  • 1. Data: 2015-01-17 23:35:16
    Temat: Pomysł na koszty?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Cześć,

    prowadzę DG usługową no i boli oddawanie PIT... Zastanawiam się więc co
    mogę wliczyć w KUP... Działalność w terenie u klientów, księgowość
    prowadzę w mieszkaniu... Samochód prywatny, nie na DG.

    Na razie liczę

    a) dojazdy, z czym mnie kurwica bierze, bo klepię po 500 wpisów dziennie
    na 1-2 km czasami i po prostu połowę sobie odpuszczam, bo nie mam sił na
    wklepywanie ;( w książkę tras

    b) telefon komórkowy

    c) Internet z Vectry

    d) materiały biurowe, takie jak papier, koperty etc.

    Z tego co wiem, to ubrań nie mogę żadnych? Wody też nie, tylko na
    pracowników, nie? Moje leczenie? Rehabilitacje? Pewnie nic z tego... Coś
    jeszcze można by wKUPać?

  • 2. Data: 2015-01-18 00:10:53
    Temat: Re: Pomysł na koszty?
    Od: m <m...@g...com>

> [...]
    >
    > a) dojazdy, z czym mnie kurwica bierze, bo klepię po 500 wpisów dziennie
    > na 1-2 km czasami i po prostu połowę sobie odpuszczam, bo nie mam sił na

    Na serio masz 10 tys wpisów/mc? Ile stron liczy miesięcznie twoja
    kilometrówka?

    p. m.

  • 3. Data: 2015-01-18 00:50:29
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-01-17 o 23:35, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Coś jeszcze można by wKUPać?

    Zatrudnij pracownika. Koszt niekwestionowany.

    A Ty będziesz miał więcej czasu dla siebie i dla rodziny,
    może wyrwiesz się na jakieś wakacje.

    Jeśli chcesz napisać, że Cię nie stać na pracownika,
    to zamiast szukać kosztów na początek
    zwiększ obrót, a potem zatrudniaj.

  • 4. Data: 2015-01-18 10:05:44
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-01-18 o 00:50, cef pisze:

    > Zatrudnij pracownika. Koszt niekwestionowany.

    i dodatkowy

    > A Ty będziesz miał więcej czasu dla siebie i dla rodziny,
    > może wyrwiesz się na jakieś wakacje.

    albo mniej bo trzeba szukać więcej zleceń

    > Jeśli chcesz napisać, że Cię nie stać na pracownika,
    > to zamiast szukać kosztów na początek
    > zwiększ obrót, a potem zatrudniaj.

    jak zwiększyć obrót jak się nie da go ogarnąć samemu? :) a jak
    zwiększysz w tym miesiącu i zatrudnisz, a w przyszłym będzie mniejszy?
    świat nie jest zero-jedynkowy

    Łukasz

  • 5. Data: 2015-01-18 10:10:42
    Od: dddddddd <f...@e...com>

> [...]
    >
    > a) dojazdy, z czym mnie kurwica bierze, bo klepię po 500 wpisów dziennie
    > na 1-2 km czasami i po prostu połowę sobie odpuszczam, bo nie mam sił na

    nie spotykasz się z klientami gdzieś dalej? jak jedziesz dogadywać się z
    klientem 300km w jedną stronę to też możesz to wpisać, nawet jak się nie
    dogadacie...
    może lepiej wrzucić auto do firmy (chyba że i tak chcesz prowadzić
    kilometrówkę dla pełnego odliczenia vatu - ale wtedy może warto jeździć
    do pracy jakimś autem dwuosobowym?

    > b) telefon komórkowy

    możesz

    > c) Internet z Vectry

    jak w miejscu prowadzenia działalności to czemu nie

    > d) materiały biurowe, takie jak papier, koperty etc.

    też odliczaj

    > Z tego co wiem, to ubrań nie mogę żadnych?

    robocze to chyba możesz? ale garnituru już nie...

    Wody też nie, tylko na
    > pracowników, nie? Moje leczenie? Rehabilitacje? Pewnie nic z tego... Coś
    > jeszcze można by wKUPać?

    tego wydaje mi się że nie.
    do tego naprawy auta, no skoro masz za duży dochód to kupuj środki
    trwałe i inwestuj w firmę :)

    Łukasz

  • 6. Data: 2015-01-18 10:53:26
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-01-17 23:35, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
> [...]
    >
    > a) dojazdy, z czym mnie kurwica bierze, bo klepię po 500 wpisów dziennie
    > na 1-2 km czasami i po prostu połowę sobie odpuszczam, bo nie mam sił na

    OIDP któryś z programów mapowych (mapamap albo yanosik bo tylko tych
    czasami używam) ma opcję wypełniania ewidencji przebiegu pojazdu.

