  • 1. Data: 2008-10-04 14:44:48
    Temat: Potwierdzenie przelewu - jak to wpisać do KPiR?
    Od: Sheen <z...@v...pl>

    Czy poprawny jest taki wpis do księgi przychodów i rozchodów: "opłacenie
    składek na ubezpieczenia społeczne", z podaniem jako nr dowodu
    księgowego: "potwierdzenie przelewu xxx", gdzie xxx to nr przelewu
    nadany przez mój bank?

  • 2. Data: 2008-10-05 09:34:46
    Temat: Re: Potwierdzenie przelewu - jak to wpisać do KPiR?
    Od: Waldemar Fraś <w...@n...ekrakow.net>

    Sheen pisze:
> [...]
    > składek na ubezpieczenia społeczne", z podaniem jako nr dowodu
    > księgowego: "potwierdzenie przelewu xxx", gdzie xxx to nr przelewu
    Nie znam się;) ale tego nie da się czasem załatwić jakimś dowodem
    wewnętrznym i podpiąć do niego potwierdzenie przelewu?

    --
    pozdrawiam
    Waldemar Fras'

  • 3. Data: 2008-10-05 12:32:27
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 05 Oct 2008 11:34:46 +0200, Waldemar Fraś napisał(a):

    > Nie znam się;) ale tego nie da się czasem załatwić jakimś dowodem
    > wewnętrznym i podpiąć do niego potwierdzenie przelewu?

    DW są fascynującą zapchajdziurą - nie wiesz co zrobić? Zrób dowód
    wewnętrzny i podepnij! Ile razy to już słyszałem od różnych osób. I chyba
    żadna z nich na oczy nie widziała rozporządzenia o KPiR.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 4. Data: 2008-10-05 13:57:39
    Od: Sheen <z...@v...pl>

    Borys Pogoreło wrote:

    > DW są fascynującą zapchajdziurą - nie wiesz co zrobić? Zrób dowód
    > wewnętrzny i podepnij! Ile razy to już słyszałem od różnych osób. I chyba
    > żadna z nich na oczy nie widziała rozporządzenia o KPiR.

    Ja czytałem to rozporządzenie i jest tam mowa, że dowodami księgowymi są
    m.in. "dowody opłat pocztowych i bankowych". Z kolei dowody wewnętrzne
    mogą dotyczyć tylko niektórych kosztów (rozporządzenie konkretnie
    wymienia, jakich) i nie ma wśród nich przelewów bankowych.

    Pytałem, bo potwierdzenie przelewu nie ma numeru, tak jak faktura, a coś
    w kolumnie "numer dowodu księgowego" trzeba wpisać. Ostatecznie wpisałem
    "potwierdzenie przelewu xxx" (xxx to nr przelewu nadany przez mój bank).

  • 5. Data: 2008-10-05 14:12:41
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Sheen w <news:gcah4v$8jf$1@news.onet.pl>:

    > Ja czytałem to rozporządzenie i jest tam mowa, że dowodami księgowymi są
    > m.in. "dowody opłat pocztowych i bankowych".

    No właśnie.

    > Pytałem, bo potwierdzenie przelewu nie ma numeru, tak jak faktura, a coś
    > w kolumnie "numer dowodu księgowego" trzeba wpisać.

    A dlaczego trzeba, skoro minister napisał:
    -- oznaczone numerem lub w inny sposób umożliwiający powiązanie dowodu
    z zapisami księgowymi dokonanymi na jego podstawie.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]