  • 1. Data: 2002-11-27 11:29:43
    Temat: Program do prowadzenia ksiegowosci
    Od: Lukasz Sikora <l...@j...net.pl>

    Witam serdecznie.

    Mam dylemat. Jestem na kupnie programu do prowadzenia ksiegowosci
    (dokladnie chce kupic Rachmistrza) i zastanawiam sie czy w momencie kupienia
    moge zaprzestac prowadzenia KPiR oraz ksiag do VAT'u i przejsc na wersje
    elektroniczna. Nigdzienie znalazlem o tym informacji. Dodatkowo chcialbym
    wiedziec czy moge dotychczas prowadzona ksiegowosc wpisac do programu, a
    tamte ksiegi odlozyc i uznac je za niepotrzebne.

    Z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam

    Lukasz S.

  • 2. Data: 2002-11-27 22:22:49
    Temat: Re: Program do prowadzenia ksiegowosci
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 27 Nov 2002 12:29:43 +0100), Lukasz Sikora
    <l...@j...net.pl> był(a) napisał(a):

> [...]
    >moge zaprzestac prowadzenia KPiR oraz ksiag do VAT'u i przejsc na wersje

    Oczywiście. Jednak jeżeli nie chcesz wykonywać wydruków i przechowywać
    dane wyłącznie elektronicznie, powinieneś w razie kontroli udostępnić
    pisemną instrukcję obsługi programu umożliwiającą kontrolującym dostęp
    do danych. Jeżeli drukujesz co miesiąc książkę, co polecam z uwagi na
    bezpieczeństwo, to wystarczy żeby spełniała ona wymogi rozporządzenia
    i zawierała odpowiednie kolumny i inne elementy.

    >Nigdzienie znalazlem o tym informacji. Dodatkowo chcialbym
    >wiedziec czy moge dotychczas prowadzona ksiegowosc wpisac do programu, a
    >tamte ksiegi odlozyc i uznac je za niepotrzebne.

    J.w.

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    ,,Zerwanie plomb grozi utratą gwarancji'' (c) gwarancja
    ,,A juz forma grozby w warunkach gwarancji, to ewenement'' (c) Expert

  • 3. Data: 2002-11-27 23:10:42
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Nov 2002, Lukasz Sikora wrote:

> [...]
    >+ moge zaprzestac prowadzenia KPiR oraz ksiag do VAT'u i przejsc na wersje

    IMO: Przejść tak. Zaprzestać nie ;), "prowadzenie elektroniczne"
    to jest nadal "prowadzenie" !
    Zakładam że program "spełnia wymogi" i że zamiar robienia
    miesięcznych wyciągów masz :)

    >+ Nigdzienie znalazlem o tym informacji.

    Nie piszesz co za księgowość :] (standard: "domyślcie się" ;[)
    Dla KPiR jest w rozporządzeniu "ds" - w ciągu 7 dni musisz
    zgłosić w US fakt "przejścia".

    >+ Dodatkowo chcialbym
    >+ wiedziec czy moge dotychczas prowadzona ksiegowosc wpisac do programu,

    Nie sądzę żeby dało się zabronić... !

    >+ a tamte ksiegi odlozyc i uznac je za niepotrzebne.

    Y....chcesz podrobić dokumenty ?? (oryginalnych też nie
    wolno ci wyrzucić i napisac na nowo długopisem !)

    Pozdrowienia, Gotfryd