  • 1. Data: 2014-07-20 16:33:51
    Temat: Podatki oddziału firmy zagranicznej
    Od: k...@g...com

    Witajcie

    Jak mozna najprosciej zminimalizowac podatek placony przez oddzial firmy zagranicznej
    ? Mozna legalnie wytransferowac go do oddzialu macierzystego ?

    Z jednej strony nie ma w Polsce podatku przychodowego, wiec placi sie haracz od
    zysku. Z drugiej strony majatek oddzialu jest majatkiem centrali, wiec mozna go
    pewnie swobodnie wyprowadzic decyzja centrali, tylko jak to ladnie ujac w papierach ?

    Znajomi ksiegowi nie potrafili odpowiedziec na to pytanie, bo sie tym nie zajmuja w
    praktyce. A ja nie wiem czy lepiej bedzie zalozyc w Polsce oddzial czy zarejestrowac
    lokalna spolke zoologiczna (w tym drugim wypadku wyprowadzenie wydaje sie byc
    prostsze).

    BTW. Oddzialy mozna tworzyc dla firm z tych krajow, w ktorych mozna na zasadzie
    wzajemnosci tworzyc oddzialy firm polskich. Gdzie mozna dostac taka liste krajow ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2014-07-20 18:24:12
    Temat: Re: Podatki oddziału firmy zagranicznej
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-07-20 16:33, k...@g...com pisze:
    > Znajomi ksiegowi nie potrafili odpowiedziec na to pytanie, bo sie tym nie zajmuja w
    praktyce.

    To może spytaj się tych, którzy się tym zajmują w praktyce?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2014-07-20 19:56:09
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 20 lipca 2014 18:24:12 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > To może spytaj się tych, którzy się tym zajmują w praktyce?

    Podasz namiary jesli znasz ? Moze byc na priv.

  • 4. Data: 2014-07-20 21:32:31
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    zagranicznej ? Mozna legalnie wytransferowac go do oddzialu macierzystego ?

    Jaki podatek chcesz chcesz zminimalizować?
    Oddział przedsiębiorcy zagranicznego nie jest "dodatkowym bytem prawnym".
    Czy to osoba fizyczna czy prawna oddział jest nadal przedsiębiorcą
    zagranicznym i
    rozliczenie podatku jest ujęte w jego rocznych zeznaniach czy w bilansie.
    (gorzej jak jest strata w oddziale, bo jej nie można odliczyć w
    maciezrystej jednostce)

  • 5. Data: 2014-07-21 00:04:19
    Od: k...@g...com

    Tak, wiem ze oddzial nie ma osobowosci prawnej, ze jest tylko "przedluzeniem" firmy
    zagranicznej na teren innego kraju i majatek oddzialu jest faktycznie majatkiem
    centrali.
    Chodzi mi o podatek od zysku oddzialu. Bo polskie przepisy wymagaja prowadzenia dla
    oddzialu osobnej ksiegowosci. Wiec podejrzewalem (ale z toku dyskusji dochodze do
    wniosku ze blednie), ze w celach podatkowych.
    Czy zatem dobrze zrozumialem, ze ksiegowosc oddzialu to taka "sztuka dla sztuki",
    prowadzona nie po to, zeby w Polsce placic podatek, ale po to zeby miec gotowy
    material dla ksiegowej zagranicznej ? I niezaleznie od tego jaki bedzie ksiegowy zysk
    oddzialu podatek place poza Polska ?

  • 6. Data: 2014-07-21 06:51:30
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-07-21 00:04, k...@g...com pisze:
> [...]
    material dla ksiegowej zagranicznej ? I niezaleznie od tego jaki bedzie ksiegowy zysk

    Podatki oddział płaci w Polsce.
    Rozliczenie całosciowe dochodowego w macierzystej jednostce wg zasad tam
    obowiązujących. VAT na bieżaco w PL
    Bilans oddziału jest pomocniczy - pozwala ustalić zobowiązanie podmiotu.