-11 11:22:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-11 o 11:19, Krystian Nowicki pisze:
    > Skarbówka nie zainteresowała się moim donosem na niepłacenie przez niego
    > podatku

    Słusznie, skoro wypłaty nie było, to nie ma obowiązku podatkowego.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2015-03-11 19:09:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11-03-15 o 11:22, Liwiusz pisze:

    > Słusznie, skoro wypłaty nie było, to nie ma obowiązku podatkowego.

    Ale sfałszowanie PIT-a już tak, skoro nie było wypłaty.

  • 5. Data: 2015-03-11 19:53:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Ale sfałszowanie PIT-a już tak, skoro nie było wypłaty.

    Bez jaj, jaki fałszywy, ktoś podpis podrobił? Do korekty i tyle.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2015-03-12 07:15:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11-03-15 o 19:53, Liwiusz pisze:

    > Bez jaj, jaki fałszywy, ktoś podpis podrobił? Do korekty i tyle.

    Wiesz, korekta, to jak jest jakiś niecelowy błąd. Jak nie było wypłaty,
    nie było zaliczki, a gość wystawia PIT-a, to już pod fałszowanie
    dokumentu podchodzi.

  • 7. Data: 2015-03-12 07:51:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Wiesz, korekta, to jak jest jakiś niecelowy błąd. Jak nie było wypłaty,
    > nie było zaliczki, a gość wystawia PIT-a, to już pod fałszowanie
    > dokumentu podchodzi.

    Masz jakieś dziwne zboczenie zawodowe uniemożliwiające normalne
    rozumienie przepisów. Niedługo będziesz mówił, że jak napiszę "kocham
    Kasię" na kartce, to sfałszuję dokument, jeśli nie kocham Kasi ;)

    Po pierwsze - PIT nie jest dokumentem, tylko deklaracją, po drugie - za
    błędy w PITcie jest odpowiedni przepis i nie jest nim fałszerstwo dokumentu.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2015-03-12 18:38:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Przesyłasz mu numer konta, niech wpłaci, natomiast rozliczenia tego
    > dochodu oczywiście nie ujmujesz w 2014r., tylko dopiero w 2015 (jeśli
    > dostaniesz kasę).

    dolozylbym tylko do tego, ze skoro dostal pit-11 to zapewne ten sam
    pit-11 dostal tez US.
    Nieujecie bez wyjasnienia to proszenie sie o klopoty z US pod tytulem
    zatajenie dochodu.
    Ja bym ujał i jednoczesnie przespacerowal sie przez sad o zaplate.

  • 9. Data: 2015-03-12 18:39:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Słusznie, skoro wypłaty nie było, to nie ma obowiązku podatkowego.

    natomaist wymaga sprosotwania niezgodnego z prawda pit-11.

  • 10. Data: 2015-03-12 18:43:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

> [...]
    > błędy w PITcie jest odpowiedni przepis i nie jest nim fałszerstwo dokumentu.

    to juz zalezy od tego czy bedziesz potrafil udowodnic, ze pit zostal
    wystawiony blednie przez przypadek czy tez celowo.

    Sytuacja moze byc tez taka, ze gosciu zaliczke faktycznie odprowadzil.
    I bedzie twierdzil, ze pieniadze sa do odbioru w kasie juz od 10 miesiecy.