  • 1. Data: 2003-04-25 09:06:54
    Temat: Potrącenia z listy płac
    Od: "Oscarek" <k...@p...pl>

    Mam pytanie z Kodeksu Pracy
    Jak to jest z potrąceniami z listy płac?
    Jeśli wystawiliśmy fakturę naszemu pracownikowi za przekroczony limit rozmów
    telefonicznych, podpisał ją, to czy można bez żadnych przeszkód potrącić mu
    tą kwotę w liście płac, czy musi ją wpłacić do kasy

    Oscarek

  • 2. Data: 2003-04-25 09:19:26
    Temat: Re: Potrącenia z listy płac
    Od: "magdap" <m...@a...net.pl>

    Użytkownik "Oscarek" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    mu
    > tą kwotę w liście płac, czy musi ją wpłacić do kasy

    na wszelkie potracenia pracownik musi sie zgodzic na pismie,oczywiscie
    oprocz urzedowych i to do okreslonej wysokosci.
    magda

  • 3. Data: 2003-04-25 09:33:44
    Temat: Odp: Potrącenia z listy płac
    Od: "Oscarek" <k...@p...pl>

    Użytkownik magdap <m...@a...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b8aujh$iua$...@n...news.tpi.pl...

> [...]
    > na wszelkie potracenia pracownik musi sie zgodzic na pismie,oczywiscie
    > oprocz urzedowych i to do okreslonej wysokosci.

    A czy podpisanie faktury nie jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na jej
    zapłatę?
    Jeden z pracownikow odchodzi z pracy, a ma nie uregulowaną taką fakturę na
    kwotę kilkudziesięciu złotych. Jeśli mu nie potrącimy tej kwoty to nie
    będziemy w stanie jej odzyskać.

    Oscarek

  • 4. Data: 2003-04-25 09:46:44
    Temat: Re: Odp: Potrącenia z listy płac
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Jeden z pracownikow odchodzi z pracy, a ma nie uregulowaną taką fakturę na
    > kwotę kilkudziesięciu złotych. Jeśli mu nie potrącimy tej kwoty to nie
    > będziemy w stanie jej odzyskać.

    Nie mozecie mu jej potracic z wyplaty. Musi ja zaplacic dobrowolnie, ew.
    mozecie wystapic do sadu jesli tego nie zrobi.

    Faktura sama w sobie nie jest zgoda na potracenie z wyplaty.

  • 5. Data: 2003-04-25 10:19:46
    Od: "magdap" <m...@a...net.pl>

> [...]
    > Jeden z pracownikow odchodzi z pracy, a ma nie uregulowaną taką fakturę na
    > kwotę kilkudziesięciu złotych. Jeśli mu nie potrącimy tej kwoty to nie

    bez zgody mozna potracic nierozliczona zaliczke,a f-ra nie zawiera przeciez
    klauzuli,ze platnosc nastapi poprzez potracenie z pensji...
    Powiedz czlowiekowi,zeby takie pismo napisal,a jak nie bedzie chcial to
    sad...

  • 6. Data: 2003-04-25 10:31:07
    Od: "Oscarek" <k...@p...pl>

    Użytkownik magdap <m...@a...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b8b24k$4cd$...@n...news.tpi.pl...

> [...]
    > klauzuli,ze platnosc nastapi poprzez potracenie z pensji...
    > Powiedz czlowiekowi,zeby takie pismo napisal,a jak nie bedzie chcial to

    Podawać do sądu o 80 PLN ?????
    A czy mogę wstrzymać wydanie świadectwa pracy do czasu rozliczenia się z
    zakładem lub umieszczenia w świadectwie pracy informacji o nierzetelności
    pracownika względem zakładu pracy?

  • 7. Data: 2003-04-25 10:37:00
    Od: "magdap" <m...@a...net.pl>

> [...]
    > zakładem lub umieszczenia w świadectwie pracy informacji o nierzetelności
    kwota nie jest istotna,decyzja nalezy do Ciebie.Nie mozesz wstrzymywac
    swiadectwa pracy.Pracownik musi je otrzymac zgodnie z prawem i w terminie.
    Inaczej,jak sie uprze, to sam pojdzie do sadu.Niestety
    magda

  • 8. Data: 2003-04-25 21:18:01
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    > Podawać do sądu o 80 PLN ?????

    PODAROWAĆ Mu je.
    każdy pomysł na ich wydobycie "siłowe" jest głupi.
    Albo pracownik szanuje siebie samego i zapłaci, albo ma pracodawcę tam gdzie
    plecy tracą swą szlachetną nazwę.:-)

  • 9. Data: 2003-04-25 22:53:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 Apr 2003, Oscarek wrote:

> [...]
    [...]
    >+ > > A czy podpisanie faktury nie jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na jej
    [...]
> [...]
    >+ > klauzuli,ze platnosc nastapi poprzez potracenie z pensji...
    >+ > Powiedz czlowiekowi,zeby takie pismo napisal,a jak nie bedzie chcial to

    :)

    >+ A czy mogę wstrzymać wydanie świadectwa pracy do czasu rozliczenia

    Nie. Ale możesz ew. uprzedzić że spróbujesz sprzedać jego dług nowemu
    pracodawcy. Powinno wywrzeć (na pracowniku) właściwe wrażenie ;]

    pozdrowienia, Gotfryd