  • 1. Data: 2006-01-05 19:01:10
    Temat: Podatki z Irlandii w Polsce
    Od: "Konrad Rokicki" <r...@w...pl>

    Może mi ktoś jak to teraz jest .. ??
    W te wakacje pracowałem w Irlandii, dostałem 100% zwrotu podatku i co teraz
    ??
    Czy polski urząd bedzie wiedział ze pracowałem, gdzie i ile zarobiłem??
    Jesli tak to czy musze płacić teraz jakiś podatek do polskiego urzędu??

    bardzo prosze o pomoc...

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-01-05 19:39:59
    Temat: Re: Podatki z Irlandii w Polsce
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Konrad Rokicki wrote:
    > Czy polski urząd bedzie wiedział ze pracowałem, gdzie i ile zarobiłem??
    Tego to nikt nie wiem.

    > Jesli tak to czy musze płacić teraz jakiś podatek do polskiego urzędu??
    tak.
    Doliczasz dochody zagraniczne do dochodów polskich przeliczajac po
    kursie srednim NBP z dnia otrzymania kasy minus kasa zwolniona z
    podatku, ale dokladnie teraz nie pamietam ile. Chyba 36 funtow za dzien,
    maksymalnie 30 dni).

  • 3. Data: 2006-01-05 19:48:48
    Od: "Konrad Rokicki" <r...@w...pl>

> [...]
    > srednim NBP z dnia otrzymania kasy minus kasa zwolniona z podatku, ale
    > dokladnie teraz nie pamietam ile. Chyba 36 funtow za dzien, maksymalnie 30

    niepracowałem nigdzie w polsce, jestem studentem, i niewiem comam robić, czy
    wypełniac pita??( wolałbym nie)

    ja pracowąłm w Irlandii a nie w Angli :-)

    może mi ktos powiedziec co mam robić? martwic sie czy nie ?

  • 4. Data: 2006-01-05 20:29:07
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Konrad Rokicki wrote:

    > niepracowałem nigdzie w polsce, jestem studentem, i niewiem comam robić, czy
    > wypełniac pita??( wolałbym nie)
    wypełniać

    > ja pracowąłm w Irlandii a nie w Angli :-)
    nie ma znaczenia

    > może mi ktos powiedziec co mam robić? martwic sie czy nie ?

    jak cię dorwą w US to się martwić.

  • 5. Data: 2006-01-05 20:58:49
    Od: "Konrad Rokicki" <r...@w...pl>

    > jak cię dorwą w US to się martwić.

    no to wąłsnie pytam co mam robić, całkowicie sie na tym nie znam .. czy
    czekać az coś mi z US ( polski) przyślą, czy samemu sie przyznać ...
    a jak nie oddam pita, a sie dopatrzą ze pacowałem to co wtedy ?? do ciupy ??
    kilka lat temu prcowałem w USA, tez dostalem zwrot podatku, ale nic poza tym
    nie robiłem.

    moj przypadek napewno nie jest jedyny, duuzo osob teraz pracowąło poza
    granicami..

    moglibyście mi nieco rozjasnic sytuację??

  • 6. Data: 2006-01-05 22:58:23
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Konrad Rokicki wrote:

    > no to wąłsnie pytam co mam robić, całkowicie sie na tym nie znam .. czy
    > czekać az coś mi z US ( polski) przyślą, czy samemu sie przyznać ...

    co to znaczy przyznać.

    Masz obowiązek złożyć zeznanie podatkowe do końca kwietnia 2006.
    Dorywać cię będą dopiero po tym terminie jak się dowiedzą, że miałeś
    obowiązek złożyć pit, a tego nie zrobiłeś.

    > a jak nie oddam pita, a sie dopatrzą ze pacowałem to co wtedy ?? do ciupy ??
    Nie.
    75% podatku od nieujawnionych dochodów.

    > kilka lat temu prcowałem w USA, tez dostalem zwrot podatku, ale nic poza tym
    > nie robiłem.

    No to się ciesz, że US o tym jeszcze nie wie.
    US ma 6 lat na "trzepnięcie" cię.
    Ale, żeby cię mnie straszyć,to w praktyce raczej nie mają szans się o
    tym dowiedzieć, no chyba, że właśnie kupiłeś sobie nowy samochód, albo
    życzliwy sąsiad doniósł.
    Po za tym, jak nie zarobiłeś milionów, to w praktyce tego pdoatku może
    ci wyjść zero,.
    Dla świetego spokoju możesz policzyć i sprawdzić.

