  • 1. Data: 2008-09-03 16:37:16
    Temat: Pracownicy sport pracodawca
    Od: "krzymek" <krzymek_WYTNIJ_@_WYTNIJ_terramail.pl>

    Witam,
    Jesteśmy zatrudnieni w niewielkiej formie i z pracodawcą dogadaliśmy się że
    będzie opłacał dla Nas (pracowników) salę sportową. Ale tylko pod warunkiem,
    że będziemy mieli na to fakturę i ów koszt będzie mógł wliczyć w koszty
    działalności firmy.
    Znaleźliśmy salę sportową i nie ma problemu z wystawieniem faktury,
    natomiast Pani księgowa (z biura rachunkowego) mówi nam że taka faktura jest
    zła. Niestety nie znam się na tym co tam jest złe. Natomiast jak to zrobić
    aby faktura była dobra. Co ma być napisane na fakturze, oraz co powiedzieć
    Pani księgowej żeby to "zaksięgowała".
    Może to w zawiły sposób napisałem ale proszę o podpowiedzi jak ruszyć taką
    sprawę.

    P.S.
    Na fakturze otrzymanej było napisane "wynajem hali sportowej"
    --
    ---==[ krzymek ]==---

  • 2. Data: 2008-09-03 17:04:07
    Temat: Re: Pracownicy sport pracodawca
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "krzymek" <krzymek_WYTNIJ_@_WYTNIJ_terramail.pl> napisał w
    wiadomości news:

> [...]
    > powiedzieć Pani księgowej żeby to "zaksięgowała".
    > Może to w zawiły sposób napisałem ale proszę o podpowiedzi jak ruszyć taką

    Zapytać pani księgowej co jest źle i to poprawić.
    Wróżki wyginęły.

    > P.S.
    > Na fakturze otrzymanej było napisane "wynajem hali sportowej"

    No chyba nie tylko to, inaczej nie byłaby to faktura. ;-)

  • 3. Data: 2008-09-03 18:46:18
    Od: "krzymek" <krzymek_WYTNIJ_@_WYTNIJ_terramail.pl>

    > Zapytać pani księgowej co jest źle i to poprawić.
    > Wróżki wyginęły.

    Bardziej mi chodzi o to, żeby podpowiedziec ksiegwej jak ma to
    "zaszufladkowac" zeby nie było problemu.
    Bo jak na razie mowi ze nie moze wliczyc kosztu wynajętej sali sportowej, bo
    to nijak ma sie z działalnością firmy.
    Ale może ktoś wie co z tym mozna zrobić ?
    --
    ---==[ krzymek ]==---

  • 4. Data: 2008-09-03 18:51:52
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    > Bardziej mi chodzi o to, żeby podpowiedziec ksiegwej jak ma to
    > "zaszufladkowac" zeby nie było problemu.

    > Ale może ktoś wie co z tym mozna zrobić ?

    Zmienić księgową.

    --
    andreas

  • 5. Data: 2008-09-03 19:02:18
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    krzymek w <news:g9mm1r$p6v$1@inews.gazeta.pl>:

    > Bardziej mi chodzi o to, żeby podpowiedziec ksiegwej jak ma to
    > "zaszufladkowac" zeby nie było problemu.
    > Bo jak na razie mowi ze nie moze wliczyc kosztu wynajętej sali sportowej, bo
    > to nijak ma sie z działalnością firmy.

    A fundusz socjalny jak się w Twojej firmie ma? ;P

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2008-09-03 19:41:07
    Od: "krzymek" <krzymek_WYTNIJ_@_WYTNIJ_terramail.pl>

    > Zmienić księgową.

