  • 11. Data: 2006-10-04 08:08:48
    Temat: Re: Potwierdzenie salda
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > No żesz... zapłacisz taką, jaka wynika z *błędnie* odczytanej faktury!!
    > Ktoś przeczytał 1111,21 zamiast 111,21 i taka została wpisana "po obu
    > stronach".

    no to ja nie rozumiem;-)
    przeczytałam 1 111,21 i tak puściłam przelew. To kesięgując wyciag
    bankowy nie wpiszę 111,21 tylko 1 111,21, bo inaczej nie zamknie mi się
    bank.
    płacę gotówką? no to wpisuję do raportu 111,21, ale nie gra mi kasa.
    Zakładając, że ejstem porządna;>, to robiąc na koniec dnia raport kasowt
    przewala mi się przed okami, że komuś wypłaciłam te 1000 zł więcej jak
    powinnam

    innych mozliwości nie widzę

    > Goniu, przynosi pracownik f-rę płatną przelewem, księgują ją gdzie tam
    > trzeba - z *błędnym* wpisem wartości - i na podstawie tego błędnego
    > wpisu płacą.
    > Naprawdę kasa i bank będzie grała.
    > Niby skąd weźmiesz informację że ta kwota jest błędna, oprócz ponownego
    > czytania faktury oczywiście ;>, jeśli ktoś na podstawie błędnego zapisu
    > zapłaci?

    j.w.???

    aaa, chyba dociera do mnie........nie jest to takie proste, zapewniam
    Cie;-) chyba , że kroś wpierw dokonuje wpisu do ksiąg , a potem na
    podstawie takiego wpisu dokonuje pzrelewów. Ale ja jeszcze sie z kimś
    takim nie spotkałąm.

    > Ależ zbilansują Ci się!
    > Masz wpis 1111,21 zł "do zapłaty", 1111,21 "zapłacono".

    ja dalej tego nie widzę;-)
    szczególnie, że płatności dokonywane są zazwyczaj przez kogo innego jak
    osobę, któa wpukuje dane na konta, zakąłdam, że później przynajmniej
    rejestry VAT są sprawdzane - i wtedy ta nieprawidłowość wyjść musi

  • 12. Data: 2006-10-04 09:00:38
    Od: "\\n" <...@...xy>

    Dnia 10/3/2006 10:26 PM, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Ale na zdrowy rozum, sprawdzenie salda z kimś kto dokonał transakcji,
    > mimo że wydaje nam się ;) iż transakcja została rozliczona, ma pewien
    > sens: jest to sprawdzenie poprawności naszych danych.
    > Błąd w wycenie wierzytelności może wynikać z tego, że ktoś z faktury
    > na 1111,21 zł przepisał 111,21 zł (albo 11111,21 zł) i tyle zapłacono
    > przelewem, zapiski w księgach winien/ma mogą się zgadzać.
    > U nas :>
    > A "wycena wierzytelności" będzie mimo "wewnętrznej zgodności" do kitu ;)
    > Jak kontrahent ujawni że mamy nadpłatę lub niedopłatę 1000 zł to ktoś się
> [...]

    Jeśli mówisz o wierzytelności - żeby taki przypadek mógł zajść nasz
    kontrahent musiałby się pomylić dokładnie w ten sam sposób w przeciwnym
    wypadku zawsze wyjdzie jakieś saldo, jeżeli była niedopłata to zostanie
    wysłane potwierdzenie sald, jeżeli nadpłata to wyjdzie to już przy
    parowaniu zapłaty z faktura i zostanie wyjaśnione z kontrahentem od razu.
    Jeżeli mówisz o zobowiązaniu - (potwierdzeniem sald zobowiązań zajmują
    się kontrahenci) wyjdzie to samo tylko "od drugiej strony"

  • 13. Data: 2006-10-04 15:26:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Oct 2006, gonia wrote:

    > no to ja nie rozumiem;-)
    > przeczytałam 1 111,21 i tak puściłam przelew. To kesięgując wyciag bankowy
    > nie wpiszę 111,21 tylko 1 111,21, bo inaczej nie zamknie mi się bank.

    No i tyle.
    Masz wszystko w porządku - tylko tyle że nieprawidłowo :>

> [...]
    > wpisu dokonuje pzrelewów. Ale ja jeszcze sie z kimś takim nie spotkałąm.

    Acha :)
    A listę wierzytelności do zapłacenia to zazwyczaj pracownicy skąd
    biorą? Z ciekawości pytam... :O

> [...]
    > osobę, któa wpukuje dane na konta, zakąłdam, że później przynajmniej rejestry

    No jak ktoś rzetelnie sprawdzi tę fakturę to oczywiście powinien
    zauważyć. Ale ja tak zlośliwie taką kwotą rzucam że nawet przy sprawdzaniu
    mozna potwierdzić nieprawidłową wartość :)

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2006-10-04 15:28:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Oct 2006, \n wrote:

    > Jeśli mówisz o wierzytelności - żeby taki przypadek mógł zajść nasz
    > kontrahent musiałby się pomylić dokładnie w ten sam sposób w przeciwnym
    > wypadku zawsze wyjdzie jakieś saldo

    Zgoda. Jemu wyjdzie :)
    To prawda, że musi albo sam złamać przepis albo nie być na PK.

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2006-10-05 10:57:11
    Od: gonia <g...@w...pl>

    > No i tyle.
    > Masz wszystko w porządku - tylko tyle że nieprawidłowo :>

    nie widze nieprawidłowości, ale to nie jest chyba istotne;-)

    > Acha :)
    > A listę wierzytelności do zapłacenia to zazwyczaj pracownicy skąd
    > biorą? Z ciekawości pytam... :O

    zakładam, że sobie ją tworzą - nie jest to wydruk konta kontrahenta,
    któe słuzy do uzgodnienia salda, nie zapłaty;-)

    > No jak ktoś rzetelnie sprawdzi tę fakturę to oczywiście powinien
    > zauważyć. Ale ja tak zlośliwie taką kwotą rzucam że nawet przy sprawdzaniu
    > mozna potwierdzić nieprawidłową wartość :)

    niemożliwe - pecjalnie wspomniałam o rejestrach VAT, bo nie podejrzewam,
    żeby komuś się chciało sprawdzać dziennik, szczególnie jeśli przechowuje
    do w innej jak papierowa formie;-)

    bo w dzienniku ( nie ma chyba za bardzo innej sensownej możkiwości
    sprawdzenia wpisów do ksiag) można przeoczyć ten ogrom jedynek, w
    rejestrze VAT inna kwota się pokaże, o ile ktos nie wyąłpał tego na
    etapie dekretu - co jest też bardzo mało prawdopodobne