    > moj przypadek napewno nie jest jedyny, duuzo osob teraz pracowąło poza
    > granicami..
    to też twój post nie jest jedyny. Zobaczysz co się będzie działo pod
    koniec kwietnia

    > moglibyście mi nieco rozjasnic sytuację??

    No to jescze raz od początku.

    Zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób fizczynych twoje dochody
    podlegają opodatkowaniu polskim podatkiem niezależnie od miejsca ich
    uzyskania.
    Czyli twoim obowiązkiem jest wypełnić odpowiedni pit do końca kwietnia
    2006 roku.
    Trudno żebym za ciebie ten pit przez internet wypełniał.
    Jest dużo ulg i różnych kombinacji, tak że w efekcie może ci wyjść, że
    wcale niczego dopłacać nie będziesz musiał, ale pit wypełnić i złożyć
    musisz.
    Jeśli nie masz zielonego pojęcia jak to zrobić, to na rynku jest mnóstwo
    firm, które wypełnię ten pit za ciebie (oczywiście za drobną opłatą:
    czytaj 50 zł w ubiegłym roku).
    To tak jak z pralką. Jak nie umiesz naprawić, to wzywasz fachowca.

  • 7. Data: 2006-01-06 01:52:25
    Od: "gslabs" <gslabs@_neverspam_.wp.pl>

    "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> wrote in message
    > Konrad Rokicki wrote:

    > Masz obowiązek złożyć zeznanie podatkowe do końca kwietnia 2006.
    > Dorywać cię będą dopiero po tym terminie jak się dowiedzą, że miałeś
    > obowiązek złożyć pit, a tego nie zrobiłeś.

    I reszta bzdur.

    Jak gosc pracowal mniej niz pol roku w Irlandii i nie pracowal w danym
    roku w PL to PITa skladac nie musi.
    I jest roznica czy pracowal w IRL czy UK. Proponuje doksztalcenie sie
    w temacie przed zabieraniem glosu.

    pozdro

  • 8. Data: 2006-01-06 03:20:24
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    gslabs wrote:
> [...]
    > roku w PL to PITa skladac nie musi.
    > I jest roznica czy pracowal w IRL czy UK. Proponuje doksztalcenie sie

    Dobra. Nie bij.
    Chyba za zmęczony byłem, równolegle licząc podatki w Anglii.

    Irlandia (teraz na pewno nie myślę o Anglii) w umowie o unikaniu
    podwójnego opodatkowania ma zapis, że Polska zwalnia dochody w Irlandii
    od opodatkowania w Polsce (z wyjątkami dotyczącymi dywident, odstek i
    takich tam, ale to akurat tu ma małe znaczenier raczej).

    Moja wina.

    Aha.
    W przypadku USA, tak samo jak i Anglii niestety tak już nie jest.

  • 9. Data: 2006-01-07 08:34:29
    Od: "owp" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > Czy polski urząd bedzie wiedział ze pracowałem, gdzie i ile zarobiłem??
    > Jesli tak to czy musze płacić teraz jakiś podatek do polskiego urzędu??

    Poczytaj tu:
    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/6.html?numer=1617&
    dok=1617.6.388.2.2.1.0.1.htm

    Szczególnie ten fragment:

    ' O tym czy trzeba będzie zapłacić podatek, decydują zawarte przez Polskę
    umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania. Można podzielić je na dwie grupy.
    Pierwsza to kraje [w tym Irlandia], w stosunku do których przyjęto metodę
    wyłączenia z progresją. Polega ona na tym, że dochody osiągane za granicą są
    zwolnione od podatku w Polsce, natomiast wpływają one na stawkę podatku
    stosowaną do dochodów osiąganych w Polsce.'

    Pozdrawiam
    owp

  • 10. Data: 2006-01-07 17:43:47
    Od: "Gosc A" <u...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Oczywiscie to ze pracowales w Ire (republice) a nie w Anglii (UK) ma
    olbrzymie znaczenie i kto mowi inaczej musi sie douczyc.

    Nie wiem czy musisz wypelnic PIT - na pewno nie placisz zadnych podatkow (bo
    pieniadze zarobione w Ire tylko zmienija podstawe opodatkowania do pieniedzy
    zarobionych w Pl, a Ty nie masz dochodu w PL.) wiec bedzie to ew. pit
    zerowy. Najlepiej sie spytaj w swoim urzedzie, na pewno nie musisz sie
    martwic ;-)