  • 1. Data: 2003-09-15 13:47:39
    Temat: Re: Projekt konstrukcji - ile KUP :))))
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > przejrzałem dostępne mi artykuły i nie jestem niestety pewien czy mogę
    jako
    > projektant konstrukcji(budowlanych) naliczyć 50% kosztów uzyskania
    > przychodu?

    Zobacz pytanie Agnieszki o umowy tlumaczenia

    Adam

  • 2. Data: 2003-09-15 13:56:06
    Temat: Projekt konstrukcji - ile KUP :))))
    Od: "solek" <p...@w...pl>

    Witam Wszystkich grupowiczów

    przejrzałem dostępne mi artykuły i nie jestem niestety pewien czy mogę jako
    projektant konstrukcji(budowlanych) naliczyć 50% kosztów uzyskania
    przychodu?

    Może ktoś będzie wiedział ......

    Pozdrówka
    Przemek Solarek
    p...@w...pl

  • 3. Data: 2003-09-15 16:51:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Sep 2003, solek wrote:

> [...]
    >+ projektant konstrukcji(budowlanych) naliczyć 50% kosztów uzyskania

    Wrrrr.... zadaj googlowi hasło: "wróżka" :)
    A jako kto zawierasz umowę ? Prowadzisz DG ?
    Komu robisz projekt ? "firmie" ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-09-15 19:05:39
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > przejrzałem dostępne mi artykuły i nie jestem niestety pewien czy mogę
    jako
    > projektant konstrukcji(budowlanych) naliczyć 50% kosztów uzyskania
    > przychodu?

    AFAIK 50% to przywilej wyłącznie architektów.

    Pix

  • 5. Data: 2003-09-16 08:54:32
    Temat: Odp: Projekt konstrukcji - ile KUP :))))
    Od: "solek" <p...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik
    > A jako kto zawierasz umowę ? Prowadzisz DG ?
    > Komu robisz projekt ? "firmie" ?

    Użytkownik pix
    > AFAIK 50% to przywilej wyłącznie architektów.

    Użytkownik Adamski
    >Art. 1. 1. Przedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw działalności
    >twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w
    >jakiejkolwiek postaci, niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu
    >wyrażenia (utwór).

    >2. W szczególności przedmiotem prawa autorskiego są utwory:

    >1) wyrażone słowem, symbolami matematycznymi, znakami graficznymi
    >(literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne oraz
    >programy komputerowe),

    Przy projektowaniu konstrukcji korzysta się z pewnego szablonu i powiela się
    standardowe rozwiązanie, ale w 99% wymaga to indywidualnego podejścia do
    każdego elementu konstrukcyjnego.
    "Każdy" budynek ma bowiem inne wymiary, przeznaczenie, usytuowanie, warunki
    gruntowe itp.

    Dlatego wg mnie projektowanie konstrukcji obiektów budowlanych jest
    przejawem działalności twórczej o indywidualnym charakterze wyrażanej
    znakami graficznymi symbolami itp.
    nie wiem tylko czy skarbówka będzie tego samego zdania :))

    Opracowania architektoniczne i urbanistyczne są jednoznacznie
    zakwalifikowane do 50% KUP

    Chodzi mi o umowy o dzieło, ale również te wynikające ze stosunku pracu na
    pełny etat.

    Proszę o komentarz
    Pozdrówka Solek

  • 6. Data: 2003-09-16 10:26:07
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > każdego elementu konstrukcyjnego.
    > "Każdy" budynek ma bowiem inne wymiary, przeznaczenie, usytuowanie,

    Ależ ja to wiem i wcale nie musisz mi tego tłumaczyć.
    Tyle że z tej wiedzy niewiele wynika niestety - w praktyce jest
    tak jak napisałem i z 50%KUP korzystają tylko architekci chociaż
    niekiedy element "twórczy" sprowadza się do rozplanowania
    ubikacji zgodnie z przepisami ;-)

> [...]
    > znakami graficznymi symbolami itp.
    > nie wiem tylko czy skarbówka będzie tego samego zdania :))

    Obawiam się, że raczej nie będzie ale zawsze możesz
    złożyć pisemne zapytanie w trybie art.14

    > Pozdrówka Solek

    wzjm.Pix

  • 7. Data: 2003-09-16 10:39:19
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > AFAIK 50% to przywilej wyłącznie architektów.

    Skad taka wiedza? Kiedys zrobilem taka skrzynke na rozne pierdoly wg
    wlasnego projektu i naliczylem 50% KUP. US (kontrola byla) nie
    zakwestionowal. Moj znajomy zlecil wykonanie cennika towarowego z upustami
    dla strategicznych klientow. Na rachunku bylo 50%KUP. W czasie kontroli cos
    tam zakwestionowali, ale nie ta umowe.

    Jezeli umowa kruteria "dzielowosci" wg KC oraz "autorskowosci" zgodnie z
    ustawa o prawach autorskich to raczej nie widze problemow w tym zakresie.
    Katalog uslug z mozliwoscia zastosowania 50% jest katalogie otwartym.
    Oczywiscie rozumiem ze prawo idzie swoja droga, zycie swoja, a
    sprawiedliwosc jest tylko w slowniku pod litera "S"
    Adam

  • 8. Data: 2003-09-16 11:00:24
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Skad taka wiedza?

    Z praktyki - mam kontakt z wieloma konstruktorami,
    ale zaden z nich nigdy nie odważył się na 50% KUP.
    Z architektami jest dokładnie odwrotnie - dają 50% standardowo.

    Pix

  • 9. Data: 2003-09-16 11:01:35
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > Z praktyki - mam kontakt z wieloma konstruktorami,
    > ale zaden z nich nigdy nie odważył się na 50% KUP.
    > Z architektami jest dokładnie odwrotnie - dają 50% standardowo.

    Ja tam bym sie odwazyl. Dopisalbym zdanie "Wykonawca oświadcza, że dzieło
    będzie wytworem jego indywidualnej twórczości i nie naruszy praw osób
    trzecich." Tak samo bylo z darowiznami. Byly w ustawie chyba od zawsze az
    ktos zauwazyl, ze nie jest okreslone kiedy darowizna musi zostac
    wkorzystana. Reasumujac wydaje mie sie, ze nia ma zadnych powodow aby do
    takiej umowy sie doczepic. Moze Twoi znajomi zapytali sie jednego "znawcy"
    tematu i poczta pantoflowa wszyscy robia tak jak robia. Ja nie widze zadnych
    przeslanek czepienia sie konstruktorow.

    Pozdro
    Adam

  • 10. Data: 2003-09-16 13:40:11
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > Argumentacja Adamskiego wydaje się być przekonywająca.
    > Swoje ostatnie umowy o dzieło poszerzam o zapis, że utwór-projekt jest
    > chroniony prawami autorskimi, ale stwierdzenie -
    > "Wykonawca oświadcza, że dzieło
    > będzie wytworem jego indywidualnej twórczości i nie naruszy praw osób
    > trzecich." - bardzo mi pasuje i jeśli Adamski nie rości sobie praw
    > atorskich do tegoż zapisu, będę go umieszczał w następnych umowach :)))))

    4. Ochrona przysługuje twórcy niezależnie od spełnienia jakichkolwiek
    formalności.
    2. Rozporządzenie i korzystanie z opracowania zależy od zezwolenia twórcy
    utworu pierwotnego (prawo zależne), chyba że autorskie prawa majątkowe do
    utworu
    pierwotnego wygasły.

    wobec powyzdzego - zezwalam

    Adam