    Rozmumiem, że Ty chciałbyś zostac głownym księgowym. Zatem prosze o
    podpowiedz jak rozwiązac ten problem.
    --
    ---==[ krzymek ]==---

  • 7. Data: 2008-09-03 19:43:50
    Od: "krzymek" <krzymek_WYTNIJ_@_WYTNIJ_terramail.pl>

    > A fundusz socjalny jak się w Twojej firmie ma? ;P

    Pewnie się nie ma wogóle, bo jak wiem nie ma takiego obowiązku, wiem że
    mozna go stwożyć.
    Ale czy fundusz jest czy go nie ma jakoś te faktury można zaksięgowac tylko
    co mam podpowiedzić ksiegowej. Czy koniecznie ten fundusz trzeba stwożyć ?
    Tylko po co tworzyć fundusz skoro mamy fakture, wszystko jest legalnie tylko
    ksiegowo jak to rozwiązać ?
    --
    ---==[ krzymek ]==---

  • 8. Data: 2008-09-03 19:58:11
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    krzymek w <news:g9mpdm$88e$1@inews.gazeta.pl>:

    > Pewnie się nie ma wogóle, bo jak wiem nie ma takiego obowiązku, wiem że
    > mozna go stwożyć.

    No to jaki masz jeszcze problem?

    > Ale czy fundusz jest czy go nie ma jakoś te faktury można zaksięgowac tylko
    > co mam podpowiedzić ksiegowej.

    Żeby utwoRZyć fundusz, jeżeli go nie ma.

    > Tylko po co tworzyć fundusz skoro mamy fakture, wszystko jest legalnie tylko
    > ksiegowo jak to rozwiązać ?

    Kto ma fakturę i z jakimi danymi? Kto zawarł umowę? Jaki był warunek
    finansowania, o którym pisałeś w pierwszej wiadomości?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 9. Data: 2008-09-04 05:14:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Sep 2008, krzymek wrote:

> [...]
    [...]
    > Ale czy fundusz jest czy go nie ma jakoś te faktury można zaksięgowac

    Oczywiście.
    Jako "nie koszty" - przy pełnej księgowości.
    Rozdawanie pieniędzy na osobiste potrzeby pracowników może działać na
    dwa sposoby: nie być kosztem dla firmy albo/i być przychodem pracownika :]

    > Tylko po co tworzyć fundusz skoro mamy fakture, wszystko jest legalnie tylko
    > ksiegowo jak to rozwiązać ?

    Chyba czegoś nie rozumiesz.
    Zaksięgowanie, które pozwala zaliczyć w koszty i ew. odliczyć VAT musi
    mieć na celu ZARABIANIE przez firmę!
    Jaki *zarobek* osiąga firma przez to, że wynajmie halę?

    Może to zadziałać tak (patrz wyżej): firma "płaci" pracownikom w ten
    sposób, że częścią ich wynagrodzenia jest korzystanie z hali.
    No, pracownikom się płaci żeby zarabiali (DLA FIRMY, znaczy firma
    zarabia na tym, że oni coś robią), więc to jest pewna metoda
    na uznanie za koszt.
    Musi to być wyraźnie ujęte w umowie o pracę (zasadniczo wynagrodzenie
    wypłaca się w pieniądzu) i oczywiście ... od tego wynagrodzenia w takim
    przypadku PRACOWNIK zapłaci podatek :>

    FSS być może jest metodą na "prawne" obejście tego ograniczenia,
    ale NIE MOŻNA tak wot zrobić "tak jak na FSS" i chcieć metodą
    tupnięcia "przecież mam fakturę" :P
    Z limitowanego, osobno rozliczanego funduszu (jak pracodawca wpłaci
    pieniądze na FSS to *nie moze* z niego brać na inne cele!)
    wolno na *niektóre* cele pieniądze wypłacać bez dalszego opodatkowania.
    Nie wypowiadam się, czy na cele sportowo-rekreacyjne bo nie wiem.

    FYI: jest jeszcze drobny szczegół.
    Jeśli na tej f-rze jest VAT, to ten VAT *nie da* się odliczyć przez
    firmę, ani jeśli to będzie "część wynagrodzenia pracownika", ani
    jeśli to będzie "przez Fundusz"...

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2008-09-04 05:56:32
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 04 Sep 2008 07:14:47 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > wolno na *niektóre* cele pieniądze wypłacać bez dalszego opodatkowania.
    > Nie wypowiadam się, czy na cele sportowo-rekreacyjne bo nie wiem.

    Fundusz socjalny w tym wypadku może nie zadziałać. Z fundudszu socjalnego
    nie można pokrywać wydatków na rzecz wszystkich pracowników "jak leci"
    Muszą być ustalone jakieś kryteria komu sie należy a komu nie.