  • 1. Data: 2008-03-11 23:05:00
    Temat: Program do prowadzenia księgowości
    Od: Alan <a...@w...pl.ooo>

    Cześć,

    mam chęć/zamiar spłodzić program w formie aplikacji webowej wspomagający
    procesy księgowe firmy (kpir, vat, druki, itp.). Oczywiście będę sam z
    tego korzystał. I pytanie moje jest takie jak zapatruje się na coś
    takiego US. Spreparowana dokumentacja wystarczy?

    --
    Alan

  • 2. Data: 2008-03-12 10:28:37
    Temat: Re: Program do prowadzenia księgowości
    Od: Garvey <g...@g...pl>

    zobacz http://www.ifirma.pl/ i http://www.pitroczny.pl/

  • 3. Data: 2008-03-13 10:38:33
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 12 marzec 2008 00:05
    (autor Alan
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <fr737m$fop$1@achot.icm.edu.pl>):

> [...]
    > tego korzystał. I pytanie moje jest takie jak zapatruje się na coś
    > takiego US. Spreparowana dokumentacja wystarczy?

    Pytanie jak ma działać ten program. Bo jeżeli generujesz wydruki to USowi
    nic do tego czym. Wydruki mają spełniać określone normy i już. Wymagania
    zaczynają się wtedy, jeśli chcesz przechowywać dokumentację wyłącznie
    elektronicznie, wtedy muszą być odpowiednie wymagania.
    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 4. Data: 2008-03-13 10:39:46
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 13-03-2008 o 11:38:33 Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > zaczynają się wtedy, jeśli chcesz przechowywać dokumentację wyłącznie
    > elektronicznie, wtedy muszą być odpowiednie wymagania.

    ZTCW to nie da się tak przy KPiR - nawet jeśli prowadzisz kpira na kompie,
    to musisz robić wydruki - i od momentu zrobienia wydruku to ten wydruk
    jest istotny.

    pozdr,
    tommyz

  • 5. Data: 2008-03-13 10:52:13
    Od: Alan <a...@i...pl.aaaaa>

    t...@o...pl pisze:

    > ZTCW to nie da się tak przy KPiR - nawet jeśli prowadzisz kpira na kompie,
    > to musisz robić wydruki - i od momentu zrobienia wydruku to ten wydruk
    > jest istotny.

    Hmm, to w takiej sytuacji wszystkie te programy, programiki do
    prowadzenia rachunkowości to tak naprawdę tylko rozbudowane kalkulatory
    bo makulaturę trzymać musisz?

    --
    Alan

  • 6. Data: 2008-03-13 11:02:05
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 13 marzec 2008 11:52
    wasz znak: <frb11p$5mv$1@news2.task.gda.pl>):

    > Hmm, to w takiej sytuacji wszystkie te programy, programiki do
    > prowadzenia rachunkowości to tak naprawdę tylko rozbudowane kalkulatory
    > bo makulaturę trzymać musisz?

    No ja tam sobie nie wyobrażam robienia tego na papierze bez
    tych ,,kalkulatorów'' jak mówisz.

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 7. Data: 2008-03-13 22:32:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Mar 2008, Alan wrote:

    > t...@o...pl pisze:
    [...]
    > Hmm, to w takiej sytuacji wszystkie te programy, programiki do prowadzenia
    > rachunkowości
    ^^^^^^^^^^^^^

    Co jak co, ale dokumentacja związana z KPiR *nijak* nie ma cech
    "rachunkowości" w rozumieniu "odwzorowania majątku"!
    Z tego da się tylko policzyć dane, potrzebne do rozliczenia PITu.
    Nawet *ewentualne* dochodzenie np. prawidłowości uznania danego
    wydatku za KUP trzeba robić na podstawie dokumentów pierwotnych,
    i to raczej "wprost" (a nie na podstawie wpisów do KPiR, bo te
    NIE wiążą zdarzeń związanych z przychodem ze zdarzeniami opisującymi
    koszt).

    > to tak naprawdę tylko rozbudowane kalkulatory bo makulaturę
    > trzymać musisz?

    Jak chodzi o KPiR to może zajrzysz do przepisu?

    O, tu dam pod nos:
    http://www.gofin.pl/5,36,28357,0.html
    ...i zacznij od par.31 :)

    Jak czyta to (w guglu) jakiś wyjątkowy leń to wybór z cytatów:
    +++
    W przypadku, o którym mowa w ust. 1, na koniec każdego miesišca w czasie
    zapewniajšcym prawidłowe i terminowe rozliczenia z budżetem, lecz nie
    póŸniej niż do dnia 20 każdego miesišca za miesišc poprzedni, podatnik
    jest obowišzany sporzšdzić wydruk zapisów dokonanych za dany miesišc.
    Wydruk powinien być zgodny z wzorem księgi okreœlonym w załšczniku nr 1
    do rozporzšdzenia.
    Podatnik posługujšcy się programem komputerowym, który nie zapewnia
    wydrukowania księgi, według wzoru okreœlonego w załšczniku nr 1 do
    rozporzšdzenia, jest obowišzany założyć księgę, o której mowa w § 2 ust.
    1. Po zakończeniu miesišca należy sporzšdzić wydruk komputerowy
    zawierajšcy podsumowanie zapisów za dany miesišc i wpisać do odpowiednich
    kolumn księgi sumy miesięczne wynikajšce z tego wydruku
    ---

    A jak prowadzisz KPiR to oczywiście przepraszam, bo rozporządzenie
    znasz na pamięć ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2008-03-14 06:36:01
    Od: Alan <a...@i...pl.aaaaa>

    Gotfryd Smolik news pisze:
    <cut>

    > A jak prowadzisz KPiR to oczywiście przepraszam, bo rozporządzenie
    > znasz na pamięć ;)

    jak najbardziej ;)

    --
    Alan