  • 1. Data: 2018-01-07 21:47:49
    Temat: "Podwójne" faktury
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Od lat robię faktury w Excelu. Klienci się przyzwyczaili do mojego wzoru
    i ja też i nie chcę tego zmieniać.
    Niestety od lipca trzeba będzie robić JPK faktury i w związku z tym mam
    pytanie:
    czy jak będę robił nadal faktury w Excelu, a potem wprowadzę je do
    jakiegoś programu robiącego JPK (Mała Księgowość, czy coś) to nie
    narobię sobie kłopotów?
    Jakaś kontrola mogłaby uznać, że każdą fakturę mam podwójnie?
    Jacek

  • 2. Data: 2018-01-07 22:18:00
    Temat: Re: "Podwójne" faktury
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-01-07, Jacek <k...@a...com> wrote:

    > Od lat robię faktury w Excelu. Klienci się przyzwyczaili do mojego wzoru
    > i ja też i nie chcę tego zmieniać.
    > Niestety od lipca trzeba będzie robić JPK faktury i w związku z tym mam
    > pytanie:

    Nie od lipca, a od stycznia (tego co jest teraz).

    IMHO nie powinni.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 3. Data: 2018-01-07 22:34:42
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Nie od lipca, a od stycznia (tego co jest teraz).

    > IMHO nie powinni.

    A dlaczego IMHO?
    A jak jeszcze urząd poprosi o JPK księgi, to będzie potrójnie?
    Albo czy teraz jak wpisuje np fakturę do rejestru VAT i do księgi, to
    ona się robi podwójna od tego?

    PS
    On analizuje JPK- faktury a nie JPK - ewidencje zakupu i sprzedaży
    JPK -faktury na żadanie US dla mikroprzedsiębiorców jest od lipca 2018

  • 4. Data: 2018-01-08 09:47:22
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-01-07, cef <c...@i...pl> wrote:

    > A dlaczego IMHO?

    Bo nie jestem doradcą i każdy odpowiada za siebie? ;)

    > A jak jeszcze urząd poprosi o JPK księgi, to będzie potrójnie?
    > Albo czy teraz jak wpisuje np fakturę do rejestru VAT i do księgi, to
    > ona się robi podwójna od tego?

    IMHO nie :P

    > On analizuje JPK- faktury a nie JPK - ewidencje zakupu i sprzedaży
    > JPK -faktury na żadanie US dla mikroprzedsiębiorców jest od lipca 2018

    Oki :) To tego nie wiedziałem, wszędzie piszą o JPK od stycznia. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 5. Data: 2018-01-08 12:21:50
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Oki :) To tego nie wiedziałem, wszędzie piszą o JPK od stycznia. :)

    To będzie trochę zaskoczenie - szczególnie dla takich jak pytający
    ( i ja również), którzy mają faktury osobno wyprowadzane a nie
    z programu księgowego. Raczej sobie kupię jakiś programik do faktur,
    ale to tylko chyba po to, żeby zastosować go w razie żadania
    a nie na stałe do pracy.
    (twórcy softu zawsze byli o krok do tyłu z typem faktur jak ja ich
    potrzebowałem:-))

  • 6. Data: 2018-01-08 17:27:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >narobię sobie kłopotów?
    >Jakaś kontrola mogłaby uznać, że każdą fakturę mam podwójnie?

    W zasadzie nie, bo przeciez obie takie same ... maly zgrzyt bedzie,
    jak sobie zazycza kopie z programu wydrukowac ... trzeba mowic, ze to
    nowa wersja programu, a stare kopie w segregatorze :-)

    Ale ... bedzie ci sie chcialo dwa razy wklepywac to samo ?
    No i pomylic sie mozna.

    A klientom pewnie wszystko jedno jaki wzor.

    J.

  • 7. Data: 2018-01-09 23:42:41
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-01-08 o 17:27, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Ale ... bedzie ci sie chcialo dwa razy wklepywac to samo ?
    > No i pomylic sie mozna.
    >
    > A klientom pewnie wszystko jedno jaki wzor.

    Przykładowo w Optimie można w zasadzie dowolny wzór sobie wrzucić, jaki
    tylko ktoś sobie wymyśli, albo zaprząc Excela jako front-end wydruku.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2018-01-12 18:41:26
    Od: Kviat

> [...]
    > sobie zazycza kopie z programu wydrukowac ... trzeba mowic, ze to nowa
    > wersja programu, a stare kopie w segregatorze :-)

    Nie wolno też zapomnieć o kopiach zapasowych.
    Jedna faktura w bazie(/programie/exelu) roboczej.
    Druga faktura w kopii zapasowej tygodniowej.
    Trzecia w kopii 2-tygodniowej
    Czwarta w 3-tygodniowej
    Piąta w 4-tygodniowej
    Te są trzymane w biurze.
    Szósta, miesięczna kopia awaryjna, poza biurem (w razie pożaru biura).
    Siódma, ósma i dziewiąta, za 3 poprzednie miesiące również.
    Dziesiąta, półroczna (+ trzy wcześniejsze półrocza), w skrytce bankowej.
    I już kontrola może uznać, że każdą fakturę masz 13 razy. I do tego
    każda na osobnym nośniku.
    A co, gdy dział od bezpieczeństwa ma jeszcze większą paranoję?

    :)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 9. Data: 2018-01-16 22:12:01
    Od: "KOT" <a...@p...onet.pl>

    Nie wprowadzaj kolego w błąd !!

    Od 1 stycznia 2018 r. obowiązek prowadzenia elektronicznej ewidencji VAT
    (rejestr sprzedaży VAT i rejestr zakupów VAT) i przesyłania jej jako
    Jednolitego Pliku Kontrolnego dla potrzeb VAT (JPK_VAT) obejmie również
    mikroprzedsiębiorców.

    http://www.finanse.mf.gov.pl/web/wp/pp/jpk/jpk-dla-m
    ikroprzedsiebiorcow#contents

    > Oki :) To tego nie wiedziałem, wszędzie piszą o JPK od stycznia. :)
    >
    > --
    > Wojciech Bańcer
    > w...@g...com

    ---
    Ta wiadomosc e-mail zostala sprawdzona pod katem wirusow przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com

  • 10. Data: 2018-01-16 23:23:07
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-01-16 o 22:12, KOT pisze:
> [...]
    >

    > ---
    > Ta wiadomosc e-mail zostala sprawdzona pod katem wirusow przez oprogramowanie AVG.

    A widzisz roznice pomiedzy JPK_VAT a JPK_FAKTURY?

    --
    Pete