  • 1. Data: 2008-08-24 11:01:35
    Temat: Problem: sprzedany windows bez kasy... :(
    Od: b...@i...pl

    Witam,

    Mam taki problem, chociaz na razie mnie nikt nie zlapal, ale toche sie
    boje :(

    Prowadze dzialalnosc gospodarcza ktora jest zwolniona z kasy fiskalnej
    (na podstawie wlasnie rodzaju dzialalnosci).
    Kupilem sobie do dzialalnosci komputer z windowsem, ale pomylilem w
    hurtowni wersje windowsa, wiec po 2 tygodniach sprzedalem go przez
    allegro i kupilem nową tą ktora chcialem.
    Na allegro wystawilem osobie fizycznej fakture i juz.

    Teraz czytam, zupelnie przypadkiem, ze wszedl w 2006r przepis kasujacy
    dowolne zwolnienie z kasy fiskalnej w momencie sprzedazy agranych plyt
    - takze z oprogramowaniem...
    Co zrobic w takiej sytuacji, kiedy chcialem sie pozbyc ze stanu
    jednorazowo Windowsa ? (no i to zrobilem de facto). Nie ma innej drogi
    jak tylko kupienie kasy fiskalnej dla jednorazowej transakcji ????
    (podkreslam: nie handluje oprogramowaniem!)

    POMOCCCYYY!!!
    Kuba

  • 2. Data: 2008-08-24 12:27:02
    Temat: Re: Problem: sprzedany windows bez kasy... :(
    Od: r...@o...pl

    On 24 Sie, 13:01, b...@i...pl wrote:
> [...]
    > jak tylko kupienie kasy fiskalnej dla jednorazowej transakcji ????
    > (podkreslam: nie handluje oprogramowaniem!)

    W swietle przepisow jestes juz keszmanem.
    Masz teraz wyjscie - albo siedzisz cicho i liczysz na szczescie(a
    mozna temy szczesciu pomoc - tyle ze to juz bedzie wykroczenie
    skarbowe wiec odradzam) albo skladasz czynny zal i instalujesz kase.

  • 3. Data: 2008-08-24 12:35:13
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Użytkownik <b...@i...pl> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
[...]

    A czy nie możesz tego podpiąć jako sprzedaż/osprzedaż licencji?
    Czy to była płayta CD (czy w ogóle jakiś nośnik) to może nie jest takie
    jednoznaczne?

    SIM

  • 4. Data: 2008-08-24 15:58:13
    Od: b...@i...pl

    > A czy nie możesz tego podpiąć jako sprzedaż/osprzedaż licencji?
    > Czy to była płayta CD (czy w ogóle jakiś nośnik) to może nie jest takie
    > jednoznaczne?

    No fizycznie opisujac, to bylo zamkniete pudelko z wstepna umowa
    licencyjna na wierzchu na pudelku, a w srodku plyta CD z naklejka
    windowsowa do naklejenia na komputerze i pelna licencja w postaci
    malutkiej ksiazeczki...

    Kuba

  • 5. Data: 2008-08-24 17:28:24
    Od: b...@i...pl

> [...]
    > mozna temy szczesciu pomoc - tyle ze to juz bedzie wykroczenie
    > skarbowe wiec odradzam) albo skladasz czynny zal i instalujesz kase.- Ukryj
    cytowany tekst -

    Zaraz zaraz... jeszcze jedno... Przeciez za sprzedaz rozumie sie chyba
    handlowanie ? Czy nie ? Bo tak sobie patrze na ksiazke przychodow-
    rozchodow i mam tam dwie rubryki: 1.sprzedaz towarow i uslug oraz 2.
    pozostale przychody... windows ktory sprzedalem to nie jest ani towar
    ani usluga (bo nie zostal zaksiegowany jako "Zakup towarów
    handlowych"), tylko pozbycie sie ze stanu czegos co uzywalem i
    zostanie zaksiegowany do rubryki "pozostale przychody"... czy to nadal
    podpada pod sprzedaz ??? i nadal kasuje mi zwolnienei z kasy
    fiskalnej ??

    Kuba

  • 6. Data: 2008-08-24 18:14:22
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    b...@i...pl w
    .googlegroups.com>:

    cytowany tekst -

    > Zaraz zaraz... jeszcze jedno... Przeciez za sprzedaz rozumie sie chyba
    > handlowanie ? Czy nie ?

