  • 1. Data: 2007-11-08 07:28:07
    Temat: Problem z PIT 11
    Od: TC <tar.ca-m.i_on@tl_e.n.pl>

    Otóż mam taki problem. Ponieważ mój dłużnik nie płaci powstało u mnie
    zadłużenie w US i ZUS. Jak mam rozliczyć Pit 11 dla pracownika, skoro
    część składek ZUS jest ściągana przez US bezpośrednio od mojego dłużnika
    w rybie egzekucji. ZUS odmówił podania mi jakie składki wpłynęły, a
    jakie nie. Takiej informacji tez nie mam z US. Co mam w takiej dziwnej
    sytuacji napisać w Pit 11? Czy mam wpisać składki _bezpośrednio_
    zapłacone przeze mnie, a resztę egzekwowanych przez US nie podać? Dać
    jakieś wyjaśnienie?

  • 2. Data: 2007-11-08 07:43:44
    Temat: Re: Problem z PIT 11
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 08 Nov 2007 08:28:07 +0100, TC napisał(a):

    > ZUS odmówił podania mi jakie składki wpłynęły, a
    > jakie nie.

    A co to za bzdura? Złożyłeś druk ZUS-ZZP
    (http://www.zus.pl/pliki/formularze/zzp.pdf) i wydali decyzję o odmowie
    odpowiedzi?

  • 3. Data: 2007-11-08 08:14:21
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    TC pisze:
> [...]
    > sytuacji napisać w Pit 11? Czy mam wpisać składki _bezpośrednio_
    > zapłacone przeze mnie, a resztę egzekwowanych przez US nie podać? Dać

    Przepychanki między Tobą a ZUSem nie mają wpływu na rozliczenia pracownika.
    Na pit11 ujmujesz faktycznie wypłacone w danym roku wynagrodzenia. Skoro
    je faktycznie wypłaciłeś to potrąciłeś pracownikowi składki. Na PIT11
    ujmuje się kwoty składek i podatków potrącone przez pracodawcę.
    To, że je sobie zatrzymałeś zamiast przekazać do właściwego urzędu to
    Twój kłopot - co do zasady pracownikowi należy sie kwota brutto a z
    wszystkiego czego mu nie wypłacisz (zus, podatek które pobierasz od jego
    wynagrodzenia) musisz sie wytłumaczyć.

    Wystawiasz pracownikowi PIT11 nie oglądając się na swoje długi i co
    wpłynęło do ZUS a co nie. To Ty masz długi, nie pracownik.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2007-11-08 08:26:26
    Od: TC <tar.ca-m.i_on@tl_e.n.pl>

    Maddy pisze:

> [...]
    >
    > Wystawiasz pracownikowi PIT11 nie oglądając się na swoje długi i co
    > wpłynęło do ZUS a co nie. To Ty masz długi, nie pracownik.

    Dzięki. Właśnie tak mi się wydawało, ale wolałem się jeszcze upewnić.
    Jeszcze raz dziękuję.