  • 1. Data: 2015-01-29 20:47:50
    Temat: Podatek z arbitrażu
    Od: Lopez <l...@p...onet.pl>

    Witam,

    Od jakiegoś czasu prowadzę arbitraż na kilku różnych rynkach,
    a jako, że wielkimi krokami zbliża się czas rozliczenia z fiskusem,
    chciałbym zapytać, czy potrafi mi ktoś wskazać dokument/zapis/ustawę
    która określała by zasadę, na jakiej mógłbym obliczyć wysokość
    dochodu do celów podatkowych oraz należny podatek.

    Mnie do głowy przychodzi kilka sposobów, ale każdy z nich
    posiada pewne wady.

    1. rozliczenie transakcji każdej giełdy z osobna metodą FIFO,
    tylko jest tu jeden problem, z którym sobie nie mogę poradzić,
    mianowicie jest możliwe, że na jednej z giełd mam przewagę
    transakcji sprzedaży, więc w tym przypadku mi się to nie zbilansuje.

    2. rozliczenie par transakcji, sek w tym, że nie wszystkie się
    udały, niektóre dokonywałem jednostronnie i nie wiem za bardzo jak
    mam sobie z nimi poradzić. Ponadto mam przeczucie, że ta metoda
    nie uwzględnia różnic kursowych powstałych w między czasie,

    3. porównać saldo kont z początku roku i końca roku,
    tylko jak tu rozliczyć środki, które dodałem w międzyczasie,
    oraz jak wycenić walory nie będące złotówkami.

    Google nie bardzo chce się przede mną otworzyć,
    za wszelkie rady i wskazówki będę wdzięczny.

    Lopez

  • 2. Data: 2015-01-29 22:14:34
    Temat: Re: Podatek z arbitrażu
    Od: <2...@1...221434.invalid> (Tom N)

    Lopez w

    > Od jakiegoś czasu prowadzę arbitraż na kilku różnych rynkach,
    [...]
    > Google nie bardzo chce się przede mną otworzyć,

    Pytałeś googla o handel walutami, czy górnolotnie podszedłeś (jak) do
    tematu?

    > za wszelkie rady i wskazówki będę wdzięczny.

    Proszę bardzo.

    --
    'Tom N'