    > b) telefon komórkowy
    >
    > c) Internet z Vectry
    >
    > d) materiały biurowe, takie jak papier, koperty etc.
    >
    > Z tego co wiem, to ubrań nie mogę żadnych? Wody też nie, tylko na

    Jak nie możesz kiedy możesz. Zaordynuj sobie logo firmowe na plecach
    garnituru czy innego smokingu i voila

    > [...]
    > jeszcze można by wKUPać?

    (Prawie) wszystko co poniosłeś w celu osiągnięcia przychodu.

    Piotrek

  • 7. Data: 2015-01-18 11:56:56
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-01-18 o 10:05, dddddddd pisze:

    > jak zwiększyć obrót jak się nie da go ogarnąć samemu? :) a jak
    > zwiększysz w tym miesiącu i zatrudnisz, a w przyszłym będzie mniejszy?

    To zaciskasz pasa i uruchamiasz oszczędności :-)

    > świat nie jest zero-jedynkowy

    To na początek trzeba podzlecić, a potem jak
    będzie stabilny obrót pozwalający kogoś zatrudnić,
    to się zatrudnia. A Ty jak myślisz, że funkcjonują
    firmy zatrudniające kilka raptem osób?

  • 8. Data: 2015-01-18 13:18:05
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 18.01.2015 o 00:50, cef pisze:

    > Zatrudnij pracownika. Koszt niekwestionowany.

    Ale nie o taki koszt chodziło :)

    > A Ty będziesz miał więcej czasu dla siebie i dla rodziny,
    > może wyrwiesz się na jakieś wakacje.

    Nie jest to takie proste... Doświadczenia konkurencji wykazują, że
    pracownik na rynku usług jest bardzo niestety niefajny, bo najpierw go
    przyuczasz, a jak już wszystko umie i zaznajomi się z klientelą, to
    odchodzi i zakłada konkurencyjny biznes.

    na runku usług, gdzie brak wartości dodanej klienta trzyma cena oraz
    zaufanie do obsługi... Dlatego naturalne jest, że jak taki już
    zaprzyjaźniony z klientem pracownik odchodzi na swoje, to może
    zaoferować klientowi niższą cenę, a bariery niezaufania też nie ma.

    > Jeśli chcesz napisać, że Cię nie stać na pracownika,
    > to zamiast szukać kosztów na początek
    > zwiększ obrót, a potem zatrudniaj.

    W sumie to mam zatrudnionego już i jestem w fazie przyuczania, ale
    akurat nie o tym ten wątek.

  • 9. Data: 2015-01-18 13:20:50
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 18.01.2015 o 00:10, m pisze:

    > Na serio masz 10 tys wpisów/mc? Ile stron liczy miesięcznie twoja
    > kilometrówka?

    ojtam, 500 dziennie to była po prostu forma językowa. Chodzi o to, że to
    mozolne klepanie po parę km, a nie da się tego nawet zesłownikować, bo
    jak danego dnia jadę

    Firma -> klient A -> klient B -> prywatnie coś -> klient C -> firma

    to już takie połączenia Klienta A -> Klient B mogą się nie powtórzyć
    prędko i trzeba mozolnie wklepywać w program te połączenia, które są
    każdy-z-każdym w zasadzie.

  • 10. Data: 2015-01-18 13:23:48
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 18.01.2015 o 10:10, dddddddd pisze:
    > nie spotykasz się z klientami gdzieś dalej?

    Raczej nie, klient zbyt odległy nie jest moim klientem, bo nie jestem w
    stanie go serwisować.

    >jak jedziesz dogadywać się z
    > klientem 300km w jedną stronę to też możesz to wpisać, nawet jak się nie
    > dogadacie...

    No ja wiem, ale rozważam teraz uczciwe po prostu możliwości.

    > robocze to chyba możesz? ale garnituru już nie...

    Ale robocze to musi być stricte robocze dla robola, a ja robię albo
    garnitur albo dżinsy, polar etc.

    > Wody też nie, tylko na
    > tego wydaje mi się że nie.
    > do tego naprawy auta, no skoro masz za duży dochód to kupuj środki
    > trwałe i inwestuj w firmę :)

    Dochód mam mały, jakbym miał za duży, to bym nie myślał o kosztach.