    1. Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zwanym dalej
    ,,podatkiem", podlegają:
    1) odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium
    kraju;

    Masz tam coś o sprzedaży? ;-)

    Nie, to zobacz to:

    22) sprzedaży - rozumie się przez to odpłatną dostawę towarów i
    odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju

    > Bo tak sobie patrze na ksiazke przychodow-
    > rozchodow i mam tam dwie rubryki: 1.sprzedaz towarow i uslug oraz 2.
    > pozostale przychody...

    Wiesz, związek między ustawami jest luźny.

    > windows ktory sprzedalem to nie jest ani towar
    > ani usluga (bo nie zostal zaksiegowany jako "Zakup towarów
    > handlowych"), tylko pozbycie sie ze stanu czegos co uzywalem

    Raczej nie używałeś... Sam to napisałeś :P

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2008-08-24 19:07:47
    Od: b...@i...pl

> [...]
    > "podatkiem", podlegają:
    > 1) odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium

    Zaraz, ale to chyba rozwiazales moj problem... ?
    Bo sprawa wyglada tak, ze skoro mowa jest o dostawie towarow lub
    uslug, to sprzedaz windowsa nie byla przeciez sprzedaza towaru...
    towar to cos co sie kupuje z mysla o tym zeby sprzedac ( i miec
    zysk)...
    ja natomiast kupilem windowsa z mysla o uzytkowaniu i jak juz
    sprzedalem, to sprzedalem ze stratą (minus 50 zł) ! (po prostu
    chcialem sie tego pozbyc i odzyskac chociaz czesc pieniedzy)
    co wiecej nie zaksiegowalem go w rubryce "wartosc sprzedanych towarow
    i uslug" tylko "pozostale przychody"...

    Jak uwazacie... ?

    pozdrawiam,
    Kuba

  • 8. Data: 2008-08-24 21:11:32
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Użytkownik <b...@i...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]

    licencyjna na wierzchu na pudelku, a w srodku plyta CD z naklejka
    windowsowa do naklejenia na komputerze i pelna licencja w postaci

    Skoro zamknięte pudełki, to nie ma pewności, że był tam CD a nie np. kartka
    z linkiem do programu na WWW.
    Ja np. mam legalnie windowsy właśnie jako źródło w sieci, a nie żaden CD.

    SIM

  • 9. Data: 2008-08-24 21:15:53
    Od: b...@i...pl

> [...]
    > z linkiem do programu na WWW.
    > Ja np. mam legalnie windowsy właśnie jako źródło w sieci, a nie żaden CD.

    Oj... A jesli na pudelku bylo napisane co jest w srodku? :) Wiesz...
    to troche naciagane tlumaczenie... :) Zreszta Microsoft nie sprzedaje
    chyba windowsow w pudelkach jako link :)

    Kuba

  • 10. Data: 2008-08-25 06:47:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 24 Aug 2008, b...@i...pl wrote:

    > Zaraz zaraz... jeszcze jedno... Przeciez za sprzedaz rozumie sie chyba
    > handlowanie ?
    [...]
    > windows ktory sprzedalem to nie jest ani towar
    > ani usluga (bo nie zostal zaksiegowany jako "Zakup towarów
    > handlowych")

    Z p. widzenia VAT sprzedaż ST lub WNiP to "normalna sprzedaż".
    Jedynym AFAIR wyjątkiem jest fakt, że nie dolicza się jej do
    proporcji sprzedaży oraz limitu zwolnienia z VAT.

    > tylko pozbycie sie ze stanu czegos co uzywalem

    Tia.
    To oprócz "dobrowolnego przyznania się na grupie" :) masz jeszcze
    do przeczytania definicję "towaru używanego w rozumieniu ustawy
    o VAT".

    > i zostanie zaksiegowany do rubryki "pozostale przychody"...

    Już Ci Tom pisał :)
    A raczej ":(" w kontekście wniosków.
    BTW: ten przepis, w świetle nie wyłączenia (z tego wyłączenia
    od zwolnień oczywiście) sprzedaży związanej z WNiP oraz
    wszelkiego rodzaju driverów itepe to oczywiście bzdura.
    Ale niestety :( mamy taki kraj, że nawet (niektórym) obywatelom
    trudno pojąć, że coś może być regulowane częściowo :] (to
    w kontekście dyskusji na pms o dopuszczalności przechodzenia
    na czerwonym :))

    pzdr, Gotfryd