  • 1. Data: 2007-10-31 10:52:52
    Temat: Praca na etat, ale czesc zarobkow za fakture VAT?
    Od: "crazy" <b...@o...pl>

    Witam

    Pytanie teoretyczne

    Pracuje na etacie, otrzymuje normalna pensje. Ide po podwyzke - szef mowi:
    nie ma szans, poniewaz bylbym za drogi. Ja na to, ze na to co dostane
    dodatkowo moge wystawic fakture VAT (mam DG) w odpowiedniej wysokosci
    (odliczam VAT oraz podatek, zeby miec to co chcialem).

    Czy to jest formalnie mozliwe? Mam pensje za prace na etat, a na czesc
    rzeczy, ktore wykonuje wystawiam fakture VAT? Teoretycznie nie widze
    preszkod, ale moze cos jest takiego w prawie, ktore zabrania takich
    kombinacji?

    Shmuck

  • 2. Data: 2007-10-31 22:39:49
    Temat: Re: Praca na etat, ale czesc zarobkow za fakture VAT?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 31 Oct 2007, crazy wrote:

> [...]
    > dodatkowo moge wystawic fakture VAT (mam DG) w odpowiedniej wysokosci
    > (odliczam VAT oraz podatek, zeby miec to co chcialem).

    Po kolei:
    - wytłumacz, jaką to metodą *TY* odliczasz VAT (bo pomyślałby kto, że
    zwyczajnie "odprowadzasz do US" :>)
    - tudzież j.w. "podatek", który i od czego?
    - *na co* miałaby być ta faktura?

> [...]
    > rzeczy, ktore wykonuje wystawiam fakture VAT? Teoretycznie nie widze
    > preszkod, ale moze cos jest takiego w prawie, ktore zabrania takich

    1. "Podmioty powiązane": nic nie zabrania, ale za to daje USowi okazję
    żeby się wykazać prawem do "określenia ceny" :)
    2. ZUSowi dla odmiany może się spodobać stwierdzenie, że owa umowa ma
    cechy "osobistej". Sądząc z objawów ZUS jakoś szczególnie nie jest
    aktywny w tym zakresie, niemniej JAKBY tak przyhaczył...

    pzdr, Gotfryd